• Truuly

    Endometrios och IVF

    Hej!

    Är det några här som har endometrios och fått gå via ivf för att bli gravid? Skulle gärna vilja höra om era erfarenheter och hur det har gått för er?

    Min läkare misstänker att jag har endometrios, av vad han kunde se på vul. Jag har dock inga symtomer på det alls. Men man kan ju ha det utan symtom så.

    I alla fall så kommer vi att snart få gå vidare till ivf. Sjukt nervöst. Hoppas ändå på nåt sätt att det är endo som gör att vi inte har lyckats på 1,5 år och att ivf blir lösningen. Men helst vill jag ju såklart att det ska gå naturligt. Gärna innan vi får en plats till ivf helst..

  • Svar på tråden Endometrios och IVF
  • Anonym (A)

    Jag har rätt kraftig endometrios, med både mycket sammanväxtningarna och stor cysta på ena äggstocken.

    Jag har ingen passage i någon av äggledarna pga sammanväxtningarna, men båda äggledarna fungerar. Jag kan alltså inte bli gravid på naturlig väg.

    Jag har genomgått en ivfbehandling (korta) i våras, där jag fick tillbaka en blastosyst som inte tog sig. Inget till frysen.

    Sedan försökte vi långa protokollet som inte tog på mig. Nu väntar jag på att få tillbaka en ny blastosyst, vi får se hur det går med det.

    Det har inte varit en rolig resa, men det är mitt ända alternativ om jag vill ha barn....

  • Truuly
    Anonym (A) skrev 2020-10-17 10:47:29 följande:

    Jag har rätt kraftig endometrios, med både mycket sammanväxtningarna och stor cysta på ena äggstocken.

    Jag har ingen passage i någon av äggledarna pga sammanväxtningarna, men båda äggledarna fungerar. Jag kan alltså inte bli gravid på naturlig väg.

    Jag har genomgått en ivfbehandling (korta) i våras, där jag fick tillbaka en blastosyst som inte tog sig. Inget till frysen.

    Sedan försökte vi långa protokollet som inte tog på mig. Nu väntar jag på att få tillbaka en ny blastosyst, vi får se hur det går med det.

    Det har inte varit en rolig resa, men det är mitt ända alternativ om jag vill ha barn....


    Åh vad jobbigt. Hoppas det tar sig denna gången för dig! Tredje gången gillt :)

    Tack för att du delade med dig.
Svar på tråden Endometrios och IVF