• Sun 20 Sep 2020 21:53
    1324 visningar
    7 svar
    7
    1324

    Letrozol+Ovitrelle

    Hej,

    behöver lite hjälp och hoppas att någon kan besvara min fråga, känns som jag snart blir knäpp av alla mina tankar!

    Jag har gått på Letrozol i några omgångar utan att det blivit något positivt resultat. Senaste omgången testade vi med Ovitrelle efter att två av mina äggblåsor blivit mogna.

    Tog Ovitrelle sprutan fre 11/9 och skulle enligt läkarens rekommendationer inte ta något grav-test förrän 17 dagar efter sprutan. Men.. jag tog ett grav-test redan 9 dagar efter och visste att de kunde ge ett falskt positivt svar. Men svaret visade negativt!! Betyder det att det är kört för mig denna omgången? Eller kan det vara så att Ovitrellen är ute ur kroppen och att det är för tidigt för att grav-testet ska kunna visa positivt?

    Vet att dag 9 är för tidigt men man har ju hört att det då kan visa positivt men mitt var negativt.

    Så mycket frågor i huvudet!!

  • Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle
  • Sun 20 Sep 2020 22:06
    #1

    Du hade äl den 13:e vilket är en vecka sen och alldeles på tok för tidigt att få plus även om du nu skulle vara gravid. Vänta en vecka till med nästa gravtest.

  • Sun 20 Sep 2020 22:18
    #2

    Jag tog sprutan kl. 07.00 den 11/9. Så borde haft ägglossning lördag kväll någon gång om det stämmer att ägglossningen är 36 timmar efter sprutan.

    Ja jag vet det är jättetidigt men testade bara för att se om det gav ett positivt svar (ville se hur det såg ut då jag aldrig fått det). Vet ju att det kan visa positivt upp till 10 dagar efter sprutan. Men blev negativt så blev fundersam. Men får tänka på annat och vänta tills det är rätt tid att testa igen!

  • Sun 20 Sep 2020 22:23
    #3

    Det finns en orsak till att du fick td 17 dagar efter sprutan. Det är för att då ska det i princip bli positivt om du är gravid. Det är nämligen 15-16 dagar efter äl. De flesta har ju dessutom fått mens då om de inte är gravida. Testar man tidigare än 14 dagar efter äl riskerar man minus fast man kanske är gravid. Då blir man inte klokare ändå. Tålamod är en dygd. Glad

  • Sun 20 Sep 2020 22:29
    #4

    Ja jag får väl vänta... haha. Får vänta till nästa helg med att testa om det inte är så att man redan fått mensen. Hoppas verkligen inte mensen kommer!!

    Tack för tar dig tid och svara!

  • Sun 20 Sep 2020 22:31
    #5

    Jag håller en tumme! {#emotions_dlg.flower} 

  • Sun 20 Sep 2020 22:46
    #6

    Tack ????

  • Sun 20 Sep 2020 22:50
    #7

    Tack :).

Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle