• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13950 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13950

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 17:41
    #21
    +4
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 17:34:11 följande:
    Och du tror på fullt allvar att det handlar om att hjälpa andra. Det är hämnd och självbedrägeri inget annat.
    Jag VET att det har med att hjälpa andra, för jag är själv väldigt tacksam mot den som avslöjade mitt ex otrohet. Utan det hade jag inte haft någon chans att förhålla mig till det och göra något val. Jag VET att mitt ex älskare oxå var oerhörd tacksam över att hon fick reda på sanningen för det sa hon flera ggr.

    Bara för att du hellre går ovetandes betyder inte det att andra oxå vill det. Faktum är att det är väldigt få som resonerar så.
  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 17:43
    #22
    Anonym (FYI) skrev 2020-10-12 17:38:18 följande:
    Och vad är det för fel på hämnd? i de fallen som talas om här har ju dem bedragne varit tacksam för infon. Två flugor i samma smällTungan ute
    Exakt! Den som ble bedragen fick veta sanningen och fick en chans att förhålla sig till det och göra egna val, och den som var otrogen fick sig en läxa i vad som kan hända när man bedrar sin partner och deltar i att bedra andras partner.

    Det ena utesluter inte det andra.
  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 17:44
    #23
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-12 17:41:30 följande:
    Jag VET att det har med att hjälpa andra, för jag är själv väldigt tacksam mot den som avslöjade mitt ex otrohet. Utan det hade jag inte haft någon chans att förhålla mig till det och göra något val. Jag VET att mitt ex älskare oxå var oerhörd tacksam över att hon fick reda på sanningen för det sa hon flera ggr.

    Bara för att du hellre går ovetandes betyder inte det att andra oxå vill det. Faktum är att det är väldigt få som resonerar så.
    Mitt ex älskares fru... ska det stå
  • Anonym (Stina­)
    Mon 12 Oct 2020 17:47
    #24
    Anonym (FYI) skrev 2020-10-12 17:38:18 följande:

    Och vad är det för fel på hämnd? i de fallen som talas om här har ju dem bedragne varit tacksam för infon. Två flugor i samma smäll


    Kanske lite tacksam för stunden men på lång sikt kan det ha förstört livet för personen. Jättetramsigt att tala om två flugor i samma smäll för det vet man inte ett dugg om. Bättre att man i så fall erkänner för sig själv att jag är sårad och klarar inte av att hantera situationen som en vuxen människa och iscensättet min hämnd, men att tro att man själv eller någon annan på sikt kommer att må bättre av att man hämnas är extremt naivt.
  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 17:47
    #25
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 17:38:00 följande:
    Men herre gud. Vi talar om lite sex utanför relationen inte om att någon är massmördare eller startat ett tredje världskrig
    Men herre gud , det spelar ingen roll vad det handlar om det är ÄNDÅ inte ok att föra andra bakom ljuset, det är ALLTID upp till personen själv att avgöra om man är ok med det.
  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 17:57
    #26
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 17:47:13 följande:
    Kanske lite tacksam för stunden men på lång sikt kan det ha förstört livet för personen. Jättetramsigt att tala om två flugor i samma smäll för det vet man inte ett dugg om. Bättre att man i så fall erkänner för sig själv att jag är sårad och klarar inte av att hantera situationen som en vuxen människa och iscensättet min hämnd, men att tro att man själv eller någon annan på sikt kommer att må bättre av att man hämnas är extremt naivt.
    Och hur fan vet du det? Hela ditt resonemang bygger på att det är värre att få reda på sanningen för att den gör ont än att bli bedragen. Du verkar inte riktigt kunna ta in att för många (förmodligen de allra flesta) så är det man vinner på ett avslöjande så mycket viktigare än att det gör ont.

    Vad är det som är vuxet med att skita i andra människor som blir förda bakom ljuset och låta bli att ge dem en chans att förhålla sig till sanningen? Jag tycker det är betydligt barnsligare att låta bli. Strutsmentalitet är ju i sig enorm omoget. Vuxna människor förväntas kunna hantera verkligheten som den är.
  • Anonym (Stina­)
    Mon 12 Oct 2020 18:18
    #27
    -3
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-12 17:57:04 följande:

    Och hur fan vet du det? Hela ditt resonemang bygger på att det är värre att få reda på sanningen för att den gör ont än att bli bedragen. Du verkar inte riktigt kunna ta in att för många (förmodligen de allra flesta) så är det man vinner på ett avslöjande så mycket viktigare än att det gör ont.

    Vad är det som är vuxet med att skita i andra människor som blir förda bakom ljuset och låta bli att ge dem en chans att förhålla sig till sanningen? Jag tycker det är betydligt barnsligare att låta bli. Strutsmentalitet är ju i sig enorm omoget. Vuxna människor förväntas kunna hantera verkligheten som den är.


    Men oj vad det lockar att få peta i andras liv för att döva känslorna av sitt eget patetiska liv. Tänk om folk kunde skaffa sig egna liv och lite självkänsla istället för att döva sin egen smärta med att förstöra för andra.
  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 18:30
    #28
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 18:18:50 följande:
    Men oj vad det lockar att få peta i andras liv för att döva känslorna av sitt eget patetiska liv. Tänk om folk kunde skaffa sig egna liv och lite självkänsla istället för att döva sin egen smärta med att förstöra för andra.
    Men oj vad det lockar att försöka få sin egen patetiska svaghet och oförmåga att hantera verkligheten att låta som något positivt genom att klanka ner på andra som hellre ser sanningen i vitögat än stoppar huvudet i sanden

    Tänk om folk kunde skaffa sig lite ryggrad och självkänsla så de kunde möta verkligheten som den är och stå upp för sig själva istället för att fly ifrån den och intala sig själva att de är starkare än andra för att de accepterar att andra trampar på dem.
  • Anonym (Stina­)
    Mon 12 Oct 2020 18:46
    #29
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-12 18:30:57 följande:

    Men oj vad det lockar att försöka få sin egen patetiska svaghet och oförmåga att hantera verkligheten att låta som något positivt genom att klanka ner på andra som hellre ser sanningen i vitögat än stoppar huvudet i sanden

    Tänk om folk kunde skaffa sig lite ryggrad och självkänsla så de kunde möta verkligheten som den är och stå upp för sig själva istället för att fly ifrån den och intala sig själva att de är starkare än andra för att de accepterar att andra trampar på dem.


    Kan garantera dig att så patetisk att jag skulle springa med skvaller för att döva mins egna tillkortakommanden kommer jag aldrig att bli. Har knappast med brist på självkänsla eller brist på ryggrad att göra när man låter andra leva sina liv och tar ansvar för sitt liv och sin egen relation i första hand.

    Det var min flickvän som trampade på mig, ingen annan och det har vi sedan länge talat ut om och lagt bakom oss. På vilket sätt skull jag mått bättre av att springa som någon jävla skvallerkärring tror du.
  • Anonym (sådär­)
    Mon 12 Oct 2020 19:01
    #30
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 18:46:41 följande:
    Kan garantera dig att så patetisk att jag skulle springa med skvaller för att döva mins egna tillkortakommanden kommer jag aldrig att bli. Har knappast med brist på självkänsla eller brist på ryggrad att göra när man låter andra leva sina liv och tar ansvar för sitt liv och sin egen relation i första hand.

    Det var min flickvän som trampade på mig, ingen annan och det har vi sedan länge talat ut om och lagt bakom oss. På vilket sätt skull jag mått bättre av att springa som någon jävla skvallerkärring tror du.
    Jag tror dig, för du verkar tycka att det är bättre att stoppa huvudet i sanden och fortsätta förd bakom ljuset än att fronta verkligheten som den är. Det om är något är ju verkligen akut brist på ryggrad och svagt. Som jag skrev tidigare, Vuxna människor förväntas kunna hantera verkligheten även när den gör ont, inte fly ifrån den och hellre stoppa huvudet i sanden. Det är oerhört omoget.

    Japp, hon trampade på dig och du valde att vara kvar. Det i sig är inget konstigt. Det som däremot är konstigt är ditt propagerande för att andra i samma situation inte ska få samma chanser du fick att göra ett val. Varför tycker inte du att även andra ska få chansen att välja själva?
Svar på tråden Fruns älskare