• Anonym (Maddi­s)
    Wed 23 Sep 2020 16:56
    4303 visningar
    112 svar
    -3
    112
    4303

    Har alltid varit otrogen i varje förhållande

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?

  • Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande
  • Anonym (Maddi­s) Trådstartaren
    Thu 24 Sep 2020 10:02
    #11
    Anonym (Blö) skrev 2020-09-23 17:21:28 följande:

    Få honom på fall igen? Nehe du, du ska låta han vara och låta honom hitta en person som förtjänar honom och älskar honom på riktigt. För det gör du absolut inte.


    Jag älskar honom visst så yttra dig inte om saker du inget vet
  • Anonym (Maddi­s) Trådstartaren
    Thu 24 Sep 2020 10:03
    #12
    Tecum skrev 2020-09-23 17:25:51 följande:

    Du kan inte göra så mycket annat än att vara allmänt vänlig och ångerfull. Sen får du prova att vänta ut honom och hoppas att han ändrar sig. Men jag tror inte att det hjälper.

    Istället borde du skärpa dig och se detta som en läxa inför nästa förhållande. Fast jag tycker att det är bäst om du slutar med förhållanden öht och bara kör med kk och ons.


    Jag ska försöka göra allt för att gå tillbaka honom. Alla förtjänar en andra chans
  • Anonym (Maddi­s) Trådstartaren
    Thu 24 Sep 2020 10:12
    #13
    Anonym (Blö) skrev 2020-09-23 17:30:44 följande:

    Alltså jag förstår verkligen inte dagens människor. Hur jävla svårt ska det vara att göra slut med någon innan man gör ett val som kan totalt förstöra en människa för resten av sitt liv? Fyfan säger jag bara.


    De är ju inte så att man planerar att vara otrogen så döm ingen innan du vet
  • Anonym (Blö)
    Thu 24 Sep 2020 10:17
    #14
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:02:30 följande:

    Jag älskar honom visst så yttra dig inte om saker du inget vet


    Fast det stämmer inte. Om man älskar någon så bryr man sig om denne, då är man inte otrogen.
  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 10:18
    #15
    +3
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:01:32 följande:
    Varför ska man vara elak och inte hjälpa andra? Jag säger ju att jag vill skärpa mig och ta detta förhållande seriöst
    Fast grejen är den att det man säger inte är värt ett skit så länge man inte gör som man sagt. Och eftersom du själv skriver att du varit otrogen i alla dina förhållanden så är det ju uppenbart att dina löften om att inte göra om det inte är värt någonting och du kommer garanterat bara göra om det.

    Och eftersom du kommer göra om det och såra och förnedra honom igen och igen så är det ju ingen bra idé att hjälpa dig få honom tillbaka, varför skulle vi vilja hjälpa dig skada honom mer än du redan gjort?

    Kort sagt, du har uppenbara problem med både din moral och ditt agerande och det kommer inte lösas av att du lovar dig själv saker du sen inte kommer hålla. Du behöver terapi för att komma till botten med ditt beteende. Du kanske helt enkelt inte passar i monogama förhållanden utan ska kanske hellre leva i ett öppet förhållande. Men då måste du ju oxå vara ärlig med det redan från början och inte springa runt och lura folk att tro att du är monogam fast du inte är det, och det är där dina problem med moral kommer in i bilden.
  • Anonym (Lhlg)
    Thu 24 Sep 2020 10:20
    #16

    Låt honom vara. Du bryr dig ju uppenbarligen inte om honom ändå. Det är synd om honom.

  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 10:20
    #17
    +2
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:02:30 följande:
    Jag älskar honom visst så yttra dig inte om saker du inget vet
    På vilket sätt menar du att såra och förnedra en person är förenligt med kärlek?
    Gör man så mot människor man älskar?
    Nej det gör man normalt inte, men du gör ju så. Och då finns det ju helt klart anledning att fråga sig om du öht vet vad verklig kärlek är eller om du bara vet vad kärlek till dig själv är?
  • Anonym (Lhlg)
    Thu 24 Sep 2020 10:21
    #18
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:01:32 följande:

    Varför ska man vara elak och inte hjälpa andra? Jag säger ju att jag vill skärpa mig och ta detta förhållande seriöst


    Men du har ju sabbat det redan. Tänk om någon gjort så mot dig? Hade inte du blivit ledsen?
  • Thu 24 Sep 2020 10:23
    #19
    +1

    Mitt tips är att se detta som en läxa och att låta honom vara. Om han skulle vara så dum att ta dig tillbaka skulle hans förtroende för dig vara borta och han skulle antagligen sitta och tänka på att du kanske är otrogen igen medans han är iväg. Bespara honom detta lidande.

    Jag har varit i hans situation och tog tillbaka min dåvarande flickvän och det slutade med att hon låg runt ändå, hon hade ju lyckats få tillbaka mig en gång så hon "kom ju undan" med otroheten. JAG lärde mig en läxa och med denna vetskapen så tar jag ingen skit alls nu.

  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 10:25
    #20
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:12:07 följande:
    De är ju inte så att man planerar att vara otrogen så döm ingen innan du vet
    varför skulle man inte döma människor som medvetet springer runt och såra och förnedrar människor som litar på dem? Det är väl snarare tvärtom att man SKA döma såna människor, hur ska de annars fatta att de gör fel?

    Om du dömde dig själv lite hårdare istället för att snacka bort det för dig själv med fjantiga ursäkter om att "det är inte så att man planerar det" så skulle du kanske inte agera som du gör? Det är väl klart du kommer göra om samma misstag om och om igen om du hela tiden har bra ursäkter för det och förlåter dig själv på två sekunder?
Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande