• Wed 7 Oct 2020 14:37
    1216 visningar
    9 svar
    9
    1216

    Väntetid Sahlgrenska

    Hej!
    Min sambo och jag har precis genomgått utredningen för barnlöshet. Där konstaterades att jag har väldigt många ägg men att min sambos spermier (så att säga) irrar runt och har svårt att hålla kurs. Min sambo säger att de förmodligen är lika virriga som han är Glad Skämt åsido, vet någon här hur lång väntetid Sahlgrenska just nu har? Vi står just nu i valet och kvalet om vi ska stå på deras väntelistan eller försöka privat. Privat är ju dyrt och vi vill gärna spara pengarna till att köpa hus, samtidigt vill vi helst inte vänta eftersom vi planerar att gifta oss. Dessutom undrar vi över hur Sahlgrenska ställer sig till att en först försöker privat och sedan via dem?

  • Svar på tråden Väntetid Sahlgrenska
  • Wed 7 Oct 2020 14:51
    #1

    Vet inte riktigt hur lång väntetiden är nu. Vi ställde oss i kö för nästan exakt ett år sedan och påbörjade sedan behandling i april. Vi fick en återbudstid så det gick förmodligen lite fortare för oss. Vi gjorde en privat behandling medan vi väntade och det var inget problem med att fortsätta på Sahlgrenska sen. Lycka till! :)

  • Anonym (Svane­n)
    Sat 17 Oct 2020 21:41
    #2

    Hej, vi har nyligen; äntligen blivit klar med utredningen (som liksom många andra blev stoppad pga. rådande pandemi). Då vi ändå ringde in för att ställa oss i kö för återbudstider passade vi på att fråga om väntetiden. De sa väntetiden just nu ligger på ca 8 månader från det att man sökt.????

    Åtta månader känns som en evighet... men vi väntar vidare och hoppas att återbudstiderna kommer ge oss en snabbare väg dit ????

  • Sun 18 Oct 2020 09:46
    #3

    Hej!

    Ja det känns verkligen som en evighet! Framförallt med tanke på att det senaste året också känts som en evighet. Påbörjade ni också utredningen privat? I så fall, fick ni börja om utredningen via dem eller räckte det ni gjorde privat?

  • Anonym (Svane­n)
    Tue 17 Nov 2020 22:36
    #7

    Ojdå, en månad senare... Försöker förtränga detta så långt som går i förhoppning att tiden ska gå fortare....

    Nä, vi gjorde vår utredning via landstinget men på ett annat sjukhus som ligger närmare boendet. Vår utredning där ska räcka enligt dom. Men jag har väldigt svårt att tro att inte en privat utredning skulle duga... möjligtvis om de skulle vilja komplettera med enstaka prov?

  • Anonym (Svane­n)
    Tue 17 Nov 2020 22:36
    #8

    Ojdå, en månad senare... Försöker förtränga detta så långt som går i förhoppning att tiden ska gå fortare....

    Nä, vi gjorde vår utredning via landstinget men på ett annat sjukhus som ligger närmare boendet. Vår utredning där ska räcka enligt dom. Men jag har väldigt svårt att tro att inte en privat utredning skulle duga... möjligtvis om de skulle vilja komplettera med enstaka prov?

  • Thu 19 Nov 2020 00:37
    #9

    Hej!


    Vi blev ställda i kö i mitten av augusti. Jag ringde för en månad sedan ungefär och då sa de att för vår del är feb/mars om läget inte förändrats. :/ 


    Vi har valt att inte försöka privat undertiden vi väntar eftersom vi letar hus för tillfället :)


    Jag har hört att det inte ska vara några problem att göra ett försök privat under tiden man står i kö.

Svar på tråden Väntetid Sahlgrenska