• Tummelisa

    Vinterstövlar 11åring

    Hej! 


    Tänkte inhandla vinterstövlar till 11-åriga sonen. Tidigare haft Viking Ultra 2.0, och skulle helst köpa samma, men inser att han nu behöver strl 40 och dessa och många andra liknande verkar sluta på strl 39 ????. 

    Har ni några bra tips? Vad köper ni? Är mycket snö ?? och ibland snöslask ???? där jag bor, så tex lägre fodrade sneakers som inte stoppar mot vatten känns inte optimalt.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-07 19:16
    Vart visst massa konstiga ?? , det var emojis som tydligen inte funkar.
  • Svar på tråden Vinterstövlar 11åring
  • whitestar

    Jag köper nordic åt sonen,dock allvädersstövlar fast med fleeceinlägg istället för dom som brukar vara i när man köper dom. han brukar klara sig hela vintern med dom (han är inte så jättefrusen om fötterna). Sist handlade jag på den lokala skoaffären och det hjälpsamma biträdet sa att viking är populärt upp till en viss ålder men sen är det kängor som brukar gälla. Min son är dock mer för bekvämlighet än att vara trendig så han vill fortfarande ha sina stövlar:))

  • Tummelisa
    whitestar skrev 2020-10-07 19:40:41 följande:

    Jag köper nordic åt sonen,dock allvädersstövlar fast med fleeceinlägg istället för dom som brukar vara i när man köper dom. han brukar klara sig hela vintern med dom (han är inte så jättefrusen om fötterna). Sist handlade jag på den lokala skoaffären och det hjälpsamma biträdet sa att viking är populärt upp till en viss ålder men sen är det kängor som brukar gälla. Min son är dock mer för bekvämlighet än att vara trendig så han vill fortfarande ha sina stövlar:))


    Ah, din son låter exakt som min son Skrattande, bekvämlighet går före att det ska vara trendigt. Och som du säger inte heller så frusen, jag har haft i en ullsula eller liknande och det funkar fint. I allväderstövlar blir de iaf inte blöta om fötterna om det är slasksnö/pölar.

    Men vad är Nordic? och vart hittar du dem? Har du nån länk på nätet som du kan lägga in här?
  • whitestar
    Tummelisa skrev 2020-10-18 10:04:38 följande:

    Ah, din son låter exakt som min son , bekvämlighet går före att det ska vara trendigt. Och som du säger inte heller så frusen, jag har haft i en ullsula eller liknande och det funkar fint. I allväderstövlar blir de iaf inte blöta om fötterna om det är slasksnö/pölar.

    Men vad är Nordic? och vart hittar du dem? Har du nån länk på nätet som du kan lägga in här?


    Vi köpte på lokala skoaffären i år. Förra året fanns dom på granngården oxå men i år hade dom ett annat märke
  • Anonym (Impad)

    Jag är imponerad av att era 11-åringar tar på sig skor efter väder. Här är det mest utseendet som styr, sen är skon fodrad men också det mest för syns skull. En timberlandkänga blir det i år.

  • Tummelisa
    Anonym (C) skrev 2020-10-18 10:21:29 följande:

    Liknande i större storlekar finns bla hos Engelsons tex dessa www.engelsons.se/1068-vinterstovel-eva

    Min 12-åring ska prova dessa i år, gummi nere över foten så jag hoppas att de håller tätt ordentligt i slasket. Snygga men ändå praktiska. www.stadium.se/sport/outdoor/skor/284722101/everest.u-winter-boot.black


    Köpte de första  du tipsade om från Engelsson. Sonen är jättenöjd, bra pris och varma (iofs inte varit kallt än) och håller fötterna torra. 
    Anonym (Impad) skrev 2020-10-18 22:18:33 följande:

    Jag är imponerad av att era 11-åringar tar på sig skor efter väder. Här är det mest utseendet som styr, sen är skon fodrad men också det mest för syns skull. En timberlandkänga blir det i år.


    Jo tror mest det är för skorna är enkla att ta på sig, han vill snabbt ut på rasten i skolan. Men i övrig är han också rätt obrydd, ett tag när många hade Gant-tröjor ville han iaf inte ha det, för "vem vill ha exakt samma som alla andra". Men det kan ju fort ändras också, så vi får väl se Skrattande.
Svar på tråden Vinterstövlar 11åring