• Anonym (Min åsikt)

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Min åsikt)

    Hoppsan...den här tråden var populär...

    Det känns som att de allra flesta anser att jag gjorde rätt, känns bra.

    Sen anser en del att det handlar om hämnd...men nej inte alls.

    För det första så har jag sparkat ut kärringen och henne bryr mig inte alls om. Hur hennes liv ser ut skiter jag i.

    För det andra så skulle det ju kunna gynna henne när jag berättade för älskaren fru om deras otrohet...för om hon också sparkade ut honom så är det ju fritt fram för dom två.

    Men jag gjorde endast efrersom jag tyckte att hon förtjänade att få veta....inget annat...

    Sen verkar Stina vara den i tråden som har en moralkompass som är tvärtemot alla andras. Hoppas du klarar dig fint i livet ändå.

  • molly50
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 10:16:17 följande:
    Då är det självklart inte hämnd men om det hjälper eller inte är högst individuellt så där måste man ha rejäl fingertopskänsla, oftast är det smartast att göra klart för den som är otrogen att jag vet vad du håller på med.

    Har själv gjort så vid ett tillfälle och då får den otrogne chansen att tala ut utan att det blir den drama som det blir när skvallerkärringar är i farten.

    Jag vet att du vet att jag klassar skvallerkärringar som den lägsta formen av människa man kan träffa på så det är inte mycket idé för dig att lägga energi på denna diskussion en gång till.
    Jo,jag vet var du står i den här frågan.
    Jag bara undrade om du ser ner på vänner som berättar lika mycket som du ser ner på andra som gör det.
    Och det gör du tydligen inte.

    Jag har också gjort det när en väninnas partner gick bakom hennes rygg.
    Jag valde att ta det med honom först och gav honom chansen att själv berätta.
    När han inte gjorde det så berättade jag.
    Jag ville hjälpa min väninna då jag tyckte att hon förtjänade så mycket bättre än någon som sviker,ljuger och bedrar.
    Till en början så ville hon inte ta det till sig. Men när det gått en tid och hon fått fundera ett tag så var hon tacksam.
    Jag tycker att man ska ta reda på vad ens vänner vill när det gäller sådana saker. Vill de veta så berättar man. Annars inte.
    Mina vänner vet att jag vill veta så jag känner mig trygg i att de kommer att berätta om min man skulle vara otrogen.
  • molly50
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 10:25:14 följande:
    Lilla Molly, jag vet att du råkat ut för en otrohetsaffär och att det är det största trauma du råkat ut för i livet, vi har haft denna diskussion vid upprepade tillfällen tidigare så du vet också att jag inte ser otrohet som ett så stort trauma som du gör. Du vet som sagt också hur jag ser på skvallerkärringar så det är minst sagt onödigt att vi skall ta detta i hundra varv till ännu en gång för vi kommer aldrig under några omständigheter att förstå oss på varandra och hur vi tänker och känner.
    Ja,jag vet som sagt var du står. men du kan väl ändå svara på mina frågor utan larviga spydigheter?
    Jag stället inga frågor jag vet svaret på.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 11:06:55 följande:
    Ditt resonemang strider helt mot min erfarenhet. De flesta vet redan men väljer att blunda så ditt antagande om att de flesta vill bli kontaktade av en skvallerkärring tror jag inte ett ögonblick på. Det man med nästa 100% säkerhet vet är att skvallerkärringar inte skvallrar i något gott syfte, tror man det är man mer än lovligt naiv.
    Jo vi har redan förstått att du bara kan utgå ifrån dig själv och dina erfarenheter. Men världen är mycket större än dig och dina erfarenheter och så länge du inte klarar av att förstå det så kommer du heller aldrig kunna se längre än dig själv.
  • molly50
    molly50 skrev 2020-10-13 11:22:56 följande:
    Ja,jag vet som sagt var du står. men du kan väl ändå svara på mina frågor utan larviga spydigheter?
    Jag stället inga frågor jag vet svaret på.
    Jag vill också tillägga att otroheten inte är det värsta trauma jag råkat ut för i mitt liv.
    Så det kan du omöjligt veta,Stina.
  • Anonym (+)
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 10:16:17 följande:
    Då är det självklart inte hämnd men om det hjälper eller inte är högst individuellt så där måste man ha rejäl fingertopskänsla, oftast är det smartast att göra klart för den som är otrogen att jag vet vad du håller på med.

    Har själv gjort så vid ett tillfälle och då får den otrogne chansen att tala ut utan att det blir den drama som det blir när skvallerkärringar är i farten.

    Jag vet att du vet att jag klassar skvallerkärringar som den lägsta formen av människa man kan träffa på så det är inte mycket idé för dig att lägga energi på denna diskussion en gång till.
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 10:25:14 följande:
    Lilla Molly, jag vet att du råkat ut för en otrohetsaffär och att det är det största trauma du råkat ut för i livet, vi har haft denna diskussion vid upprepade tillfällen tidigare så du vet också att jag inte ser otrohet som ett så stort trauma som du gör. Du vet som sagt också hur jag ser på skvallerkärringar så det är minst sagt onödigt att vi skall ta detta i hundra varv till ännu en gång för vi kommer aldrig under några omständigheter att förstå oss på varandra och hur vi tänker och känner.

    SKVALLERKÄRRINGAR verkar vara ditt livs största trauma ?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Min åsikt) skrev 2020-10-13 11:14:40 följande:

    Hoppsan...den här tråden var populär...

    Det känns som att de allra flesta anser att jag gjorde rätt, känns bra.

    Sen anser en del att det handlar om hämnd...men nej inte alls.

    För det första så har jag sparkat ut kärringen och henne bryr mig inte alls om. Hur hennes liv ser ut skiter jag i.

    För det andra så skulle det ju kunna gynna henne när jag berättade för älskaren fru om deras otrohet...för om hon också sparkade ut honom så är det ju fritt fram för dom två.

    Men jag gjorde endast efrersom jag tyckte att hon förtjänade att få veta....inget annat...

    Sen verkar Stina vara den i tråden som har en moralkompass som är tvärtemot alla andras. Hoppas du klarar dig fint i livet ändå.


    Oroa dig inte, jag klarar mig fint och jag lurar inte mig själv med att intala mig att hämnd är något godhjärtat. Du låter minst sagt bitter så att det är något annat än hämnd och en falsk tillflykt från din sida kan du försöka lura i andra som är betydligt naivare än vad jag är.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (+) skrev 2020-10-13 11:36:11 följande:

    SKVALLERKÄRRINGAR verkar vara ditt livs största trauma ?


    Det kan du ge dig på. Att som 13åring förlora sina föräldrar och sin mormor i en trafikolycka var också traumatiskt och på en helt annan nivå än att jag råkat ut för otrogna partners några gånger i livet.
  • Anonym (+)
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 11:46:29 följande:
    Det kan du ge dig på. Att som 13åring förlora sina föräldrar och sin mormor i en trafikolycka var också traumatiskt och på en helt annan nivå än att jag råkat ut för otrogna partners några gånger i livet.
    Men jag undrar varför det väcker sådan avsky att en person bara påtalar det som är sant?
Svar på tråden Fruns älskare