• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13943 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13943

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 04:39
    -3
    jrockyracoon skrev 2020-10-13 21:59:44 följande:

    Ditt sätt att resonera är skevt, anser jag. Du tror att du vet varför TS valde att informera om otroheten, fast du omöjligen kan veta det. Du kan inte skilja mellan vad du tror/gissar och vad du vet. Du blir obehagligt elak mot TS, som inte har gjort något fel. Han är inte den som varit otrogen och sårat sina medmänniskor.

    Du kallar vissa utvalda personer för "skvallerkärringar" för att de vidarebefordrar sanningsenlig information och samtidigt för du ett resonemang om att det finns en viss grupp "skvallerkärringar" och buntar ihop dem med andra som har sårat dig. 

    Det är ungefär samma stil av nyanslösa resonemang som får mindre intellektuella personer att förlägga all världens ondska på en enda grupp, som t.ex. judarna, kapitalisterna, muslimerna, USA-imperalisterna, etc. Det finns ett uppenbart sug att benämna de man ogillar med ett visst epitet, men sanningen är förstås så komplex att det finns bra och dåliga människor i alla former av grupper.

    Du hävdar också att alla som är bedragna har anledning att känna på sig detta, och i det fall de inte gör det, så är det ändå deras fel för att de har valt en narcissistisk partner. Det är oerhörda grova generaliseringar. I din värld är det självklart att alla personer har förmågan att läsa av subtila signaler och att alla de som är otrogna sänder ut sådana signaler. Det är förstås väldigt olika. Det är samtidigt inte de bedragna du ska lägga skulden på utan de som bedrar och som aktivt bidrar till att svika sin partner.

    De som har blivit ihop med narcissister och psykopater ska man tycka synd om, och det kan hända den bäste. Dessa personer är väldigt manipulativa och det är lätt att gå i fällan men svårt att ta sig därifrån. Skuldbelägg inte dem


    Tycker faktiskt att det finns mycket som är klokt i hennes resonemang. Man behöver inte vara tankeläsare för att förstå vad som var TS drivkraft till att göra som han gjorde. Att tro att det rörde sig om något annat än en behov av att hämnas är bara tramsigt och fånigt.
  • Anonym (Min åsikt) Trådstartaren
    Wed 14 Oct 2020 08:13
    +3

    Jag är endast ute efter att få veta hur andra resonerar i frågan, inte rättfärdiga eller få bekräftelse för mitt eget handlande.

    Jag står för och är nöjd med vad jag gjorde och fick ju höra av hans fru att hon uppskattade avslöjandet...så det blev ju bra. Jag trodde att de flesta tyckte som jag men fick höra en diskussion där åsikterna var delade, och blev nyfiken. Inte mer komplicerat än så.

  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 08:18
    -2
    Anonym (Min åsikt) skrev 2020-10-14 08:13:55 följande:

    Jag är endast ute efter att få veta hur andra resonerar i frågan, inte rättfärdiga eller få bekräftelse för mitt eget handlande.

    Jag står för och är nöjd med vad jag gjorde och fick ju höra av hans fru att hon uppskattade avslöjandet...så det blev ju bra. Jag trodde att de flesta tyckte som jag men fick höra en diskussion där åsikterna var delade, och blev nyfiken. Inte mer komplicerat än så.


    Exakt hur många tror du att det är går på detta skitsnack. Stå för att det var en ren hämndaktion och inget annat så vinner du massor i trovärdighet.
  • Anonym (Stark­a känslo­r)
    Wed 14 Oct 2020 08:36
    +4
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 08:18:27 följande:
    Exakt hur många tror du att det är går på detta skitsnack. Stå för att det var en ren hämndaktion och inget annat så vinner du massor i trovärdighet.

    ...och vad är felet med hämnd i just fallet otrohet anser du?
    Många otrogna brukar försvara sig med att "känslorna blev för starka" och "blev tvungen att agera på känslorna".

    Förälskelse är en grundläggande stark känsla, men så är även hämnd.
    Båda ligger naturligt i varje människas inre.
    Om man som TS blir lurad, bedragen, förminskad och förödmjukad så är det väl tämligen självklart att den basala känslan hämnd är ett givet alternativ.

    Om det sedan var en kombination av hämnd, och viljan att göra rätt, i just detta fallet och informera motpartens fru låter jag vara osagt, i vilket fall....   

    Till TS: Gott jobbat och helt rätt gjort!    

  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 08:51
    -3
    Anonym (Starka känslor) skrev 2020-10-14 08:36:55 följande:

    ...och vad är felet med hämnd i just fallet otrohet anser du?

    Många otrogna brukar försvara sig med att "känslorna blev för starka" och "blev tvungen att agera på känslorna".

    Förälskelse är en grundläggande stark känsla, men så är även hämnd.

    Båda ligger naturligt i varje människas inre.

    Om man som TS blir lurad, bedragen, förminskad och förödmjukad så är det väl tämligen självklart att den basala känslan hämnd är ett givet alternativ.

    Om det sedan var en kombination av hämnd, och viljan att göra rätt, i just detta fallet och informera motpartens fru låter jag vara osagt, i vilket fall....   

    Till TS: Gott jobbat och helt rätt gjort!    


    Att man gör som TS gjorde har jag viss förståelse för men att försöka få folk att tro att det finns något godhjärtat i handlingen är var osann både mot sig själv och andra. Att det var rätt sätt att agera på är jag mycket tveksam till. Personligen hoppas och tror jag att jag skulle ha agerat betydligt mognare och mer balanserat i en liknande situation.

    Att TS är bitter och inte kommit över detta är ganska uppenbart när man läser så omogna och fjantiga kommerarer som sparkade ut kärringen.

    Om man skriv lite moget och balanserat av typ att vi valde att gå skilda vägar kan jag köpa att man gått vidare i livet. Men varför skulle man då två år efter händelsen skapa en tråd på FL för att få bekräftelse på att man gjorde rätt.

    TS framstår tyvärr som rätt omogen och osäker och döljer det med att ljuga för sig själv och använda ett språk som han tror är lite manligt men som bara är fjantiga.
  • Anonym (Stark­a känslo­r)
    Wed 14 Oct 2020 08:58
    +2
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 08:51:00 följande:
    Att man gör som TS gjorde har jag viss förståelse för men att försöka få folk att tro att det finns något godhjärtat i handlingen är var osann både mot sig själv och andra. Att det var rätt sätt att agera på är jag mycket tveksam till. Personligen hoppas och tror jag att jag skulle ha agerat betydligt mognare och mer balanserat i en liknande situation.

    Att TS är bitter och inte kommit över detta är ganska uppenbart när man läser så omogna och fjantiga kommerarer som sparkade ut kärringen.

    Om man skriv lite moget och balanserat av typ att vi valde att gå skilda vägar kan jag köpa att man gått vidare i livet. Men varför skulle man då två år efter händelsen skapa en tråd på FL för att få bekräftelse på att man gjorde rätt.

    TS framstår tyvärr som rätt omogen och osäker och döljer det med att ljuga för sig själv och använda ett språk som han tror är lite manligt men som bara är fjantiga.

    Läs noggrannare!
    Du blandar ihop TS med nån annan, otroheten skedde nyss, det var nån annan som skrev om en två år gammal otrohet.

    Vari texten läser du att TS är bitter? Jag tycker hans texter andas lättnad och framåtanda.

    Lite patetiskt av dig att förminska TS genom att kalla honom omogen och osäker.
    Säger mycket mer om dig som person än om TS. 


    Hämnd är en lika naturlig känsla som förälskelse men jag hör inte dig kalla otrogna för bittra , omogna och osäkra?   

  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 09:13
    -3
    Anonym (Starka känslor) skrev 2020-10-14 08:58:56 följande:

    Läs noggrannare!

    Du blandar ihop TS med nån annan, otroheten skedde nyss, det var nån annan som skrev om en två år gammal otrohet.

    Vari texten läser du att TS är bitter? Jag tycker hans texter andas lättnad och framåtanda.

    Lite patetiskt av dig att förminska TS genom att kalla honom omogen och osäker.

    Säger mycket mer om dig som person än om TS. 

    Hämnd är en lika naturlig känsla som förälskelse men jag hör inte dig kalla otrogna för bittra , omogna och osäkra?   


    Kan inte se att det är något annat en mycket omoget och bittert i att göra som TS gjorde. Skulle som sagt förhoppningsvis inte göra likadant då jag vill kunna se mig själv i spegeln när jag borstar tänderna och liknande. Nu är det knappast TS förra fru och hennes eventuella mognad eller bitterhet tråden handlar om.

    Att jag förhoppningsvis inte gjort som TS är att jag anser att personer som gör som TS är fruktansvärda människor som i min rangordning står under löss och råttor och så vill jag inte se på mig själv. Sedan är det det självklara och rent egoistiska att i ett sådant läge skulle jag helt prioritera mig själv, mina känslor och hur jag vill gå vidare. Att i det läget lägga tid och energi på att stöka i andras relationer är både korkat och att förminska sig själv och sin känslor till att bli något så primitivt som en människa som styrs av ilska och hämnd.
  • Wed 14 Oct 2020 09:34
    Anonym (Starka känslor) skrev 2020-10-14 08:58:56 följande:

    Läs noggrannare!
    Du blandar ihop TS med nån annan, otroheten skedde nyss, det var nån annan som skrev om en två år gammal otrohet.

    Vari texten läser du att TS är bitter? Jag tycker hans texter andas lättnad och framåtanda.

    Lite patetiskt av dig att förminska TS genom att kalla honom omogen och osäker.
    Säger mycket mer om dig som person än om TS. 


    Hämnd är en lika naturlig känsla som förälskelse men jag hör inte dig kalla otrogna för bittra , omogna och osäkra?   


    I nlägg # 103 så skriver TS att det var 2 år sedan.
    Men han skriver också,i sitt senaste inlägg,att han hörde en diskussion om detta ämne varpå han ville höra andras åsikter.
    Så jag har också lite svårt att förstå varför en del hakar upp sig på TS avsikter.
  • Anonym (Stark­a känslo­r)
    Wed 14 Oct 2020 09:39
    molly50 skrev 2020-10-14 09:34:42 följande:
    I nlägg # 103 så skriver TS att det var 2 år sedan.
    Men han skriver också,i sitt senaste inlägg,att han hörde en diskussion om detta ämne varpå han ville höra andras åsikter.
    Så jag har också lite svårt att förstå varför en del hakar upp sig på TS avsikter.
    Du har helt rätt.
    My bad!

    Blandade ihop det med ett annat alias som också skrev att hen var bedragen för två år sedan 
  • Wed 14 Oct 2020 09:44
    Anonym (Starka känslor) skrev 2020-10-14 09:39:34 följande:
    Du har helt rätt.
    My bad!

    Blandade ihop det med ett annat alias som också skrev att hen var bedragen för två år sedan 
    Ingen fara. 
    Men jag håller med dig i det du skriver. 
Svar på tråden Fruns älskare