• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13945 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13945

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Stina­)
    Tue 13 Oct 2020 12:13
    #91
    Anonym (+) skrev 2020-10-13 11:53:03 följande:

    Men jag undrar varför det väcker sådan avsky att en person bara påtalar det som är sant?


    Mycket enkelt. Har på tok för många gånger råkat ut för skvallerkärringar som visserligen talat sanning men som endast gjort det i syfte att skada andra i hopp om att det skulle ge deras liv mål och mening. Är som bisexuell och masochist rejält utsatt för personer som vill lägga sig i mitt och min flickväns liv och relation så jag vet hur dessa skvallerkärringar fungerar och hur deras behov av att vara sanningssägare påverkar vår relation och saker som vi vill bearbeta och reda ut utan en massa negativ energi utifrån.
  • Anonym (Min åsikt) Trådstartaren
    Tue 13 Oct 2020 12:22
    #92
    +3
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 11:43:05 följande:
    Oroa dig inte, jag klarar mig fint och jag lurar inte mig själv med att intala mig att hämnd är något godhjärtat. Du låter minst sagt bitter så att det är något annat än hämnd och en falsk tillflykt från din sida kan du försöka lura i andra som är betydligt naivare än vad jag är.
    Jag är inte det minsta bitter och har aldrig varit. Jag blev förbannad när otroheten avslöjades och var nära att slå sönder mannen ifråga men lyckades hejda mig. Jag slängde ut henne sen var det bra med det. Såna människor är inte värd min energi.

    Jag har sedan dess träffat en ny kvinna och är lyckligare än någonsin och jag bryr mig inte alls om vad min fd fru gör eller inte gör....däremot ville jag inte att hans fru skulle behöva leva en lögn längre.

    Inser du att du är i klar minoritet i den här frågan. Detta till trots så envisas du med att alla andra har fel och du har rätt...suck...

    Hamnar du ofta i konflikter i livet på grund av att "alla andra" har fel eftersom de inte tycker som du?
  • Anonym (Stina­)
    Tue 13 Oct 2020 12:31
    #93
    -1
    Anonym (Min åsikt) skrev 2020-10-13 12:22:36 följande:

    Jag är inte det minsta bitter och har aldrig varit. Jag blev förbannad när otroheten avslöjades och var nära att slå sönder mannen ifråga men lyckades hejda mig. Jag slängde ut henne sen var det bra med det. Såna människor är inte värd min energi.

    Jag har sedan dess träffat en ny kvinna och är lyckligare än någonsin och jag bryr mig inte alls om vad min fd fru gör eller inte gör....däremot ville jag inte att hans fru skulle behöva leva en lögn längre.

    Inser du att du är i klar minoritet i den här frågan. Detta till trots så envisas du med att alla andra har fel och du har rätt...suck...

    Hamnar du ofta i konflikter i livet på grund av att "alla andra" har fel eftersom de inte tycker som du?


    Nej. Oftast när man får sätta sig ner och diskutera så brukar folk tänka ett varv till och då kommer dom oftast till samma slutsats som jag och i övrigt är jag absolut inte konflikträdd och står för mina åsikter och den livserfarenhet jag har av att leva ett för många rätt märkligt liv med väldigt mycket filosofin att jag tar hand om min skit och andra tar hand om sin egen.
  • Anonym (Potat­isgree­s)
    Tue 13 Oct 2020 12:32
    #94
    Anonym (Min åsikt) skrev 2020-10-13 12:22:36 följande:
    Jag är inte det minsta bitter och har aldrig varit. Jag blev förbannad när otroheten avslöjades och var nära att slå sönder mannen ifråga men lyckades hejda mig. Jag slängde ut henne sen var det bra med det. Såna människor är inte värd min energi. Jag har sedan dess träffat en ny kvinna och är lyckligare än någonsin och jag bryr mig inte alls om vad min fd fru gör eller inte gör....däremot ville jag inte att hans fru skulle behöva leva en lögn längre. Inser du att du är i klar minoritet i den här frågan. Detta till trots så envisas du med att alla andra har fel och du har rätt...suck... Hamnar du ofta i konflikter i livet på grund av att "alla andra" har fel eftersom de inte tycker som du?

    Menar du ?alla andra? som i normen som skapats av alla ?normala?? Tycker inte rätt eller fel definierar denna moraliska frågeställning alls. Allt är långt ifrån svart eller vitt här i livet.
  • Anonym (Emma)
    Tue 13 Oct 2020 12:35
    #95
    +3
    Anonym (Min åsikt) skrev 2020-10-13 11:14:40 följande:

    Hoppsan...den här tråden var populär...

    Det känns som att de allra flesta anser att jag gjorde rätt, känns bra.

    Sen anser en del att det handlar om hämnd...men nej inte alls.

    För det första så har jag sparkat ut kärringen och henne bryr mig inte alls om. Hur hennes liv ser ut skiter jag i.

    För det andra så skulle det ju kunna gynna henne när jag berättade för älskaren fru om deras otrohet...för om hon också sparkade ut honom så är det ju fritt fram för dom två.

    Men jag gjorde endast efrersom jag tyckte att hon förtjänade att få veta....inget annat...

    Sen verkar Stina vara den i tråden som har en moralkompass som är tvärtemot alla andras. Hoppas du klarar dig fint i livet ändå.


    Stor eloge till dig! Finns alltid puckon som tycker man borde göra annorlunda, själv tycker jag att den handlingen du gjorde borde alla göra som hamnat i din situation. Bra att du sparkade ut kärringen och kan gå vidare med dit liv och få den kärlek och respekt du förtjänar.
  • Anonym (Min åsikt) Trådstartaren
    Tue 13 Oct 2020 12:43
    #96
    +3
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 12:31:34 följande:
    Nej. Oftast när man får sätta sig ner och diskutera så brukar folk tänka ett varv till och då kommer dom oftast till samma slutsats som jag och i övrigt är jag absolut inte konflikträdd och står för mina åsikter och den livserfarenhet jag har av att leva ett för många rätt märkligt liv med väldigt mycket filosofin att jag tar hand om min skit och andra tar hand om sin egen.
    Alltså hamnar du ofta i konflikter vilket var precis som jag trodde.

    När ni sitter och diskuterar...du tror inte att det är så att de andra låtsas hålla med dig eftersom de inser att du aldrig kommer hålla med om att de har rätt? 
    De märker förmodligen precis som jag att när du väl har en åsikt så kommer du aldrig ändra dig...
    Kan nog vara nyttigt för dig att tänka ett varv till!
  • Anonym (Nja)
    Tue 13 Oct 2020 12:44
    #97
    -1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-13 10:59:54 följande:

    Fast det resonemanget utgår ju helt och hållet från att personen som blir kontaktad inte vill veta. Om personen vill veta (vilket de allra flesta gör) så gör du ju personen en tjänst genom att berätta sanningen.

    Du skriver "alla vill inte vet" och det stämmer säkert för några få undantag, men inte för den stora majoriteten. Så ditt resonemang håller inte i majoriteten av fallen. I majoriteten av fallen vill folk hellre veta även om det gör ont och ställer allt upp och ner. Och då kan man inte påstå att man "skadar" personen genom berätta sanningen för då gör du bara vad personen velat att du skulle göra. Däremot "skadar" du personen genom att inte berätta eftersom det går rakt mot vad personen vill


    Nej då, du skadar ingen genom att låta denne lyckligt ovetande fortsätta med sitt liv sådant som det är. Den som verkligen, verkligen inte vet, kommer i de flesta fall aldrig att få veta utan lever lyckligt förvissad om att hen har det perfekta förhållandet, precis så som hen vill ha det. Väldigt många som lever i väldigt långa relationer har den där tanken att det spelar faktiskt ingen större roll, men det tar emot att erkänna, för då dyker någon riktigt aggressiv person upp och berättar för oss vilka dåliga människor vi är som låter oss trampas på. Hemlis: vi bara tycker inte att det är värt något jävla ståhej. För tjugo år sen var jag ensam bland mina vänner om den här åsikten, allt eftersom de tagit sig igenom längre relationer, otrohet mm så börjar de komma till samma slutsats: vem fan bryr sig, bara vi har det bra ihop när vi är ihop. Några få väldigt arga personer i omgivningen gör ett öppet godkännande allt för tungt bara. Men det spelar ingen roll vad andra gör i sina relationer, om du är tydlig i dina med att otrohet är det lägsta du kan tänka dig så är ju det klargjort. Resten av oss kan få leva som vi vill utan att du bestämmer det åt oss också.
  • Anonym (sådär­)
    Tue 13 Oct 2020 12:45
    #98
    +4
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 12:31:34 följande:
    Nej. Oftast när man får sätta sig ner och diskutera så brukar folk tänka ett varv till och då kommer dom oftast till samma slutsats som jag och i övrigt är jag absolut inte konflikträdd och står för mina åsikter och den livserfarenhet jag har av att leva ett för många rätt märkligt liv med väldigt mycket filosofin att jag tar hand om min skit och andra tar hand om sin egen.
    Haha, ok så du tror på fullt allvar att alla egentligen tycker som du "bara de tänker efter ett par var till"?  Alla är som du egentligen, de har bara inte sett ljuset än.. typ?
  • Anonym (Min åsikt) Trådstartaren
    Tue 13 Oct 2020 12:46
    #99
    Anonym (Potatisgrees) skrev 2020-10-13 12:32:06 följande:

    Menar du ?alla andra? som i normen som skapats av alla ?normala?? Tycker inte rätt eller fel definierar denna moraliska frågeställning alls. Allt är långt ifrån svart eller vitt här i livet.
    I det här faller menade jag "alla andra" som i "de flesta"...sen om de är normala eller inte får jag ju aldrig veta oavsett eftersom alla som svarar här är anonyma människor jag aldrig träffat eller känner..
  • Anonym (Min åsikt) Trådstartaren
    Tue 13 Oct 2020 12:54
    Anonym (Nja) skrev 2020-10-13 12:44:43 följande:
    Nej då, du skadar ingen genom att låta denne lyckligt ovetande fortsätta med sitt liv sådant som det är. Den som verkligen, verkligen inte vet, kommer i de flesta fall aldrig att få veta utan lever lyckligt förvissad om att hen har det perfekta förhållandet, precis så som hen vill ha det. Väldigt många som lever i väldigt långa relationer har den där tanken att det spelar faktiskt ingen större roll, men det tar emot att erkänna, för då dyker någon riktigt aggressiv person upp och berättar för oss vilka dåliga människor vi är som låter oss trampas på. Hemlis: vi bara tycker inte att det är värt något jävla ståhej. För tjugo år sen var jag ensam bland mina vänner om den här åsikten, allt eftersom de tagit sig igenom längre relationer, otrohet mm så börjar de komma till samma slutsats: vem fan bryr sig, bara vi har det bra ihop när vi är ihop. Några få väldigt arga personer i omgivningen gör ett öppet godkännande allt för tungt bara. Men det spelar ingen roll vad andra gör i sina relationer, om du är tydlig i dina med att otrohet är det lägsta du kan tänka dig så är ju det klargjort. Resten av oss kan få leva som vi vill utan att du bestämmer det åt oss också.
    Om det är som du säger " vem fan bryr sig, bara vi har det bra ihop när vi är ihop " så spelar det ju ingen roll om nån "skvallrar" eller hur??
    Dessutom tror jag vi umgås i väldigt olika sorters kretsar...för bland mina vänner är inställningen tvärtemot din.

Svar på tråden Fruns älskare