• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13957 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13957

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Stina­)
    Tue 13 Oct 2020 07:41
    #61
    -1
    Anonym (Frugan) skrev 2020-10-13 07:20:07 följande:

    Jag har gått direkt från min älskares säng till min sambo (har förstås duschat först) och han anade ING-EN-TING. Du blir inte brännmärkt i panman bara för att du varit otrogen, du skakar inte heller av nervositet eller dåligt samvete. Du agerar bara precis som vanligt, lite extra vänlig kanske, ställer dig och lagar mat eller vad du nu hade gjort en helt vanlig dag efter jobbet.

    I en relation hade jag en älskare en längre period, en kursare till mig. Han var hos oss och hälsade på och pratade med min sambo, han anade absolut inget då heller.

    Vad inbillar du dig att det är för signaler man sänder ut när man är otrogen, blir man självlysande eller får hårväxt i pannan? ;)


    I princip ja. Har men det minsta funktion i känselspröten så känner man det. Har vid alla tre tillfällen jag haft otrogna partners känt det i hur man berör och och reagerar på beröring och små skiftningar i tonlägen, microskopiska tvekningar vid svar på frågor och liknande. Samma sak när jag i min ungdom var otrogen så kände hon direkt att något var fel. Patologiska lögnare som klarar att dölja dessa signaler är tack och lov sällsynta och dessa personer ger sig oftast tillkänna på andra sätt och är personer man bör undvika relationer med om man inte vill göra sig illa.
  • Anonym (Stina­)
    Tue 13 Oct 2020 07:48
    #62
    -2 +1
    Anonym (/) skrev 2020-10-13 07:28:32 följande:

    Varför är du så hård mot dem som inte förstått att deras partners varit otrogna? Så du har fattat att du blivit bedragen alla gånger det har hänt (hur många gånger?). Det betyder inte att du kan dra slutsatsen att varje gång någon blir bedragen, så är det väldigt uppenbart och den bedragna parten blundar för sanningen om hen inte ser det. Du vet inget om andras relationer eller om vilka tecken till otrohet som eventuellt finns där. Du kan bara tala för dig själv. Du pratar om att folk i tråden är alldeles för onyanserade och dömande mot otrogna personer, men själv är du väldigt onyanserad i ditt synsätt på de bedragna. Du tycker till och med att man får skylla sig själv om man blir bedragen, om man har valt en partner som är bra på att dölja sin otrohet. Att ?energin? förändras i relationen behöver inte nödvändigtvis betyda att den ena är otrogen. Jag upplever att du närmast uppvisar ett förakt mot dem som inte förstår att deras partners är otrogna. Mycket osympatiskt.


    Det är tämligen korrekt uppfattat då det oftast är personer som har en obotlig förmåga att se sig själv som offer och som nästan alltid borde ha insett vad som händer om dom kopplat på magkänslan lite.

    Har ett stort förakt för offerkoftor då det nästa alltid är ett eget val att hamna i det läget där man känner ett behov av att dra på sig denna kofta och i hopp om att bli bekräftade och få lite sympati

    Jag lägger min empati och medkänsla på personer som är beredda att se sin del i det som sker och är beredda på att lägga energi på att få livet och relationen att gå i den riktning man vill.
  • Anonym (Potat­isgree­s)
    Tue 13 Oct 2020 07:57
    #63

    Tycker det finns alltför många småpoliser ute i samhället...när det gäller saker som de inte har något att göra med öht. Gäller det liv och lem så pratar vi om helt andra saker, så jämför inte äpplen och päron. Håll rent utanför egen dörr i första hand. Lägga sig i andras öden blir bara too much tycker jag. Luktar för mkt bitterhet och hämnd i mina öron. Sen kan det tyckas vara omoraliskt och svinigt osv...men tycker det är deras sak att reda i när tiden är mogen.

  • Anonym (Trött­er)
    Tue 13 Oct 2020 08:15
    #64
    +1
    Anonym (Potatisgrees) skrev 2020-10-13 07:57:34 följande:

    Tycker det finns alltför många småpoliser ute i samhället...när det gäller saker som de inte har något att göra med öht. Gäller det liv och lem så pratar vi om helt andra saker, så jämför inte äpplen och päron. Håll rent utanför egen dörr i första hand. Lägga sig i andras öden blir bara too much tycker jag. Luktar för mkt bitterhet och hämnd i mina öron. Sen kan det tyckas vara omoraliskt och svinigt osv...men tycker det är deras sak att reda i när tiden är mogen.


    Lite konstig inställning att tro att man ska kunna göra vad som helst utan att folk reagerar.

    Utför man handlingar som aktivt skadar andra människor så är hämnd kanske något man får vara beredd på.
  • Anonym (Potat­isgree­s)
    Tue 13 Oct 2020 08:21
    #65
    Anonym (Trötter) skrev 2020-10-13 08:15:43 följande:
    Lite konstig inställning att tro att man ska kunna göra vad som helst utan att folk reagerar. Utför man handlingar som aktivt skadar andra människor så är hämnd kanske något man får vara beredd på.

    Inte konstigt alls. Vi är olika och tycker således olika. Vi har olika bagage och orsaker/anledningar. Reagerar olika och handlar olika i olika situationer. Sen om det anses vara rätt eller fel av dig eller mig är en annan sak :) Är det rätt att handla och reagera så man känner sig bättre till mods själv samtidigt som man ställer andras liv på ända?
  • Anonym (Trött­er)
    Tue 13 Oct 2020 08:27
    #66
    Anonym (Potatisgrees) skrev 2020-10-13 08:21:21 följande:

    Inte konstigt alls. Vi är olika och tycker således olika. Vi har olika bagage och orsaker/anledningar. Reagerar olika och handlar olika i olika situationer. Sen om det anses vara rätt eller fel av dig eller mig är en annan sak :) Är det rätt att handla och reagera så man känner sig bättre till mods själv samtidigt som man ställer andras liv på ända?
    Nej egentligen inte. Men det är precis det otroheten har gjort varför en motreaktion kanske inte är helt märklig. Två fel gör inte ett rätt men jag tror att det är en ganska naturlig reaktion.
  • Anonym (Potat­isgree­s)
    Tue 13 Oct 2020 08:34
    #67
    Anonym (Trötter) skrev 2020-10-13 08:27:03 följande:
    Nej egentligen inte. Men det är precis det otroheten har gjort varför en motreaktion kanske inte är helt märklig. Två fel gör inte ett rätt men jag tror att det är en ganska naturlig reaktion.

    Jo, reaktionen i sig är ju naturlig.
  • Anonym (Nja)
    Tue 13 Oct 2020 09:06
    #68
    Anonym (Trötter) skrev 2020-10-13 08:27:03 följande:

    Nej egentligen inte. Men det är precis det otroheten har gjort varför en motreaktion kanske inte är helt märklig. Två fel gör inte ett rätt men jag tror att det är en ganska naturlig reaktion.


    Men den andra relationen ställs inte på ända om inte någon lägger sig i, är det öga för öga? Jag har fått lida, så då ska den andra lida på samma sätt?

    Nej, jag tror inte att det är av hjärtats godhet någon kontaktar en partner till sin egen partners älskare/älskarinna, det är ren hämndlystnad. Den som tycker att hämnd är fint och gott och rättvist får väl göra det.
  • Anonym (Trött­er)
    Tue 13 Oct 2020 09:35
    #69
    +1
    Anonym (Nja) skrev 2020-10-13 09:06:22 följande:
    Men den andra relationen ställs inte på ända om inte någon lägger sig i, är det öga för öga? Jag har fått lida, så då ska den andra lida på samma sätt?

    Nej, jag tror inte att det är av hjärtats godhet någon kontaktar en partner till sin egen partners älskare/älskarinna, det är ren hämndlystnad. Den som tycker att hämnd är fint och gott och rättvist får väl göra det.
    Jag har inte skrivit att det är varken fint gott eller rättvist. Det jag skrev var att om du skadar någon så kanske du inte ska bli förvånad om de ger igen.

    Är hämnden värre än den initiala handlingen som triggade den?
  • Tue 13 Oct 2020 10:02
    #70
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-12 17:34:11 följande:
    Och du tror på fullt allvar att det handlar om att hjälpa andra. Det är hämnd och självbedrägeri inget annat.
    Och om det är någon annan som avslöjar en otrohet,t ex ens vän som sett det eller vet om det,är det också en slags hämnd då,enligt dig? Eller är det för att hjälpa?
Svar på tråden Fruns älskare