• Tue 29 Sep 2020 22:00
    9845 visningar
    43 svar
    43
    9845

    Rakning

    Förstår att helrakat underliv nästan är standard för tjejer dag. Men hur tidigt är det ok börja?

    Känns som detta går längre ner i åldrarna.

  • Svar på tråden Rakning
  • Anonym (-)
    Wed 30 Sep 2020 10:22
    #11
    Anonym (-) skrev 2020-09-30 10:21:57 följande:

    Att du tar det så hårt säger mer än dig än om mig.


    Mer OM dig än om mig, skulle det vara.
  • Anonym (Maja)
    Wed 30 Sep 2020 11:12
    #12
    Anonym (-) skrev 2020-09-30 10:21:04 följande:

    Du kan kolla vilken porrfilm du vill, där ämnet är daddy/daughter/family fun/teen, etc. eller läsa vilken sexnovell som helst inom samma kategori, så ser du hur väldigt vanligt det är att rakad mus associeras med småflickor och pedofili.


    Det är rakat på alla kvinnor inom porr. Inte bara de som är unga.
  • Anonym (EN)
    Wed 30 Sep 2020 15:30
    #13
    Anonym (-) skrev 2020-09-30 02:16:31 följande:

    Män som kräver rakat är pedofiler. De enda som naturligt inte har hår mellan benen är barn.

    Jag har aldrig rakat (är född 95) och kommer aldrig att raka mig heller.


    Trams. Ett vuxet underlig ser inte ut som ett barns oavsett hår. Du borde nog inte använda ord du inte förstår betydelsen av.
  • Sven19
    Wed 30 Sep 2020 20:00
    #14

    Innan 15 tycker jag känns väldigt tidigt.

  • Anonym (-)
    Wed 30 Sep 2020 20:39
    #15
    +1

    Exakt min poäng.

    Och så stönar alla fuck me stepdad.

    Sunt.


    Anonym (Maja) skrev 2020-09-30 11:12:59 följande:

    Det är rakat på alla kvinnor inom porr. Inte bara de som är unga.


  • Sven19
    Wed 30 Sep 2020 20:51
    #16
    Anonym (-) skrev 2020-09-30 20:39:34 följande:

    Exakt min poäng.

    Och så stönar alla fuck me stepdad.

    Sunt.


    Sunt håller jag inte med om.
  • Anonym (50-år­iga damen)
    Thu 1 Oct 2020 06:31
    #17

    Jag började raka mig för 10 år sedan, då var jag 45 år.
    Såhär i efterhand kan jag bara konstatera att det var alldeles för sent i alla fall.
    Svårt att säga en ålder då jag tycker det handlar mer om att känna sig bekväm.
    Mitt råd är i alla fall att testa, känns det bra så fortsätt annars så sluta.
    Jag gjorde misstaget att inte testa förrän alldeles för sent i livet, men men man kan ju göra större misstag.

  • Thu 1 Oct 2020 06:47
    #18

    Jag började rakabikinilinjen vid 12 och runt 13-14 rakade jag mig helt. Hade mitt första riktiga förhållande som 14-åring och det var helt otänkbart för mig att ha en buske då. Rakar fortfarande bort allt, hade en kort period dock då jag lämnade en trekant då min förra sambo föredrog det, men trivdes verkligen inte i det och behöll den bara en ytterst kort period. Känner mig inte alls bekväm med hår mellan benen, tycker det är fult och äckligt.

  • Anonym (Obsku­rb)
    Thu 1 Oct 2020 14:38
    #19
    +1

    Ansa bikinilinjen? Tja, det kanske krävs för att smälta in i dagens samhälle. Samma med att raka sig under armarna, även om det enligt mig är onödigt och kanske även leder till fördomar om att orakade är ofräscha, eller annat idiotiskt tänk. 


    Men helrakat kön? Jag antar att det är det som TS syftar på. Det låter verkligen inte som något en tonåring bör syssla med. Reaktionär som jag är skulle jag bli väldigt bekymrad om min dotter skaffade pojkvän och började raka sig. Inte för min dotter i sig, utan jag skulle undra vilken jäkla typ hon blivit ihop med.


    Consenting adults gör som de vill, whatever floats their boats, eller vad man ska säga. 


    Jag tror f.ö att modet håller på att svänga gällande könshår, däremot kommer nog hår under armarna fortsätta att vara tabu på samma sätt som de senaste 30 åren. Det kommer att vara ett aktivt val att inte raka sig under armarna, men ett aktivt val att raka sig mellan benen, med tanke på normen. 

  • Thu 1 Oct 2020 15:48
    #20
    Anonym (EN) skrev 2020-09-30 15:30:36 följande:
    Trams. Ett vuxet underlig ser inte ut som ett barns oavsett hår. Du borde nog inte använda ord du inte förstår betydelsen av.
    Stämmer kanske i en del fall men mitt ser precis lika ut som när jag var 5-6 år gammal förutom just att det finns hårväxt. 
Svar på tråden Rakning