• Anonym (Maddi­s)
    Wed 23 Sep 2020 16:56
    4306 visningar
    112 svar
    -3
    112
    4306

    Har alltid varit otrogen i varje förhållande

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?

  • Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande
  • Mon 28 Sep 2020 15:30
    #51
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-28 13:22:24 följande:
    Jaha, så du menar att man då ska helt strunta i vad det hon ber om kommer få för konsekvenser för honom och bara utgå ifrån vad som är bäst för henne och givetvis hjälpa henne, dvs dra på sig skygglappar, och bara se på det enögt och sen hävda att man är "empatisk" för att man skiter i vilka konsekvenser det får för honom?

    Kan du själv förklara varför man öht skulle vilja hjälpa någon att plåga en annan människa enbart för att personen ber om det?

    Resonerar du så i andra sammanhang oxå? Om någon ber dig hämta ett järnrör för att kunna smacka till någon en gång till så gör du givetvis det utan att fundera över om det kommer göra ont på den andra? Och om någon annan kanske tycker att det inte är så lämpligt att hjälpa personen göra nåt sånt så är de givetvis jättetaskiga, dömande och moraliserande?

    Eller är det kanske så att man borde döma och moralisera över saker som går ut på att orsaka andra lidande och det är snarare du som då helt saknar moral om du öht överväger att hjälpa någon utsätta en annan person för lidande?

    Hon vill hitta tillbaka till sin kille. Bästa sättet menar jag är att hon förändrar sig själv. 

    Det är onödigt att fördöma och moralisera. Det gör hon själv: "Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är."

  • Anonym (FYI)
    Mon 28 Sep 2020 15:35
    #52
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-28 15:30:53 följande:

    Hon vill hitta tillbaka till sin kille. Bästa sättet menar jag är att hon förändrar sig själv. 

    Det är onödigt att fördöma och moralisera. Det gör hon själv: "Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är."


    Den chansen att han skulle vara så jävla dum, är väl sådär...Och då kan man väl lika gärna tala om det för henne.
  • Anonym (Maddi­s) Trådstartaren
    Mon 28 Sep 2020 15:48
    #53
    Anonym (jadu) skrev 2020-09-25 14:17:49 följande:

    Hur gick det till då om det inte var planerat? Och vad menar du med strulade? Hade ni sex eller bara hånglade? Det är ju skillnad på det. 

    Tycker det är viktigt att du förklarar hur du tänkte, varför du gjorde det osv för honom, men beror ju på hur mottaglig han är för logiskt resonemang. 


    Vi har knullat ca 7-9 ggr
  • Anonym (jaha)
    Mon 28 Sep 2020 15:53
    #54
    +2
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-28 15:30:53 följande:

    Hon vill hitta tillbaka till sin kille. Bästa sättet menar jag är att hon förändrar sig själv. 

    Det är onödigt att fördöma och moralisera. Det gör hon själv: "Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är."


    Fast nu är du återigen inne på ENBART vad hon vill och tänker men du skiter fullkomligen i vad det innebär för honom. 

    Bästa sättet är givetvis att hon förändrar sig själv, men sen kan man ju fråga sig hur troligt det är att hon gör det när hon varit otrogen i alla sina förhållanden och vad det kommer innebära för HONOM om hon återigen misslyckas med det?
    Det är ju HAN och inte hon som kommer få ta hela skiten för om hon misslyckas med sin förändring.  Vore det inte kanske bättre om hon förändrar sig FÖST och avstår från förhållanden tills hon är klar med sin förändring?

    Det är väl klart att det är nödvändigt att moralisera eftersom hela frågan är en moralisk fråga. Tar vi bort moralen ur frågeställningen så finns ju inget att diskutera och TS kan springa omkring och bedra folk på löpande band. Och om TS hade dömt sig själv lite mer istället för att enbart utgå efter vad som känns bäst för just henne så skulle hon kanske inte agerat på samma sätt gång på gång.

    Vad hjälper det att säga att man ångrar sig och sen bara göra samma sak igen och igen? På vilket sätt menar du att man har ångrat sig då? Gör man om saker man ångrar?
  • Anonym (Maddi­s) Trådstartaren
    Mon 28 Sep 2020 15:59
    #55
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-28 15:53:38 följande:

    Fast nu är du återigen inne på ENBART vad hon vill och tänker men du skiter fullkomligen i vad det innebär för honom. 

    Bästa sättet är givetvis att hon förändrar sig själv, men sen kan man ju fråga sig hur troligt det är att hon gör det när hon varit otrogen i alla sina förhållanden och vad det kommer innebära för HONOM om hon återigen misslyckas med det?

    Det är ju HAN och inte hon som kommer få ta hela skiten för om hon misslyckas med sin förändring.  Vore det inte kanske bättre om hon förändrar sig FÖST och avstår från förhållanden tills hon är klar med sin förändring?

    Det är väl klart att det är nödvändigt att moralisera eftersom hela frågan är en moralisk fråga. Tar vi bort moralen ur frågeställningen så finns ju inget att diskutera och TS kan springa omkring och bedra folk på löpande band. Och om TS hade dömt sig själv lite mer istället för att enbart utgå efter vad som känns bäst för just henne så skulle hon kanske inte agerat på samma sätt gång på gång.

    Vad hjälper det att säga att man ångrar sig och sen bara göra samma sak igen och igen? På vilket sätt menar du att man har ångrat sig då? Gör man om saker man ångrar?


    Jag ångrar mig ju denna gång. I alla andra förhållanden som jag har varit otrogen i så har jag aldrig känt mig som ett äckligt svin. Men i detta förhållandet känner jag mig verkligen som ett äckligt svin
  • Anonym (C)
    Mon 28 Sep 2020 16:07
    #56
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-28 15:59:58 följande:
    Jag ångrar mig ju denna gång. I alla andra förhållanden som jag har varit otrogen i så har jag aldrig känt mig som ett äckligt svin. Men i detta förhållandet känner jag mig verkligen som ett äckligt svin
    Så varför låg du med killen nio gånger?
  • Mon 28 Sep 2020 16:08
    #57
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-28 15:59:58 följande:
    Jag ångrar mig ju denna gång. I alla andra förhållanden som jag har varit otrogen i så har jag aldrig känt mig som ett äckligt svin. Men i detta förhållandet känner jag mig verkligen som ett äckligt svin
    Du har burit dig illa åt, men är ingen dålig människa. I så fall skulle du inte ha ställt frågan här. Det är uppenbart att du vill förändras. Om du menar allvar med det så söker du hjälp och jobbar med att inte upprepa dina misstag. 
  • Anonym (jaha)
    Mon 28 Sep 2020 16:17
    #58
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-28 15:59:58 följande:
    Jag ångrar mig ju denna gång. I alla andra förhållanden som jag har varit otrogen i så har jag aldrig känt mig som ett äckligt svin. Men i detta förhållandet känner jag mig verkligen som ett äckligt svin
    Ja fast bara för att du ångrar dig så är inte det någon garanti för att du inte kommer göra så igen. Du har trotts allt en ganska gedigen historia av att att inte vara pålitlig och det förändras inte bara sådär över en natt, det krävs betydligt mer än så för att förändra ett beteende.

    Och eftersom du inte kan garantera att du inte kommer såra honom mer än du redan gjort så är det ju jävligt egoistiska att vilja ha tillbaka honom bara för att tillfredsställa dina egna behov.
  • Mon 28 Sep 2020 16:20
    #59
    +2
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-23 16:56:55 följande:

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?


    Det låter som att du inte är gjord för ett monogamt förhållande. Jag skulle därmed rekommendera dig att snarare leta efter partners som inte vill vara monogama och vara ärlig med det från start, så slipper du tvinga in dig själv i en bur eller såra din partner.
  • Anonym (meh)
    Mon 28 Sep 2020 16:23
    #60
    +1

    Du borde leva ensam ett tag eftersom du inte verkar mogen för ett förhållande.

Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande