• Anonym (Undra­rBara)
    Thu 24 Sep 2020 23:21
    1853 visningar
    11 svar
    11
    1853

    Finns det privat förlossningsvård kvar?

    Som frågan lyder, finns det privat förlossningsvård kvar? dit man kan vända sig i Sverige om man vill försäkra sig om att man får den hjälp man behöver,  och är villig att betala en extra slant för att det ska kunna gå bra.
    Vart går alla kända människor och andra rika när de ska föda barn? tror inte de sitter och krystar med 10 andra i överbelastade rum..

  • Svar på tråden Finns det privat förlossningsvård kvar?
  • Anonym (T)
    Thu 24 Sep 2020 23:34
    #1

    Nej. Jo, kändisar föder på sjukhus som alla andra.

  • Anonym (?)
    Fri 25 Sep 2020 06:02
    #2

    Krystar med 10 andra? På samma avdelning då eller? Det gör de nog. Man FÖDER ju inte i delat rum, kändis eller ej.

  • Anonym (Lika)
    Fri 25 Sep 2020 15:14
    #3
    +1

    Jodå, födde inte Kronprinsessan på Danderyds sjukhus rent av? F.ö var jag ensam hela tiden på min förlossningssal de 5 dagar jag låg på förlossningen.  Den delar man inte med nån. Delade inte rum på b.b heller med nån av barnen.

  • Fri 25 Sep 2020 15:27
    #4
    +1

    Jag är så glad att jag slapp dela rum med nån annan! Med första barnet fick vi familjerum på BB (pga att jag blev snittad) och med andra barnet som vi valde ett annat sjukhus till fick vi ett jättestort toppmodernt rum på Neo där vi stortrivdes. Min make sa att han tycker det borde vara självklart att mannen alltid skulle få sova över och självklart i ett rum som inte delas med andra mammor. Den tiden i början är det guld värt at få vara ensam med den lille och bara rå om varandra.

  • neverp­reggo
    Fri 25 Sep 2020 15:29
    #5

    Sverige har väl inte den typen av kändisar, inte som bor kvar i Sverige och/eller kan välja att föda utomlands om det är så viktigt.

  • Anonym (Hm)
    Fri 25 Sep 2020 18:53
    #6

    Kändisar föder på sjukhus. 

  • Anonym (Dd)
    Fri 25 Sep 2020 19:05
    #7
    +1

    Finns det ens någon förlossning kvar där man behöver dela rum, ens efter födseln?

    Kronprinsessan födde på karolinska, en kollega födde samtidigt - Säpo var där, och det var lite ståhej, men de var på den vanliga förlossningen.

  • Sat 26 Sep 2020 00:19
    #8

    Västerviks sjukhus 2015:

    "? Vi kommer att införskaffa vårdkläder med ett mer modernt snitt vilket i realiteten innebär figursydda kläder med intressanta detaljer. Detta gör vi för att hylla vår modeprinsessa och vi bedömer att en sådan åtgärd är rimlig utifrån ett skattebetalarperspektiv ? vi är övertygade om att länets invånare vill ge prinsessan lite guldkant, säger Henrik Holmberg."
    vt.se/nyheter/sjukhuset-laddar-for-prinsessforlossning-8210809.aspx

  • qvist
    Fri 18 Dec 2020 16:48
    #9

    Vad menar du med kvar?

    Det är snarast så att den inte har funnits tidigare, men har börjat komma i och med att vårdvalet har införts även för den typen av vård. I Stockholm finns t.ex. BB Stockholm, som har sina lokaler i Danderyds sjukhus men är en privat driven organisation. Det kostar dock inget extra att anlita den jämfört med den offentligt drivna vården, de har samma avtal med regionen (f.d. landstinget) som t.ex. Danderyds sjukhus egen förlossningsavdelning.

    Jag vet inte om de är bättre.

  • Anonym (S)
    Fri 19 Mar 2021 09:54
    #10
    Tow2Mater skrev 2020-09-26 00:19:31 följande:

    Västerviks sjukhus 2015:

    "? Vi kommer att införskaffa vårdkläder med ett mer modernt snitt vilket i realiteten innebär figursydda kläder med intressanta detaljer. Detta gör vi för att hylla vår modeprinsessa och vi bedömer att en sådan åtgärd är rimlig utifrån ett skattebetalarperspektiv ? vi är övertygade om att länets invånare vill ge prinsessan lite guldkant, säger Henrik Holmberg."
    vt.se/nyheter/sjukhuset-laddar-for-prinsessforlossning-8210809.aspx


    Jag födde mitt barn på Västervik sjukhus. Hade dock ingen aning om att Madeleine födde där. Dock lite överhypat med kläderna.
  • sextio­talist
    Fri 19 Mar 2021 10:06
    #11
    Tow2Mater skrev 2020-09-26 00:19:31 följande:

    Västerviks sjukhus 2015:

    "? Vi kommer att införskaffa vårdkläder med ett mer modernt snitt vilket i realiteten innebär figursydda kläder med intressanta detaljer. Detta gör vi för att hylla vår modeprinsessa och vi bedömer att en sådan åtgärd är rimlig utifrån ett skattebetalarperspektiv ? vi är övertygade om att länets invånare vill ge prinsessan lite guldkant, säger Henrik Holmberg."
    vt.se/nyheter/sjukhuset-laddar-for-prinsessforlossning-8210809.aspx


    Hon födde väl på Danderyds sjukhus?
    Varför skulle hon föda i Västervik?
    Om de varit på Öland hade väl Kalmar varit närmare till hands
Svar på tråden Finns det privat förlossningsvård kvar?