• Anonym (En tjej)

    VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?

    Hej! Det är såhär att jag och en kollega flörtar med varandra hela tiden. Vi snuddar vid varandra och dras till varandra HELA tiden. Vi smsar, kramas och har pussats nån gång (notera att vi båda är unga) 


    Folk på jobbet märker ju att vi är kära men tycker det är konstigt då han har en flickvän sedan 5 år tillbaka. Jag har försökt ställa ultimatum, jag har försökt hålla mig borta från honom, jag har försökt ställa ultimatum, försökt ignorera, vara proffsig på jobbet, vara vänner. Detta går ju inte. Han har flickvän.


    Han säger att han inte kan göra slut med sin tjej för att hon hotar med att ta livet av sig, men deras förhållande är så gott som dött.

     Vi har hållit på med detta i 8 månader nu och vi måste göra något åt detta... Jag vet att bollen är på hans sida men hur ska jag göra så att han bestämmer sig eller faktiskt tar tag i detta som han sagt att han ska göra i 8 månader?!

  • Svar på tråden VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?
  • smulpaj01

    Han larvar sig bara med dig och tycker säkert att det är lite mysigt att du är så kär. Han tankar sitt bekräftelsebehov och sitt ego genom ditt trånande. Mer än så är det inte och med största sannolikhet aldrig bli.

    Det är hur jag tolkar situationen utifrån det du har skrivit. Oavsett så varken vill eller kommer han lämna sin flickvän.

    Glöm och gå vidare, byt jobb om du inte klarar av det.

  • viseversa

    han kommer itne göra slut med sin tjej för din skull. han fjantar bara runt och den uppmärksamhet du ger honom ger honom en rejäl egoboost.

  • Anonym (Linn)

    8 månader har gått och ni är egentligen fortfarande kvar på ruta ett.

    Han kommer inte att lämna sin tjej. Det är säkert spännande för honom att smyga med en tjej, han blir bekräftad och känner sig åtråvärd. Men mer är det inte.

  • Anonym (Svar på tal)

    Lämna honom ifred. Förklara att ni måste backa med flörtandet. Hans flickvän ljuger om att begå självmord och hon använder det som ett hot för att ha kvar honom, så antingen kan han lämna psykopaten eller så får ni bryta helt.

  • Anonym (Alice)

    Du måste bryta med honom. Om han inte accepterar att du vill vara professionell på jobbet ska du se det som en varningssignal. Killen visar ju redan att han inte är ett kap i.o.m. att han flörtar öppet med dig fastän han har en flickvän. Det spelar ingen roll om hon har hotat med självmord, vill han göra slut med henne kan han göra det, men han väljer aktivt att fortsätta vara ihop med henne. Tro inget annat. 

    Behandla honom som dina övriga kollegor och om han (mot förmodan) faktiskt bryter med sin tjej kan du känna efter om du vill ha honom då, fastän du vet att han är helt okej med att var otrogen mot sina flickvänner. 

  • Anonym (S)

    Hur ?unga? är ni? Iaf han fjantar runt som de flesta sagt ovan.

  • Anonym (Violet)

    Han leker med dig och du skämmer ut dig på jobbet. Hade han faktiskt varit kär i dig hade han för länge sen insett att du förtjänar mer än att vara hans side-piece. 

  • legomum
    Anonym (En tjej) skrev 2020-09-17 18:29:18 följande:

    Hej! Det är såhär att jag och en kollega flörtar med varandra hela tiden. Vi snuddar vid varandra och dras till varandra HELA tiden. Vi smsar, kramas och har pussats nån gång (notera att vi båda är unga) 


    Folk på jobbet märker ju att vi är kära men tycker det är konstigt då han har en flickvän sedan 5 år tillbaka. Jag har försökt ställa ultimatum, jag har försökt hålla mig borta från honom, jag har försökt ställa ultimatum, försökt ignorera, vara proffsig på jobbet, vara vänner. Detta går ju inte. Han har flickvän.


    Han säger att han inte kan göra slut med sin tjej för att hon hotar med att ta livet av sig, men deras förhållande är så gott som dött.

     Vi har hållit på med detta i 8 månader nu och vi måste göra något åt detta... Jag vet att bollen är på hans sida men hur ska jag göra så att han bestämmer sig eller faktiskt tar tag i detta som han sagt att han ska göra i 8 månader?!


    Du är den klassiska älskarinnan som går och väntar på att han ska göra slut på det liv han lever idag för att starta ett nytt med dig.

    Han vill ha kakan kvar och äta samtidigt och du gör det möjligt. Hade han velat lämna henne hade han gjort det.
Svar på tråden VI är kära i varandra och han har flickvän. Vad ska jag göra?