• Anonym (Len mellan ben)

    Brasiliansk vaxning

    Hur längre är du helt len efter en brasiliansk vaxning? Jag brukar helvaxa och för mig tar det typ bara knappt en vecka så börjar lite stubb komma. Iofs mjukare men ändå.. Blir ju lätt att man börja raka igen då. Vill ju ha en len fitta=)

  • Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Anonym (.)

    Håller sig bra i 1 vecka för mig med. Men känns ändå lent i 2 veckor eftersom stråna som kommer är tunna. Är dock alltid lite hår kvar direkt efter vaxningen, vilket är störigt. Men ändå värt det om man jämför med stubb efter rakning.

  • Anonym (Len mellan ben)

    Ok, bra att höra att du också upplever samma. Tänkte om mitt hår växer onormalt snabbt eller så. Jag kan tycka att allt borde väl ryckas med. Man betalar ju för att bli slät.

  • Anonym (.)

    Har du också lite hår kvar direkt efter?

    Vaxade bara bikinilinje innan och då var alla strån borta. Dom som ev blev kvar tog hon bort med pincett. Men det var en annan salong och ett vax som togs bort med remsor. Där jag går nu använder dom sockervax. Kanske sockervaxet är lite sämre på det sättet.

  • Anonym (Len mellan ben)

    Ja små små små. Första dagarna helt ok. Len och inte störande vid tex orslsex men efter några dagar typ en vecka så är det störande. Är väldigt ljus så det syns kanske inte så mycket men det känns. På min salong kör hon remsor. Plockar med pincett. Men tydligen inte tillräckligt. Jag gillar henne och känner mig bekväm men vet inte hur bra hon är. Har bara gått till en och samma person.

  • Anonym (.)

    Jag går till två olika men dom jobbar på samma salong. Innan gick jag på en annan salong men var samma resultat där och även hon använde sockervax.

    Men jag håller med dig, man förväntar sig att det ska hålla sig fritt från hår i iaf 2 veckor. Man hade såna förväntningar i början om 3-4 veckor hårfritt. Det sägs ju att man behöver vaxa några gånger innan håret kommer i fas eftersom det växer i olika faser. Men jag har inte märkt nån större skillnad. Vaxar mig nu var 2-3 vecka, längre har jag inte tålamod till. Hur ofta går du?

  • Anonym (Len mellan ben)

    Vsr 2-3 vecka med. Men är inte nöjd riktigt. Vill ju va slät och len hela tiden. Framförallt på blygdläpparna.

  • Anonym (undrar)

    hur upplever ni att det är bättre eller sämre med Brasiliansk vaxning när ni blir slickade?

  • Anonym (.)
    Anonym (undrar) skrev 2020-09-22 14:17:29 följande:

    hur upplever ni att det är bättre eller sämre med Brasiliansk vaxning när ni blir slickade?


    Om du menar om det är någon skillnad när man är nyrakad eller om man är vaxad så är det nog ingen skillnad.
Svar på tråden Brasiliansk vaxning