• Anonym (Maddi­s)
    Wed 23 Sep 2020 16:56
    4311 visningar
    112 svar
    -3
    112
    4311

    Har alltid varit otrogen i varje förhållande

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?

  • Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande
  • Smed75
    Sat 24 Oct 2020 21:54
    #94
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-23 16:56:55 följande:

    I dom första förhållanden tog jag absolut inte åt mig när jag blev påkommen, kände att jag kunde hitta nya förhållanden och fortsätta att strula till det ibland.

    Men nu har jag gjort de igen! Jag var verkligen kär och älskade min pojkvän men han är lastbilschaufför så han är inte hemma på veckorna så mycket. Jag strulade med en kollega och min pojkvän kom hem tidigare än väntat. Blev kallad för både den ena och de andra. Dvs jävla slampa, äckel, svin mm. Sen vad han mig dra åt helvete. Denna gång ångrar jag mig verkligen och jag känner mig verkligen som ett stort äckligt svin. Så de behöver ni inte ens påpeka här mer att jag är. Orkar inte höra de heller.

    Jag vill ha tips på hur jag ska få honom tillbaka, jag behöver ha honom tillbaka ha känt mig så äcklig efter detta. Han skriver bara elaka saker när jag ber om förlåtelse.

    Hur ska jag få honom på fall igen?


    Funderar på att gå i terapi?

    Visa honom att du verkligen vill ändra dig..att vara otrogen i varje förhållande tyder ju trots allt på något fel hos dig.. det betyder ju inte att det går att jobba med sig själv och bli en bättre version av sig själv.. lycka till
  • Anonym (meh)
    Sun 25 Oct 2020 08:18
    #95
    Anonym (Maddis) skrev 2020-10-24 20:52:43 följande:
    Du får de att låta som om jag är ett svin. Jag har känslor och jag älskade honom tyvärr har han sagt att jag har bäddat för att han ska dumpa mig. Nöjd nu?
    Du måste förstå att dina inlägg får dig att framstå som en rätt omogen person som inte kan kontrollera sina impulser. Tyvärr har du nog väldigt mycket att jobba med när det gäller dig själv.
  • Anonym (C)
    Sun 25 Oct 2020 08:23
    #96
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-10-24 20:54:24 följande:

    Jag är ingen gris om du tror de


    Huruvida du är en gris är ju högst subjektivt. DU tycker inte att du är en gris, men andra kan ju tycka det. Du har knullat runt en massa i alla dina relationer och inte ångrat dig förrän nu. Och enda anledningen till att du ångrar dig nu är att du blev påkommen, annars hade du garanterat fortsatt vara otrogen. Du hade redan knullat den andra killen nio gånger när ni blev påkomna. Så beter sig inte någon som tycker att hon gör fel. Så de allra flesta skulle nog kalla ditt beteende svinaktigt. Att du inte gillar att folk ser dig som ett svin är en annan sak. Du har bara dig själv att skylla. Ingen har tvingat dig att knulla runt, det har du valt själv. Jag hoppas du låter ditt ex vara ifred nu och förblir singel tills du eventuellt mognat och blivit en bättre människa.
  • Sun 25 Oct 2020 10:33
    #97
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-10-24 20:53:36 följande:
    Jag ångrar att jag var otrogen mot honom
    Om du verkligen ångrar att du var otrogen så borde du söka hjälp för din oförmåga att hålla dig trogen.
    Och inled inget nytt förhållande eller försök att få tillbaka dit ex innan du har gjort det.
    Annars lär du fortsätta på samma sätt i alla förhållanden du har framöver.
    Ta ditt ansvar!
  • Sun 25 Oct 2020 10:39
    #98
    +1
    Anonym (Maddis) skrev 2020-10-24 20:53:36 följande:
    Jag ångrar att jag var otrogen mot honom
    Jag undrar fortfarande hur du hade gjort om du inte blivit påkommen?
    Hade du då fortsatt att ligga med andra?
    I så fall så ångrar du dig ju inte om du inte kände ånger förrän du blev påkommen.
    Du hade ju trots allt legat med den andre killen flera gånger innan du blev avslöjad.
  • Anonym (123)
    Sun 25 Oct 2020 10:47
    #99
    +3
    Anonym (Maddis) skrev 2020-10-18 20:07:07 följande:
    Jag var kåt och kunde inte motstå förmodligen
    Jag hoppas killen läser detta och inser att du inte ska förlåtas.
    Anonym (Maddis) skrev 2020-09-24 10:03:28 följande:
    Jag ska försöka göra allt för att gå tillbaka honom. Alla förtjänar en andra chans
    Nej, alla gör inte det. Speciellt inte notoriskt otrogna som inte bara gjort det en gång... utan NIO jävla gånger! Mot samma partner!
    Fy dig!!!


  • Sun 25 Oct 2020 21:17
    +2
    Anonym (Maddis) skrev 2020-10-18 20:09:02 följande:
    Varför är du så taskig
    Man kan inte göra något annat än att skratta åt denna patetiska motfråga.

    Nej du man är inte taskig för att man säger sanningen, och du inte tål att höra sanningen..


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Elin)
    Sun 25 Oct 2020 23:15

    Detta känns som en trolltråd faktiskt, och tur är väl kanske det. Har svårt att tro att någon kan vara såhär och samtidigt inte ha någon som helst självinsikt.

  • Smed75
    Mon 26 Oct 2020 03:26
    Anonym (Elin) skrev 2020-10-25 23:15:31 följande:

    Detta känns som en trolltråd faktiskt, och tur är väl kanske det. Har svårt att tro att någon kan vara såhär och samtidigt inte ha någon som helst självinsikt.


    Ja det får nog hoppas på .. men om det är sant så verkar ju inte maffia vara så nöjd med svaren.
  • Mon 26 Oct 2020 10:51
    Smed75 skrev 2020-10-26 03:26:39 följande:
    Ja det får nog hoppas på .. men om det är sant så verkar ju inte maffia vara så nöjd med svaren.
    Det är nog svårt att få vettiga svar när TS så totalt saknar självinsikt.
    Men jag hoppas också att det är en trolltråd.
    Och är det inte det så hoppas jag att TS ex inte tar henne tillbaka.
    Det har hon inte förtjänat.
  • Anonym (Egen erfare­nhet)
    Mon 26 Oct 2020 11:26
    -1
    molly50 skrev 2020-10-26 10:51:04 följande:

    Det är nog svårt att få vettiga svar när TS så totalt saknar självinsikt.

    Men jag hoppas också att det är en trolltråd.

    Och är det inte det så hoppas jag att TS ex inte tar henne tillbaka.

    Det har hon inte förtjänat.


    Eller så kanske det man inte skall vara så dömande. Försvarar inte TS eller någon slags otrohet. Men med din ton i denna tråd och andra liknande trådar så tror jag faktiskt inte att du lyckas påverka i rätt riktning. För det är väl det du vill. Eller har du en mer personlig agenda. Mitt svar till TS var det här;

    Anonym (Egen erfare­nhet)

    #5 2020-09-23

    Att vara otrogen är ett val du gör och du måste visa att du tar ansvar för dina val. Låter utifrån det du skriver att du bara vill ha hjälp med att få tillbaka honom. Om det nu är så som du beskriver det att detta har hänt flera gånger och du märker att det är ett mönster så börja där. Du säger att du mår dåligt av dina val. Lyssna på det. Spänning och uppmärksamhet är inte det vi bygger lycka på.

    Börja med att sök hjälp. Finns bla SLAA - kolla på den ort du bor. De hjälper en på ett mycket bra sätt. Är som AA men med fokusering på sex och spelmissbruk i olika former ( även notorisk otrohet)

    Berätta och bevisa för pojkvännen att du är villig att ändra på dig. Någon slags samtalskontakt för att adressera vad det egentliga problemet är. Senare kanske parterapi om och när pojkvännen ev är med på tåget igen.

    Du kommer säkert tycka att du inte behöver dessa råd. Så fungerar vi.

    Men personligen så tror jag att precis just så kan du börja vinna din pojkväns förtroende tillbaka.
  • Anonym (jaha)
    Mon 26 Oct 2020 11:30
    molly50 skrev 2020-10-26 10:51:04 följande:
    Det är nog svårt att få vettiga svar när TS så totalt saknar självinsikt.
    Men jag hoppas också att det är en trolltråd.
    Och är det inte det så hoppas jag att TS ex inte tar henne tillbaka.
    Det har hon inte förtjänat.
    Hur många otrogna har självinsikt över hur destruktivt deras agerande för andra?
    Jag tror faktiskt de är väldigt få. Majoriteten verkar ha en hel arsenal med ursäkter för varför just deras otrohet var ok ändå och man tär mer än gärna andras otrohet i försvar.

    Det enda som egentligen skiljer är hur bra man lyckas dölja det. Vissa är duktigare än andra på att linda in det i vackra ord och falska erkännande om att det är fel följt av 20 ursäkter för varför det inte är fel.Flört
  • Anonym (C)
    Mon 26 Oct 2020 11:43
    +2
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-10-26 11:26:29 följande:
    Eller så kanske det man inte skall vara så dömande. Försvarar inte TS eller någon slags otrohet. Men med din ton i denna tråd och andra liknande trådar så tror jag faktiskt inte att du lyckas påverka i rätt riktning. För det är väl det du vill. Eller har du en mer personlig agenda. Mitt svar till TS var det här;

    Anonym (Egen erfare­nhet)

    #5 2020-09-23

    Att vara otrogen är ett val du gör och du måste visa att du tar ansvar för dina val. Låter utifrån det du skriver att du bara vill ha hjälp med att få tillbaka honom. Om det nu är så som du beskriver det att detta har hänt flera gånger och du märker att det är ett mönster så börja där. Du säger att du mår dåligt av dina val. Lyssna på det. Spänning och uppmärksamhet är inte det vi bygger lycka på.

    Börja med att sök hjälp. Finns bla SLAA - kolla på den ort du bor. De hjälper en på ett mycket bra sätt. Är som AA men med fokusering på sex och spelmissbruk i olika former ( även notorisk otrohet)

    Berätta och bevisa för pojkvännen att du är villig att ändra på dig. Någon slags samtalskontakt för att adressera vad det egentliga problemet är. Senare kanske parterapi om och när pojkvännen ev är med på tåget igen.

    Du kommer säkert tycka att du inte behöver dessa råd. Så fungerar vi.

    Men personligen så tror jag att precis just så kan du börja vinna din pojkväns förtroende tillbaka.
    Om expojkvännen har någon självrespekt så tar han inte tillbaka TS. Man gör inte om samma misstag nio gånger. Då är det inget misstag längre, utan ett fullt medvetet beteende. Enda anledningen till att TS ångrar sig och mår dåligt är ju dessutom att hon blev påkommen.
  • Anonym (jaha)
    Mon 26 Oct 2020 13:02
    +1
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-10-26 11:26:29 följande:
    Eller så kanske det man inte skall vara så dömande. Försvarar inte TS eller någon slags otrohet. Men med din ton i denna tråd och andra liknande trådar så tror jag faktiskt inte att du lyckas påverka i rätt riktning. För det är väl det du vill. Eller har du en mer personlig agenda. Mitt svar till TS var det här;

    Anonym (Egen erfare­nhet)

    #5 2020-09-23

    Att vara otrogen är ett val du gör och du måste visa att du tar ansvar för dina val. Låter utifrån det du skriver att du bara vill ha hjälp med att få tillbaka honom. Om det nu är så som du beskriver det att detta har hänt flera gånger och du märker att det är ett mönster så börja där. Du säger att du mår dåligt av dina val. Lyssna på det. Spänning och uppmärksamhet är inte det vi bygger lycka på.

    Börja med att sök hjälp. Finns bla SLAA - kolla på den ort du bor. De hjälper en på ett mycket bra sätt. Är som AA men med fokusering på sex och spelmissbruk i olika former ( även notorisk otrohet)

    Berätta och bevisa för pojkvännen att du är villig att ändra på dig. Någon slags samtalskontakt för att adressera vad det egentliga problemet är. Senare kanske parterapi om och när pojkvännen ev är med på tåget igen.

    Du kommer säkert tycka att du inte behöver dessa råd. Så fungerar vi.

    Men personligen så tror jag att precis just så kan du börja vinna din pojkväns förtroende tillbaka.
    På vilket sätt menar du att det du skrivit är annorlunda än något av både Molly och andra sagt i denna tråd?

    Bara för att du anser dig själv vara "odömande" så betyder väl inte det att det du skriver är annorlunda eller bättre än vad någon annan skrivit. Det betyder snarare att du verkar ha lite högre tankar om dig själv och dessutom lurar dig själv att tro att du inte dömer, för i praktiken har du dömt precis lika mycket som någon annan i samma sekund du avgörande om TS agerande är rätt eller fel.
  • Mon 26 Oct 2020 13:09
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-10-26 11:26:29 följande:
    Eller så kanske det man inte skall vara så dömande. Försvarar inte TS eller någon slags otrohet. Men med din ton i denna tråd och andra liknande trådar så tror jag faktiskt inte att du lyckas påverka i rätt riktning. För det är väl det du vill. Eller har du en mer personlig agenda. Mitt svar till TS var det här;

    Anonym (Egen erfare­nhet)

    #5 2020-09-23

    Att vara otrogen är ett val du gör och du måste visa att du tar ansvar för dina val. Låter utifrån det du skriver att du bara vill ha hjälp med att få tillbaka honom. Om det nu är så som du beskriver det att detta har hänt flera gånger och du märker att det är ett mönster så börja där. Du säger att du mår dåligt av dina val. Lyssna på det. Spänning och uppmärksamhet är inte det vi bygger lycka på.

    Börja med att sök hjälp. Finns bla SLAA - kolla på den ort du bor. De hjälper en på ett mycket bra sätt. Är som AA men med fokusering på sex och spelmissbruk i olika former ( även notorisk otrohet)

    Berätta och bevisa för pojkvännen att du är villig att ändra på dig. Någon slags samtalskontakt för att adressera vad det egentliga problemet är. Senare kanske parterapi om och när pojkvännen ev är med på tåget igen.

    Du kommer säkert tycka att du inte behöver dessa råd. Så fungerar vi.

    Men personligen så tror jag att precis just så kan du börja vinna din pojkväns förtroende tillbaka.
    Jag tycker inte att jag har varit särskilt dömande mot TS. Jag har också gett henne rådet att söka hjälp för sina problem. 
    Men hon verkar inte lyssna på det rådet. Varken från dig,mig eller någon annan.
    Hon har inte ens svarat på inlägg med sådana råd,vad jag har kunnat se.
    Men jag kanske har missat det.
    Hon verkar sakna insikt om att hon överhuvudtaget har ett problem.
    Jag vill givetvis försöka hjälpa och leda TS i rätt riktning.
    Men så länge hon inte verkar lyssna och ta till sig så lär nog inget någon av oss skriver här hjälpa.
  • Mon 26 Oct 2020 13:10
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-26 11:30:40 följande:
    Hur många otrogna har självinsikt över hur destruktivt deras agerande för andra?
    Jag tror faktiskt de är väldigt få. Majoriteten verkar ha en hel arsenal med ursäkter för varför just deras otrohet var ok ändå och man tär mer än gärna andras otrohet i försvar.

    Det enda som egentligen skiljer är hur bra man lyckas dölja det. Vissa är duktigare än andra på att linda in det i vackra ord och falska erkännande om att det är fel följt av 20 ursäkter för varför det inte är fel.Flört
    Ja,det ligger nog något i det.
  • Anonym (C)
    Mon 26 Oct 2020 13:46
    molly50 skrev 2020-10-26 13:09:36 följande:

    Jag tycker inte att jag har varit särskilt dömande mot TS. Jag har också gett henne rådet att söka hjälp för sina problem. 

    Men hon verkar inte lyssna på det rådet. Varken från dig,mig eller någon annan.

    Hon har inte ens svarat på inlägg med sådana råd,vad jag har kunnat se.

    Men jag kanske har missat det.

    Hon verkar sakna insikt om att hon överhuvudtaget har ett problem.

    Jag vill givetvis försöka hjälpa och leda TS i rätt riktning.

    Men så länge hon inte verkar lyssna och ta till sig så lär nog inget någon av oss skriver här hjälpa.


    Jag håller med. TS verkar bara vilja ha tips på hur hon ska få exet "på fall" igen. Det låter med andra ord som om hon vill veta hur hon kan förföra och locka exet att komma tillbaka. Hon verkar inte förstå att problemet ligger hos henne och att hon måste jobba med själv. Dessutom verkar hon oförstående inför att folk reagerar så starkt på det hon har gjort.
  • Mon 26 Oct 2020 15:57
    Anonym (C) skrev 2020-10-26 13:46:41 följande:
    Jag håller med. TS verkar bara vilja ha tips på hur hon ska få exet "på fall" igen. Det låter med andra ord som om hon vill veta hur hon kan förföra och locka exet att komma tillbaka. Hon verkar inte förstå att problemet ligger hos henne och att hon måste jobba med själv. Dessutom verkar hon oförstående inför att folk reagerar så starkt på det hon har gjort.
    Exakt!  Och därför behöver hon söka hjälp för att komma till den insikten.
    Men det rådet verkar hon,som sagt,inte vilja lyssna på.
  • Tue 27 Oct 2020 09:34

    Att ha dålig impulakontroll samtidigt som du troligen är väldigt sexuell av dig gör att du inte kan säga nej till kuk. Det är väl det som definierar en slampa. Antingen får du bli bättre på att kontrollera impulsen och lära dig att sätta gränser, men det är ett tråkigt alternativ. Jag tycker att det är bättre att du hittar en kille som accepterar dig för den du är.

Svar på tråden Har alltid varit otrogen i varje förhållande