• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13995 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13995

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Stina­)
    Tue 13 Oct 2020 13:58
    -1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-13 13:52:23 följande:

    Ställ dig frågan varför ingen någonsin håller med dig i någon tråd och varför du ändå tror att alla egentligen håller med dig?


    Varför skulle jag göra det. Har som jag tidigare skrev inget behov av att få bekräftelse av att andra håller med. Det är du och ingen annan som har ett behov av bekräftelse och hoppas på att få den av andra skvallerkärringar här på FL. Det kallas trauma bounding och grundar sig i att man är otrygg i sig själv.
  • Anonym (/)
    Tue 13 Oct 2020 14:08
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-13 13:41:49 följande:

    Säger personen som i tråd efter tråd "ventilerar" sina åsikter och alltid blir "missförstådd" 


    Brukar Stina skriva i andra trådar? Vad har jag missat?
  • Anonym (FYI)
    Tue 13 Oct 2020 14:23
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 13:30:49 följande:
    Ok. så du tycker att det är fullt friskt och helt normalt att efter två år söka bekräftelse på att man gjort rätt genom att ventilera det på ett internetforum. Väx upp och ta tag i ditt liv är mitt råd.
    Jag ser inte att ts behöver ventilera vad han gjorde i den situationen han ställdes inför. Detta är ett diskussionsforum där han ställer frågan om VI tycker han gjort fel eller rätt.
  • Anonym (Stina­)
    Tue 13 Oct 2020 14:29
    -1
    Anonym (FYI) skrev 2020-10-13 14:23:49 följande:

    Jag ser inte att ts behöver ventilera vad han gjorde i den situationen han ställdes inför. Detta är ett diskussionsforum där han ställer frågan om VI tycker han gjort fel eller rätt.


    Och vad är det om inte att söka bekräftelse om man får fråga. I mitt tycke rätt sjuk att söka bekräftelse på att man gjorde rätt när det är två år sedan det hände. Är man trygg i sitt val behöver man inte fråga moralmafian på FL då man redan på förväg vet att skvallerkärringar är något man älskar på FL.
  • Anonym (FYI)
    Tue 13 Oct 2020 14:31
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 14:29:51 följande:
    Och vad är det om inte att söka bekräftelse om man får fråga. I mitt tycke rätt sjuk att söka bekräftelse på att man gjorde rätt när det är två år sedan det hände. Är man trygg i sitt val behöver man inte fråga moralmafian på FL då man redan på förväg vet att skvallerkärringar är något man älskar på FL.
    Wow...Lagom bitter.
  • Anonym (Stina­)
    Tue 13 Oct 2020 14:33
    Anonym (FYI) skrev 2020-10-13 14:31:52 följande:

    Wow...Lagom bitter.


    Nej det är jag inte. Vad får dig att tro det.
  • Anonym (sådär­)
    Tue 13 Oct 2020 15:06
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 13:58:14 följande:
    Varför skulle jag göra det. Har som jag tidigare skrev inget behov av att få bekräftelse av att andra håller med. Det är du och ingen annan som har ett behov av bekräftelse och hoppas på att få den av andra skvallerkärringar här på FL. Det kallas trauma bounding och grundar sig i att man är otrygg i sig själv.
    Och du ser inte alls något konstig i att tro att alla egentligen tror som du men bara inte fattat det än och bara man tänker några var till eller tar hjälp av någon slags metod så kommer man till slut komma till samma slutsats som du?

    Ett det ett friskt resonemang?
  • Anonym (BBW)
    Tue 13 Oct 2020 15:20
    -2

    Tycker nog att Stina har en poäng i frågan vad TS har för syfte med att ventilera detta nu. Det är två år sedan TS av bitterhet förstörde för andra. Kan köpa att man gör det för att man känner sig sårad och kränkt men snack om att man gör det för att älskarens fru förtjänar att veta är rätt genomskinligt. TS fattade ett beslut och det får stå för honom men benämn saker för vad dom är. Det var en hämnd och inget annat.

  • Anonym (sådär­)
    Tue 13 Oct 2020 15:43
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-13 15:20:57 följande:

    Tycker nog att Stina har en poäng i frågan vad TS har för syfte med att ventilera detta nu. Det är två år sedan TS av bitterhet förstörde för andra. Kan köpa att man gör det för att man känner sig sårad och kränkt men snack om att man gör det för att älskarens fru förtjänar att veta är rätt genomskinligt. TS fattade ett beslut och det får stå för honom men benämn saker för vad dom är. Det var en hämnd och inget annat.


    Uttrycket ventilera är det Stina som lade fram givetvis i syfte att få TS motiv att framstå som irrationella och hans argument som en produkt av hat och hämndlystnad.

    Jag skulle kalla det diskutera, och jag ser inget som helst konstigt i att kunna diskutera saker man själv varit med om. Tycker snarare det är fullt normalt att intressera sig för frågor man själv har erfarenheter av.
  • Anonym (sådär­)
    Tue 13 Oct 2020 15:45
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-13 13:30:49 följande:
    Ok. så du tycker att det är fullt friskt och helt normalt att efter två år söka bekräftelse på att man gjort rätt genom att ventilera det på ett internetforum. Väx upp och ta tag i ditt liv är mitt råd.
    Japp jag tycker det är fullt friskt att intressera sig för frågeställningar man har egna erfarenheter av. Du skriver ju oxå här. Betyder det att du oxå är knäpp?
Svar på tråden Fruns älskare