• Tue 22 Sep 2020 22:46
    6861 visningar
    44 svar
    44
    6861

    Dålig äggkvalité

    Hej! För 3 år sedan när jag var singel frös jag in ägg i väntan på att träffa den rätte. Jag gjorde två äggplock och fick totalt ut 16 ägg. Idag är jag 40 och har en partner. Vi bestämde oss för att återinföra äggen i somras och började med att tina upp 8 st ägg. Fick ett tråkigt samtal om att inget av äggen klarat sig. De tinade då upp resterande 8. Fick samma besked. Talade med läkarn efteråt som sa att det kan bero på att mina ägg inte klarar av att frysas (detta var en teori) och att vi istället skulle försöka med färska ägg. Gjorde min första IVF för två veckor sedan. Fick ta 375 av gonal f. Fick ut sju ägg varav bara ett blev befruktat. De ringde dag 3 som var planerad ET och sa att den inte utvecklats bra så de sköt upp ET till dag 5. Dag 5 ringde de och sa att den stannat upp i utvecklingen. Min sambos spermier ser bra ut säger de, mina äggreserver är ok för min ålder. Drar då slutsatsen att kvalitén på mina ägg är dåliga. Känns hopplöst men har två behandlingar kvar då jag köpt ett paket på 3 behandlingar. Tänkte testa Q10, DHEA , vitaminer etc. Men hur vet man vad som är rätt dosering? Och var köper ni era tabletter? Nån annan som vart i min situation? Ska tala med läkarn imorgon. Är bara rädd att han säger att han inte rekommenderar DHEA etc. 

     

  • Svar på tråden Dålig äggkvalité
  • bellis­2
    Mon 7 Dec 2020 16:08
    #33
    Nata1979 skrev 2020-12-07 14:50:44 följande:

    Grattis till dig :)

    Var du hos Olga i Ryssland ?

    Mun kusin gjorde ÄD där och lyckades andra gången.


    Tack så mycket! Ja, precis. Första gången vi gjorde ÄD och nu väntar vi enäggstvillingar. Så för min del handlade det om att det saknades ägg.
  • Thu 10 Dec 2020 19:05
    #34
    Marialinnea91 skrev 2020-12-04 01:33:45 följande:
    Hur gick upptiningen? Håller tummarna för dig!

    Än så länge är mitt försök lyckat, nu är ju oron att inte se hjärtslag om en vecka på ultraljudet. Alltid är det något man ska oroa sig för men känslan är bra och jag ska inte klaga.
    Hur gick det på första ultraljudet? Hoppas det gick bra :)
  • Thu 10 Dec 2020 20:01
    #35
    Nata1979 skrev 2020-12-07 10:26:45 följande:

    Efter 11 misslyckade ivf med dålig kvalité. Äntligen hittade jag rätt clinic som hjälpte mig. Vi Fick ut 4 ägg med topp kvalité. Satte in 2 av dom 25/11.

    Test dag 10/12 ruvar på dag 13 Bim+1

    Hon lyckades bosta upp mig ganska mkt med vitaminer plus PRP behandlingar som hjälpte mig.

    Jag varken producerade ägg el hade kvalité.

    Inte ens i Ryssland hos Olga kunde få ut några ägg.

    Alla läkare sa till mig det är omöjligt och jag borde ge upp. Även sophiahemmet nekade mig.


    Frågar dig också :) hur gick det idag? Har du testat dig?
  • Thu 10 Dec 2020 21:36
    #36
    Katizi80 skrev 2020-12-10 20:01:56 följande:

    Frågar dig också :) hur gick det idag? Har du testat dig?


    Min mens kom för 2 dagars sen ,Börjat med ny behandling :( men ska skrapa min livmoder nästa vecka och sätta in ägg igen. Får se hur det går , kommer inte ge upp för min läkare kommer lyckas till slut.
  • Thu 10 Dec 2020 21:45
    #37
    Nata1979 skrev 2020-12-10 21:36:40 följande:
    Min mens kom för 2 dagars sen ,Börjat med ny behandling :( men ska skrapa min livmoder nästa vecka och sätta in ägg igen. Får se hur det går , kommer inte ge upp för min läkare kommer lyckas till slut.
    Nej, vad tråkigt!! :( Men bra kämparglöd! Har du testat med Dhea? Om det inte funkar för mig nu så ska jag beställa Dhea på nätet. 
  • Thu 10 Dec 2020 22:14
    #38
    +1
    Katizi80 skrev 2020-12-10 21:45:25 följande:

    Nej, vad tråkigt!! :( Men bra kämparglöd! Har du testat med Dhea? Om det inte funkar för mig nu så ska jag beställa Dhea på nätet. 


    Nej har inte testa men beställde idag Donaferty, tar även Q10, natalben och med nästa insättning får jag (intralipid) tror heter nåt sånt. Det är drop med blodfetter...det ska hjälpa så det fäster lättare.
  • Sun 13 Dec 2020 22:33
    #39
    Katizi80 skrev 2020-12-05 19:29:52 följande:

    Jaaa, va kul! Grattis! Hoppas allt går bra nu då. Förstår dig, det är så många milstolpar..

    Jag hade min FET idag. Stirrade på mobilen hela förmiddagen, t o m när jag duschade. Haha. Men inget samtal så det klarade upptiningen och jag gjorde mitt första återförande idag. Beräknad mens 11/12 så nu får vi se.. Hur det än går så känns det bra att jag lyckades ta mig så långt. 


    Vad härligt att det klarade sig, hur har det gått nu? Hoppas att du har plussat!! Jag var på ultraljud för tre dagar sen och nog slog lilla hjärtat, så pirrigt!
  • Mon 14 Dec 2020 08:02
    #40
    Marialinnea91 skrev 2020-12-13 22:33:30 följande:
    Vad härligt att det klarade sig, hur har det gått nu? Hoppas att du har plussat!! Jag var på ultraljud för tre dagar sen och nog slog lilla hjärtat, så pirrigt!
    Åh, härligt att höra :) 
    Jag har testdag på torsdag. Tänkte tjuvtesta idag men glömde av det. Var så angelägen att kissa imorse för att se om mensen hade kommit. Hehe. Men ingen mens än så länge. Rd 10 idag. Börjar känna hopp.. 
  • Wed 16 Dec 2020 14:19
    #41
    Måste dela med mig av glädjebeskedet och samtidigt ge lite hopp till alla i samma situation. Tjuvtestade igår och det var positivt Officiella testdagen är om 2 dgr (rd13). Ganska tidigt men det var FET i naturlig cykel. Herregud kan inte fatta det... Det var verkligen ett guldägg!!!
  • Wed 16 Dec 2020 18:46
    #42
    +1
    Katizi80 skrev 2020-12-16 14:19:04 följande:

    Måste dela med mig av glädjebeskedet och samtidigt ge lite hopp till alla i samma situation. Tjuvtestade igår och det var positivt Officiella testdagen är om 2 dgr (rd13). Ganska tidigt men det var FET i naturlig cykel. Herregud kan inte fatta det... Det var verkligen ett guldägg!!!


    Grattis till dig!

    Vad kul och höra :)
  • Tue 19 Jan 2021 21:49
    #43

    Då var man tillbaka på ruta ett. Fick tyvärr missfall förra veckan. Var då i v.9 och skulle på första ultraljudet. Förstod nästan direkt när läkarn var tyst och mätte om och om igen. Dagen efter började blödningen.. På fredag ska jag träffa läkarn för att diskutera hur vi går vidare med nästa behandling.
    Hur går det för er andra? 

  • Mon 15 Feb 2021 20:22
    #44
    Katizi80 skrev 2021-01-19 21:49:23 följande:

    Då var man tillbaka på ruta ett. Fick tyvärr missfall förra veckan. Var då i v.9 och skulle på första ultraljudet. Förstod nästan direkt när läkarn var tyst och mätte om och om igen. Dagen efter började blödningen.. På fredag ska jag träffa läkarn för att diskutera hur vi går vidare med nästa behandling.

    Hur går det för er andra? 


    Fy fan vad tråkigt att höra, lider med dig! Hoppas du får ett positivt besked snart igen och att det då går hela vägen, håller alla tummar och tår.

    Har inte varit inne här på länge då det går bra för min del. Känns orättvis att skriva samtidigt som jag såklart är överlycklig att kunna säga att jag är i v18. Nu ska jag ha jävla otur om det inte går hela vägen.
  • Mon 15 Feb 2021 20:47
    #45
    Marialinnea91 skrev 2021-02-15 20:22:47 följande:
    Fy fan vad tråkigt att höra, lider med dig! Hoppas du får ett positivt besked snart igen och att det då går hela vägen, håller alla tummar och tår.

    Har inte varit inne här på länge då det går bra för min del. Känns orättvis att skriva samtidigt som jag såklart är överlycklig att kunna säga att jag är i v18. Nu ska jag ha jävla otur om det inte går hela vägen.
    Tack snälla. Jag har faktiskt redan börjat med ny IVF behandling. Trejde dagen idag. Försöker var lite mer cool den här gången. Inte fixerat mig vid speciell mat och har låtit bli att googla om allt.. 
    Va härligt att det gått så långt för dig! Blir bara glad när jag hör det. Hoppas jag är där snart med :) 
  • Tue 23 Feb 2021 14:12
    #46
    Katizi80 skrev 2021-02-15 20:47:01 följande:

    Tack snälla. Jag har faktiskt redan börjat med ny IVF behandling. Trejde dagen idag. Försöker var lite mer cool den här gången. Inte fixerat mig vid speciell mat och har låtit bli att googla om allt.. 

    Va härligt att det gått så långt för dig! Blir bara glad när jag hör det. Hoppas jag är där snart med :) 


    Låter som att du har en bra inställning :) jag tror inte att man kan påverka något med kosten om det ska fästa och utvecklas eller inte. Det går som det går helt enkelt. Jag passade på att unna mig saker som jag (om och när det gick vägen) skulle behöva sluta med. Så passa på att njuta av livets goda! Du får höra av dig hur det går, stort lycka till!
Svar på tråden Dålig äggkvalité