• Anonym (kaffe­draken­)
    Thu 17 Sep 2020 07:50
    340 visningar
    6 svar
    6
    340

    Äldre män mindre respektfulla?

    När jag skrev om en 20 år yngre tjej jag var kär i så beskrev jag hur jag mest kände ömhet för henne, att jag mest ville krama henne. Jag tänkte knappt på sex.

    Det var det ingen som trodde på.

    Jag känner så för andra kvinnor jag har attraherats av också. Både jämnåriga och äldre kvinnor.
    Jag är annorlunda nu mot när jag var yngre. Sex är inte det viktigaste längre. Nu vill jag mest ha värme, närhet, att vi tycker om att prata med varann, och göra saker tillsammans.

    Vad är era erfarenheter? Är det så att äldre män är så äckliga som det skrevs i mina trådar, eller blir många män annorlunda jämfört med hur de var när de var yngre?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äldre män mindre respektfulla?
  • Anonym (K)
    Thu 17 Sep 2020 11:26
    #1

    Det beror på vilken ålder du tittar på. Gubbar uppåt 60 eller äldre (jag pratar väldigt generellt nu) kan vara otroligt äckliga och har dessutom en massa konservativa idéer som hindrar dem från att se andras sida av saker, t ex i hbtq-frågor, rasism osv. Killar 40-55-ish verkar i många fall ha fattat grejen med att inte vara gubbslem och visar ofta väldigt mycket respekt för kvinnor. Unga killar upp till 25-ish har däremot inte fattat grejen med samtyckeslag osv och 25-40 är ett gränsland där man hittar alla möjliga varianter.

  • Anonym (???)
    Thu 17 Sep 2020 12:42
    #2
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-17 07:50:31 följande:

    När jag skrev om en 20 år yngre tjej jag var kär i så beskrev jag hur jag mest kände ömhet för henne, att jag mest ville krama henne. Jag tänkte knappt på sex.

    Det var det ingen som trodde på.

    Jag känner så för andra kvinnor jag har attraherats av också. Både jämnåriga och äldre kvinnor.
    Jag är annorlunda nu mot när jag var yngre. Sex är inte det viktigaste längre. Nu vill jag mest ha värme, närhet, att vi tycker om att prata med varann, och göra saker tillsammans.

    Vad är era erfarenheter? Är det så att äldre män är så äckliga som det skrevs i mina trådar, eller blir många män annorlunda jämfört med hur de var när de var yngre?


    Men kan du sluta stamma forumet! 
  • sextio­talist
    Sun 20 Sep 2020 07:28
    #3
    Anonym (K) skrev 2020-09-17 11:26:17 följande:

    Det beror på vilken ålder du tittar på. Gubbar uppåt 60 eller äldre (jag pratar väldigt generellt nu) kan vara otroligt äckliga och har dessutom en massa konservativa idéer som hindrar dem från att se andras sida av saker, t ex i hbtq-frågor, rasism osv. Killar 40-55-ish verkar i många fall ha fattat grejen med att inte vara gubbslem och visar ofta väldigt mycket respekt för kvinnor. Unga killar upp till 25-ish har däremot inte fattat grejen med samtyckeslag osv och 25-40 är ett gränsland där man hittar alla möjliga varianter.


    Lustigt. Jag är 60 och mina manliga vänner är självklart i samma ålder. Min sambo är 65.

    Det kan ju självklart bero vilka man umgås med.

    Men jag har inte mött homofober. Några har barn som är homosexuella. Att tafsa, lägga olämpliga kommentarer är inte alls ok.

    Rasism inte mer än vad man mött bland yngre. Snarare det är nog större utbreddhet med rasism bland de som är yngre.

    När metoo kom så var det många samtal om detta bland mina jämnåriga och mycket rannsakande.

    Min erfarenhet är att det är nog mer vilka man umgås med. Inte så mycket åldern
  • Anonym (Madde­)
    Sun 20 Sep 2020 10:29
    #4
    sextiotalist skrev 2020-09-20 07:28:44 följande:

    Lustigt. Jag är 60 och mina manliga vänner är självklart i samma ålder. Min sambo är 65.

    Det kan ju självklart bero vilka man umgås med.

    Men jag har inte mött homofober. Några har barn som är homosexuella. Att tafsa, lägga olämpliga kommentarer är inte alls ok.

    Rasism inte mer än vad man mött bland yngre. Snarare det är nog större utbreddhet med rasism bland de som är yngre.

    När metoo kom så var det många samtal om detta bland mina jämnåriga och mycket rannsakande.

    Min erfarenhet är att det är nog mer vilka man umgås med. Inte så mycket åldern


    Bra män är bra män oavsett ålder helt enkelt.

    Man blir som man umgås... gäller både för kvinnor och män.

    I min värld, också sextiotalist, är det ingen som kommer undan med unken kvinnosyn, rasism eller homofobi.
  • Anonym (Kid)
    Sun 20 Sep 2020 11:00
    #5
    Anonym (K) skrev 2020-09-17 11:26:17 följande:

    Det beror på vilken ålder du tittar på. Gubbar uppåt 60 eller äldre (jag pratar väldigt generellt nu) kan vara otroligt äckliga och har dessutom en massa konservativa idéer som hindrar dem från att se andras sida av saker, t ex i hbtq-frågor, rasism osv. Killar 40-55-ish verkar i många fall ha fattat grejen med att inte vara gubbslem och visar ofta väldigt mycket respekt för kvinnor. Unga killar upp till 25-ish har däremot inte fattat grejen med samtyckeslag osv och 25-40 är ett gränsland där man hittar alla möjliga varianter.


    Måste vara tråkigt att vara asexuell. Du går miste om så mycket som är skönt & fint.
  • Anonym (Hyggl­o)
    Sun 20 Sep 2020 11:11
    #6

    Hade bara tyckt det var konstigt och lite obehagligt om en man bara vill kramas och inte ligga.

    Vill ju ha en karl som sätter på mig ordentligt och trånar efter mig

Svar på tråden Äldre män mindre respektfulla?