• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13958 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13958

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Fruga­n)
    Mon 12 Oct 2020 15:31
    #1
    +3

    Jag hade kontaktat den andra kvinnans man och berättat allt jag vet, utan tvekan!

    Och jag skulle bara vara tacksam om den person som vet om att min man är otrogen skulle berätta för mig. Oavsett om det är den andras partner, en vän eller vem det än är. Det är alltid bättre att få veta.

  • Mon 12 Oct 2020 15:48
    #2
    +1

    Jag hade gjort exakt samma så nej du gjorde inte fel. Är man ett svin ska man lida för det också. Han får skylla sig själv. 

  • Anonym (Zacke­)
    Mon 12 Oct 2020 15:56
    #3

    Jag är av samma åsikt, vill man leka leken så får man tåla den.
    Hade gjort samma sak.
    Däremot så kanske du har gjort din fru en tjänst, om hon nu är seriöst intresserad av sin älskare så kanske du precis har sett till att han också snart genomgår en skilsmässa. Då kanske din fru flyttar ihop med sin älskare när och om han nu blir skild.....

  • Anonym (Stina­)
    Mon 12 Oct 2020 16:06
    #4
    -5

    Självklar skall du inte lägga dig i andras relation. Vad förväntar du dig att tjäna på det.

    När min flickvän var otrogen för väldigt länge sedan så var det självklart något som berörde oss och vår relation och något vi fick reda ut. Att blanda sig i andras relationer också tjänar absolut inget annat syfte än att söka en falsk tillflykt genom att förstörs för andra och tro att det löser något med den egna självkänslan.

  • Anonym (Pushe­r)
    Mon 12 Oct 2020 16:12
    #5

    Du gjorde helt rätt. Hans fru har rätt att veta vad hennes man gör bakom hennes rygg. Hon förtjänar sanningen för att hon ska kunna ta en ställning till hur hon ska hantera svikaren (hennes man).

  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 16:25
    #6
    -1 +2

    Du gjorde helt rätt, hon var ju tacksam och tackade dig. Att han sen inte gillade att bli avslöjad är ju inte direkt oväntat, men han får skylla sig själv.

    Egna erfarenheter: Ja, jag gjorde likadant när mitt ex var otrogen med samma resultat, tacksam partner, sur otrogen manDrömmer

    Jag tror att de flesta som brukar gnälla om att "inte lägga sig i" är såna som själva varit otrogna.

  • Anonym (Stina­)
    Mon 12 Oct 2020 16:32
    #7
    -5
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-12 16:25:28 följande:

    Du gjorde helt rätt, hon var ju tacksam och tackade dig. Att han sen inte gillade att bli avslöjad är ju inte direkt oväntat, men han får skylla sig själv.

    Egna erfarenheter: Ja, jag gjorde likadant när mitt ex var otrogen med samma resultat, tacksam partner, sur otrogen man

    Jag tror att de flesta som brukar gnälla om att "inte lägga sig i" är såna som själva varit otrogna.


    Lite kul att det nu är ditt ex. Jag fokuserade på vår relation och vi lärde oss och växte av det som hände. Men man väljer självklart vad man vill prioritera och vad man lägger energin på. För mig var det självklart att lägga energin på den relation jag har med den kvinna jag älskar, inte på att söka tillfredsställelse i att förstöra andras liv och relationer.
  • Anonym (Pushe­r)
    Mon 12 Oct 2020 16:47
    #8
    +4
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 16:32:31 följande:
    Lite kul att det nu är ditt ex. Jag fokuserade på vår relation och vi lärde oss och växte av det som hände. Men man väljer självklart vad man vill prioritera och vad man lägger energin på. För mig var det självklart att lägga energin på den relation jag har med den kvinna jag älskar, inte på att söka tillfredsställelse i att förstöra andras liv och relationer.
    Det handlar väl inte om njuta och söka tillfredställelse i att förstöra andras liv. Det handlar om att ge sanningen till hans ovetande fru. De är de som är otrogna som njuter av att förstöra andras liv.
  • Anonym (Stina­)
    Mon 12 Oct 2020 17:00
    #9
    -1 +1
    Anonym (Pusher) skrev 2020-10-12 16:47:51 följande:

    Det handlar väl inte om njuta och söka tillfredställelse i att förstöra andras liv. Det handlar om att ge sanningen till hans ovetande fru. De är de som är otrogna som njuter av att förstöra andras liv.


    Det är självklart ett barnsligt och omoget sätt att hitta en falsk tillflykt i att förstöra för andra istället för att ta hand om sig själv och sina egna känslor och att försvara denna omognad med att man gör det av godhet är självbedrägeri på hög nivå.
  • Anonym (FYI)
    Mon 12 Oct 2020 17:07
    #10
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 17:00:48 följande:
    Det är självklart ett barnsligt och omoget sätt att hitta en falsk tillflykt i att förstöra för andra istället för att ta hand om sig själv och sina egna känslor och att försvara denna omognad med att man gör det av godhet är självbedrägeri på hög nivå.
    Var ligger motsättningen? Man kan väl ta hand om sin egen relation om man det vill, samtidigt som man tar ett snack med partnerns älskares partner...
Svar på tråden Fruns älskare