• Anonym (Maddi­s)
    Wed 23 Sep 2020 16:56
    4319 visningar
    112 svar
    -3
    112
    4319

    Har alltid varit otrogen i varje förhållande

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?

  • Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande
  • Mon 28 Sep 2020 17:09
    #61
    +1
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-28 15:30:53 följande:

    Hon vill hitta tillbaka till sin kille. Bästa sättet menar jag är att hon förändrar sig själv. 

    Det är onödigt att fördöma och moralisera. Det gör hon själv: "Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är."


    "Sin kille? Det är inte hennes kille. Har du missat att killen gjorde SLUT med TS? Med tanke på att TS (fd) kille kallade henne för "svin, slampa äckel mm och efteråt bad henne "dra åt helvete" så kan man lugnt tolka det som att killen gjort slut.

    Ja att hon skall förändra sig själv är ju du knappast "unikt av dig att att tipsa om i denna tråden, det har ju en överväldigande majoritet gjort som skrivit i denna tråden.

    Det som gör dig "unik" är att du väljer att ignorera killen som TS bedrog på ett av de värsta sätten man kan bedra människor på, när du framför tipsen. 
    Det är väldigt märkligt att du anser att TS killes känslor, killen som blev bedragen, är så lite värd. 

    Självklart skall hon förändra sitt beteende, för att bli en vettigare människa. Dock så SKALL hon inse att killen som hon "verkligen älskar", och valde att vara otrogen emot, kan ha stängt dörren helt och aldrig vill ha henne tillbaka.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (M. G)
    Mon 28 Sep 2020 19:16
    #62
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-23 16:56:55 följande:

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?


    Du kommer inte få honom på fall igen. Du har gjort det största sveket man kan göra mot sin partner att sen tro att du kommer få honom tillbaka efter det du gjorde mot honom kan du glömma. Det är bara att gå vidare i livet sen väljer du själv om du vill fortsätta i samma bana. Är nog enklare om du lever själv så kan du knulla runt hur du vill utan att såra någon partner.
  • Anonym (FYI)
    Mon 28 Sep 2020 22:59
    #63
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-28 15:48:02 följande:
    Vi har knullat ca 7-9 ggr
    Allvarligt...Finns det såna här människor?
  • Tue 29 Sep 2020 08:25
    #64
    EnAnonumius skrev 2020-09-28 17:09:27 följande:
    "Sin kille? Det är inte hennes kille. Har du missat att killen gjorde SLUT med TS? Med tanke på att TS (fd) kille kallade henne för "svin, slampa äckel mm och efteråt bad henne "dra åt helvete" så kan man lugnt tolka det som att killen gjort slut.

    Ja att hon skall förändra sig själv är ju du knappast "unikt av dig att att tipsa om i denna tråden, det har ju en överväldigande majoritet gjort som skrivit i denna tråden.

    Det som gör dig "unik" är att du väljer att ignorera killen som TS bedrog på ett av de värsta sätten man kan bedra människor på, när du framför tipsen. 
    Det är väldigt märkligt att du anser att TS killes känslor, killen som blev bedragen, är så lite värd. 

    Självklart skall hon förändra sitt beteende, för att bli en vettigare människa. Dock så SKALL hon inse att killen som hon "verkligen älskar", och valde att vara otrogen emot, kan ha stängt dörren helt och aldrig vill ha henne tillbaka.
    Att jag inte nämner hennes kille - ursäkta, fd kille - beror på att han inte har startat den här tråden, det har hon gjort. Tråden handlar om henne. Hon inser att hon har förstört något fint och undrar hur hon ska gå vidare. Att då tala om för henne att hon har förstört något fint är inte konstruktivt.
  • Tue 29 Sep 2020 08:52
    #65
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-28 13:08:23 följande:
    Att råda henne att ta hand om sig själv och försöka komma till klarhet över vad som driver henne att göra dåliga saker är inte att moralisera. 

    Det jag reagerade emot var svordomar, fördömanden och moraliserande som inte hjälper en människa som uppenbarligen ber om hjälp här. Några exempel som jag reagerade på:

    "Varför skulle någon vilja hjälpa dig skada den stackars killen mer än vad du redan gjort?

     


    Vad du behöver är inte tips på hur du bättre ska kunna manipulera människor mer än du redan gör


    Nehe du, du ska låta han vara och låta honom hitta en person som förtjänar honom och älskar honom på riktigt. För det gör du absolut inte.


    Hur jävla svårt ska det vara att göra slut med någon innan man gör ett val som kan totalt förstöra en människa för resten av sitt liv? Fyfan säger jag ba


    Du ska lära dig av det här, väx upp, get over it, och hitta någon som du kan behandla med respekt.


    Om man älskar någon så bryr man sig om denne, då är man inte otrogen.


    Fast grejen är den att det man säger inte är värt ett skit så länge man inte gör som man sagt. Och eftersom du själv skriver att du varit otrogen i alla dina förhållanden så är det ju uppenbart att dina löften om att inte göra om det inte är värt någonting och du kommer garanterat bara göra om det.


    du har uppenbara problem med både din moral och ditt agerande och det kommer inte lösas av att du lovar dig själv saker du sen inte kommer hålla.


    Låt honom vara. Du bryr dig ju uppenbarligen inte om honom ändå. 


    På vilket sätt menar du att såra och förnedra en person är förenligt med kärlek?


    Om du dömde dig själv lite hårdare istället för att snacka bort det för dig själv med fjantiga ursäkter o


    Du kan ju inte älska honom om du behandlar honom som du har gjort."


    Jag kan hålla med om att vissa av de där sakerna var lite onödigt hårda att skriva.
    Men vissa saker kan jag hålla med om också.
    T ex att göra slut innan man väljer att hoppa i säng med någon annan.
    Och att TS borde låta honom vara ett tag nu och låta honom smälta allt och själv bestämma om han vill fortsätta tycker jag heller inte är fel.
    TS behöver vida honom att hon verkligen menar allvar med sin ånger och visa att hon tänker söka hjälp för sina problem t ex.
    Annars lär han aldrig kunna lita på henne igen.
    Och ett förhållande utan tillit kommer inte att fungera.
    Och det är saker som TS måste förstå.
  • Tue 29 Sep 2020 09:11
    #66
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-28 15:59:58 följande:
    Jag ångrar mig ju denna gång. I alla andra förhållanden som jag har varit otrogen i så har jag aldrig känt mig som ett äckligt svin. Men i detta förhållandet känner jag mig verkligen som ett äckligt svin
    Men om du verkligen ångrar dig så borde du ju ha gjort det redan efter första gången du låg med den andra killen,och inte göra det 8 gånger till?
  • Tue 29 Sep 2020 09:16
    #67
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-28 15:59:58 följande:
    Jag ångrar mig ju denna gång. I alla andra förhållanden som jag har varit otrogen i så har jag aldrig känt mig som ett äckligt svin. Men i detta förhållandet känner jag mig verkligen som ett äckligt svin
    Jag tycker också du ska ställa dig frågan om du ångrar dig för att du blev påkommen eller för att du verkligen älskar honom?
    Eller om du hade fortsatt ligga med andra om du inte hade blivit påkommen?
    Hade du gjort det så är inte din ånger mycket värd.
  • Tue 29 Sep 2020 09:37
    #68
    +1
    KimLinnefeldt skrev 2020-09-29 08:25:23 följande:
    Att jag inte nämner hennes kille - ursäkta, fd kille - beror på att han inte har startat den här tråden, det har hon gjort. Tråden handlar om henne. Hon inser att hon har förstört något fint och undrar hur hon ska gå vidare. Att då tala om för henne att hon har förstört något fint är inte konstruktivt.
    Fel. TS undrar hur hon ska få sitt ex tillbaka igen. Hur hon ska få honom på fall.
    Inte hur hon ska gå vidare.
    Så för TS handlar det ju om att hon själv ska må bra och inte känna sig äcklig,som hon så fint skriver.

    Fast förstöra något fint är ju faktiskt det hon har gjort.
    Om hon överhuvudtaget ska kunna reparera det så måste hon börja i rätt ände. Med att fokusera på att söka hjälp för sina egna problem.
    Innan hon har tagit tag i sina problem så ska hon inte ens tänka på att ha ett förhållande igen.
    Hon lär heller inte klara av det,med tanke på att hon varit otrogen i alla sina förhållanden.
    Så det är kanske bra att hon fick den här näsbrännan nu, så att hon lär sig att hon inte alltid kommer undan och blir förlåten.
  • Anonym (C)
    Tue 29 Sep 2020 09:50
    #69
    +2
    molly50 skrev 2020-09-29 09:16:23 följande:
    Jag tycker också du ska ställa dig frågan om du ångrar dig för att du blev påkommen eller för att du verkligen älskar honom?
    Eller om du hade fortsatt ligga med andra om du inte hade blivit påkommen?
    Hade du gjort det så är inte din ånger mycket värd.
    Exakt. Jag får intrycket att TS bara är ledsen för att hon blev påkommen och därmed riskerar att förlora sin kille. Det faktum att hon låg med den andra killen hela nio gånger tyder ju på att hon inte ångrade sig förrän hon blev påkommen. Som du skriver i ett annat inlägg så har ju inte TS bett om råd om hur hon ska ändra sitt beteende, utan bara om hur hon ska få sin kille ?på fall? igen.
  • Tue 29 Sep 2020 10:05
    #70
    Anonym (C) skrev 2020-09-29 09:50:14 följande:
    Exakt. Jag får intrycket att TS bara är ledsen för att hon blev påkommen och därmed riskerar att förlora sin kille. Det faktum att hon låg med den andra killen hela nio gånger tyder ju på att hon inte ångrade sig förrän hon blev påkommen. Som du skriver i ett annat inlägg så har ju inte TS bett om råd om hur hon ska ändra sitt beteende, utan bara om hur hon ska få sin kille ?på fall? igen.
    Ja,precis. Det är den känslan jag får också.
Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande