• Anonym (Maddi­s)
    Wed 23 Sep 2020 16:56
    4307 visningar
    112 svar
    -3
    112
    4307

    Har alltid varit otrogen i varje förhållande

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?

  • Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande
  • Thu 24 Sep 2020 17:45
    #41
    +1
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-24 17:06:44 följande:

    Bry dig inte om de elaka och moraliserande inläggen här, de skrivs av människor som vill lyfta sig själva, inte dig.

    Du har fått världens chans att utvecklas som människa, att bli friare från ditt bekräftelsebehov och bli en mer mogen och självständig person. Troligen behöver du hjälp med det. 

    När du har byggt dig igen så kanske en dag han vill ha dig tillbaka. Men då kanske du inte vill ha honom tillbaka. Livet går vidare ändå, jag lovar dig.


    På vilket sätt är det moraliserande och elakt att tycka att TS behöver söka hjälp?
    Hon har ju uppenbarligen problem när hon varit otrogen i alla förhållanden hon har haft.
  • Anonym (jaha)
    Thu 24 Sep 2020 17:47
    #42
    +2
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-24 17:38:42 följande:
    Jag tror att du missförstår mitt inlägg. Hon måste definitivt ändra på sig. Och då har hon allt att vinna, menar jag.
    Nja, men du tycker ju även att det hon gjort är ok eftersom du beklagar dig över moraliserande.

    Är det ok att utvecklas genom att förstöra andra människor?
  • Thu 24 Sep 2020 22:42
    #43
    +1
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-24 17:06:44 följande:

    Bry dig inte om de elaka och moraliserande inläggen här, de skrivs av människor som vill lyfta sig själva, inte dig.


    Jaha vad hittar du alla de "moraliserande" inläggen i denna tråden?
    (Jag har läst HELA tråden själv och inte hittat dem som moraliserar över TS).

    De råden TS har fått är just att söka hjälp, och några har sagt att hon får förstå att han inte vill ha tillbaka henne. På vilket sätt är det elakt och moraliserande?
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-24 17:06:44 följande:

    Du har fått världens chans att utvecklas som människa, att bli friare från ditt bekräftelsebehov och bli en mer mogen och självständig person. Troligen behöver du hjälp med det. 

    När du har byggt dig igen så kanske en dag han vill ha dig tillbaka. Men då kanske du inte vill ha honom tillbaka. Livet går vidare ändå, jag lovar dig.


    På vilket sätt är ditt råd bättre än de andra som har gett TS rådet att söka hjälp med sitt beteende (utan att de har moraliserat)? Du är knappast ensam om att ge detta rådet och skriva att hon behöver bygga upp sin självkänsla.

    En gick så långt och tipsade vad hon kunde vända sig för att få hjälp också (se inlägg #5). Ett råd som var mycket bättre och har definitivt mycket mer substans än ditt inlägg #35 här (som jag svara på).


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fri 25 Sep 2020 11:40
    #44
    molly50 skrev 2020-09-24 17:45:35 följande:
    På vilket sätt är det moraliserande och elakt att tycka att TS behöver söka hjälp?
    Hon har ju uppenbarligen problem när hon varit otrogen i alla förhållanden hon har haft.
    Det var inte dig jag syftade på.
  • Anonym (somen­tjuvom­natten­)
    Fri 25 Sep 2020 11:51
    #45
    molly50 skrev 2020-09-24 14:49:35 följande:
    Är du inte kär så är det väl bättre att göra slut?
    Jo.
  • Fri 25 Sep 2020 13:41
    #46
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-25 11:40:12 följande:
    Det var inte dig jag syftade på.
    Jag vet inte vem du syftade på eftersom jag inte har kunnat se något moraliserande här i tråden.
    Därav min fråga.
    Det jag har kunnat se är att de flesta har gett TS rådet att söka hjälp. Precis som du.
    Då moraliserar alltså även du?
  • Anonym (jadu)
    Fri 25 Sep 2020 14:17
    #47
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:12:07 följande:
    De är ju inte så att man planerar att vara otrogen så döm ingen innan du vet
    Hur gick det till då om det inte var planerat? Och vad menar du med strulade? Hade ni sex eller bara hånglade? Det är ju skillnad på det. 

    Tycker det är viktigt att du förklarar hur du tänkte, varför du gjorde det osv för honom, men beror ju på hur mottaglig han är för logiskt resonemang. 
  • Mon 28 Sep 2020 13:08
    #48
    molly50 skrev 2020-09-25 13:41:27 följande:
    Jag vet inte vem du syftade på eftersom jag inte har kunnat se något moraliserande här i tråden.
    Därav min fråga.
    Det jag har kunnat se är att de flesta har gett TS rådet att söka hjälp. Precis som du.
    Då moraliserar alltså även du?
    Att råda henne att ta hand om sig själv och försöka komma till klarhet över vad som driver henne att göra dåliga saker är inte att moralisera. 

    Det jag reagerade emot var svordomar, fördömanden och moraliserande som inte hjälper en människa som uppenbarligen ber om hjälp här. Några exempel som jag reagerade på:

    "Varför skulle någon vilja hjälpa dig skada den stackars killen mer än vad du redan gjort?

     


    Vad du behöver är inte tips på hur du bättre ska kunna manipulera människor mer än du redan gör


    Nehe du, du ska låta han vara och låta honom hitta en person som förtjänar honom och älskar honom på riktigt. För det gör du absolut inte.


    Hur jävla svårt ska det vara att göra slut med någon innan man gör ett val som kan totalt förstöra en människa för resten av sitt liv? Fyfan säger jag ba


    Du ska lära dig av det här, väx upp, get over it, och hitta någon som du kan behandla med respekt.


    Om man älskar någon så bryr man sig om denne, då är man inte otrogen.


    Fast grejen är den att det man säger inte är värt ett skit så länge man inte gör som man sagt. Och eftersom du själv skriver att du varit otrogen i alla dina förhållanden så är det ju uppenbart att dina löften om att inte göra om det inte är värt någonting och du kommer garanterat bara göra om det.


    du har uppenbara problem med både din moral och ditt agerande och det kommer inte lösas av att du lovar dig själv saker du sen inte kommer hålla.


    Låt honom vara. Du bryr dig ju uppenbarligen inte om honom ändå. 


    På vilket sätt menar du att såra och förnedra en person är förenligt med kärlek?


    Om du dömde dig själv lite hårdare istället för att snacka bort det för dig själv med fjantiga ursäkter o


    Du kan ju inte älska honom om du behandlar honom som du har gjort."

  • Anonym (jaha)
    Mon 28 Sep 2020 13:22
    #49
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-28 13:08:23 följande:
    Att råda henne att ta hand om sig själv och försöka komma till klarhet över vad som driver henne att göra dåliga saker är inte att moralisera. 

    Det jag reagerade emot var svordomar, fördömanden och moraliserande som inte hjälper en människa som uppenbarligen ber om hjälp här. Några exempel som jag reagerade på:

    "Varför skulle någon vilja hjälpa dig skada den stackars killen mer än vad du redan gjort?

     


    Vad du behöver är inte tips på hur du bättre ska kunna manipulera människor mer än du redan gör


    Nehe du, du ska låta han vara och låta honom hitta en person som förtjänar honom och älskar honom på riktigt. För det gör du absolut inte.


    Hur jävla svårt ska det vara att göra slut med någon innan man gör ett val som kan totalt förstöra en människa för resten av sitt liv? Fyfan säger jag ba


    Du ska lära dig av det här, väx upp, get over it, och hitta någon som du kan behandla med respekt.


    Om man älskar någon så bryr man sig om denne, då är man inte otrogen.


    Fast grejen är den att det man säger inte är värt ett skit så länge man inte gör som man sagt. Och eftersom du själv skriver att du varit otrogen i alla dina förhållanden så är det ju uppenbart att dina löften om att inte göra om det inte är värt någonting och du kommer garanterat bara göra om det.


    du har uppenbara problem med både din moral och ditt agerande och det kommer inte lösas av att du lovar dig själv saker du sen inte kommer hålla.


    Låt honom vara. Du bryr dig ju uppenbarligen inte om honom ändå. 


    På vilket sätt menar du att såra och förnedra en person är förenligt med kärlek?


    Om du dömde dig själv lite hårdare istället för att snacka bort det för dig själv med fjantiga ursäkter o


    Du kan ju inte älska honom om du behandlar honom som du har gjort."


    Jaha, så du menar att man då ska helt strunta i vad det hon ber om kommer få för konsekvenser för honom och bara utgå ifrån vad som är bäst för henne och givetvis hjälpa henne, dvs dra på sig skygglappar, och bara se på det enögt och sen hävda att man är "empatisk" för att man skiter i vilka konsekvenser det får för honom?

    Kan du själv förklara varför man öht skulle vilja hjälpa någon att plåga en annan människa enbart för att personen ber om det?

    Resonerar du så i andra sammanhang oxå? Om någon ber dig hämta ett järnrör för att kunna smacka till någon en gång till så gör du givetvis det utan att fundera över om det kommer göra ont på den andra? Och om någon annan kanske tycker att det inte är så lämpligt att hjälpa personen göra nåt sånt så är de givetvis jättetaskiga, dömande och moraliserande?

    Eller är det kanske så att man borde döma och moralisera över saker som går ut på att orsaka andra lidande och det är snarare du som då helt saknar moral om du öht överväger att hjälpa någon utsätta en annan person för lidande?
  • Mon 28 Sep 2020 14:47
    #50
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-23 16:56:55 följande:

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?


    Det handlar om tillit. Det går inte att forcera fram. Du har svikit honom å det grövsta och han känner med all rätt att han inte längre kan lita på dig efter det. Och då försvann hans känslor också. Han kommer alltid ha bilderna på näthinnan av att komma på dig med någon annan. Det kan du aldrig snacka bort !

    Det första du ska göra är att sluta hänga efter honom och försöka be om förlåtelse. Jagande ex som är helt desperata av att få en tillbaka är det mest avtändande som finns ! Det enda du kan göra är att lämna honom i fred och ge honom tid. Visar det sig att han fortfarande har känslor för dig och vill ge dig en chans till så kommer han höra av sig. Men det är hans val isåfall och inget du kan forcera fram......om inte så måste du acceptera att det är kört mellan er och att du brände broarna med din otrohet. Men du har förhoppningsvis lärt dig en dyrköpt läxa till nästa förhållande..
Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande