• Anonym (Kluve­n)
    Fri 18 Sep 2020 18:38
    1139 visningar
    24 svar
    24
    1139

    Fortvarande tydligt plus efter MF

    Det var ca 5 veckor sen jag plussade och började blöda. Har fortvarande tydligt pluss. Hur länge ska det hålla på? Känns som det tar lång tid.. ska man avvakta eller ringa gyn?

  • Svar på tråden Fortvarande tydligt plus efter MF
  • Anonym (Länge­)
    Fri 18 Sep 2020 18:54
    #1

    Kan tyvärr ta lång tid. Inte så ovanligt alls.

  • Fri 18 Sep 2020 19:02
    #2

    Hur långt gången var du när du började blöda? Om jag förstår det du skriver rätt så plussade du ungefär samtidigt som du började blöda. Dvs du var rätt tidigt gravid, typ v 5? För då är det rätt ovanligt att fortfarande få positivt test. Kanske var det inte missfall, kanske har du rester kvar. Det är nog läge att kolla vad som gör att du fortfarande får positivt.

  • Anonym (Anony­m)
    Fri 18 Sep 2020 20:10
    #3

    Har du kontaktat vården?? Till mig sa de att det var viktigt att höra av sig om man fortfarande plussade två veckor efter!

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Fri 18 Sep 2020 23:27
    #4
    syntharen skrev 2020-09-18 19:02:09 följande:

    Hur långt gången var du när du började blöda? Om jag förstår det du skriver rätt så plussade du ungefär samtidigt som du började blöda. Dvs du var rätt tidigt gravid, typ v 5? För då är det rätt ovanligt att fortfarande få positivt test. Kanske var det inte missfall, kanske har du rester kvar. Det är nog läge att kolla vad som gör att du fortfarande får positivt.


    De tror jag var i v.6 då. Absolut, ringer direkt på måndag! Blev lite förvånad, fick rätt svagt efter blödningen men nu blev det starkare?! Förvirrad om inte annat.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Fri 18 Sep 2020 23:28
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-18 20:10:08 följande:

    Har du kontaktat vården?? Till mig sa de att det var viktigt att höra av sig om man fortfarande plussade två veckor efter!


    Ska ringa på måndag direkt! Tack. De så inget till mig om det, bara snäste av mig och sa att kroppen sköter det själv.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Fri 18 Sep 2020 23:30
    #6

    Tycker ni att strecket är starkt eller svagt? Så jag vet vad jag ska säga när jag ringer dem.

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 19 Sep 2020 09:52
    #7
    Anonym (Kluven) skrev 2020-09-18 23:30:53 följande:

    Tycker ni att strecket är starkt eller svagt? Så jag vet vad jag ska säga när jag ringer dem.


    Jag skulle beskriva det som tydligt, så de inte lägger för mycket värdering i det.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 11:48
    #8

    Ok tack. Hade 2-3 innan, som blev 1-2 efter blödning men idag är den igen på 2-3. Skumt. (DIGITALA)

  • Sat 19 Sep 2020 12:10
    #9

    Jag fick mf i maj och fick gravid 1-2 v 4,5 vecka efter kraftig blödning och smärta. Men vi hade skyddat oss då så kunde inte vara gravid igen. Ringde bm som sa att test kan visa positivt upp till sex veckor efter mf. Några dagar senare kom mensen.

    Kan du vara gravid igen om digitala nu visar fler veckor?


    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Sat 19 Sep 2020 17:56
    #10

    Jag blödde med klumpar den 21-22 augusti med knappast mensvärk och inte mycket. Blöder fortvarande än idag men utan smärta. Hade samlag den 5:e sept bara, blödde inget den dagen så vi tänkte varför inte. Började dock blöda dagen efter. Men hade inga tecken på äl, det var fortvarande plus på stickan så trodde ej det.. oi tack för infon, får ha is i magen..

Svar på tråden Fortvarande tydligt plus efter MF