• Anonym (Min åsikt)

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Min åsikt)

    Att 


    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 12:38:29 följande:
    Nej varför skulle det var det.
    Att "skvallra" innebär att jag talar om för hans fru att den hon lever med har svikit henne under ett halvårs tid och hon bör få chansen att själv bestämma om hon vill leva med en sådan man.

    Att vara orogen innebär att man medvetet gör något för egen "vinning" som man vet kan såra sin respektive väldigt djupt.

    Förstår du inte detta har jag inget mer att säga dig.
  • Anonym (tummmenupp)

    Tyckte du gjorde rätt. Någon som är otrogen, dvs den som gör fel, är ju inte den man ska skydda, utan den som blir utsatt, tycker jag. Man kan säga vad man vill om att lägga sig i, men tyckte du gjorde henne en tjänst. Då får hon ju en chans att ta ställning och gå vidare med sitt liv, kanske hitta någon annan som värdesätter henne. 

  • Anonym (BBW)
    Anonym (Min åsikt) skrev 2020-10-14 13:11:31 följande:

    Att 

    Att "skvallra" innebär att jag talar om för hans fru att den hon lever med har svikit henne under ett halvårs tid och hon bör få chansen att själv bestämma om hon vill leva med en sådan man.

    Att vara orogen innebär att man medvetet gör något för egen "vinning" som man vet kan såra sin respektive väldigt djupt.

    Förstår du inte detta har jag inget mer att säga dig.


    Vi har som sagt väldigt olika syn på vad som är min relation och vad som är andras relationer och hur man hanterar gränsen mellan min relation och andras relation och vad man skall lägga energi på. Otrohet är för mig ingen big deal så är det, men skvaller står väldigt långt ner på skalan över mänskliga aktiviteter så vi har förmodligen inget mer att säga varandra i frågan än att vi är väldigt inkompatibla.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 13:08:20 följande:
    Jag skiter långt ifrån i min partner men det är vår relation ingen annans. Andra har sina relationer och den får och skall dom sköta själva. Vad är det som är så svårt att ta till sig i detta. Att du tycket att skvallerkärringar inte är jordens avskum får stå för dig försök inte att få mig att se på så kallade skvallerkärringar på annat sätt än vad jag gör för du kommer att misslyckas fatalt.
    Frågan var inte om du skiter i DIN partner, frågan är varför du skiter i att andra knullar runt utan SIN partners medgivande och gör det genom att svika, ljuga och manipulera sin partner.

    Vad är det som är så svårt med att förstå skillnaden mellan att knulla runt MED sin partners medgivande och UTAN sin partners medgivande?

    Att du tycker otrogna människor är värdens bästa och sk skvallerkärringar avskum beror på att du hela tiden medvetet undviker frågan om sexet sker med eller utan sin partners medgivande och tar helt bort sveket, lögnerna och manipulationen ur ekvationen och medvetet förvanskar frågeställningen till att enbart handla om att ha sex.

    Du kanske borde fråga dig själv varför du hela tiden undviker den frågan istället för att spy galla över sk skvallerkärringar.

    Är det ok att svika sin partner?
    Är det ok att ljuga för sin partner?
    Är det ok att manipulera sin partner?

    Om inte, varför sitter du och tar det i försvar?
  • Anonym (BBW)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 13:21:30 följande:

    Frågan var inte om du skiter i DIN partner, frågan är varför du skiter i att andra knullar runt utan SIN partners medgivande och gör det genom att svika, ljuga och manipulera sin partner.

    Vad är det som är så svårt med att förstå skillnaden mellan att knulla runt MED sin partners medgivande och UTAN sin partners medgivande?

    Att du tycker otrogna människor är värdens bästa och sk skvallerkärringar avskum beror på att du hela tiden medvetet undviker frågan om sexet sker med eller utan sin partners medgivande och tar helt bort sveket, lögnerna och manipulationen ur ekvationen och medvetet förvanskar frågeställningen till att enbart handla om att ha sex.

    Du kanske borde fråga dig själv varför du hela tiden undviker den frågan istället för att spy galla över sk skvallerkärringar.

    Är det ok att svika sin partner?

    Är det ok att ljuga för sin partner?

    Är det ok att manipulera sin partner?

    Om inte, varför sitter du och tar det i försvar?


    Det är inte min relation det handlar om hur svårt kan det vara att förstå att andra sköter sina relationer och jag sköter min så länge det inte händer något som är olagligt då kontaktar man polisen.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 13:25:14 följande:
    Det är inte min relation det handlar om hur svårt kan det vara att förstå att andra sköter sina relationer och jag sköter min så länge det inte händer något som är olagligt då kontaktar man polisen.
    Gösses vilket otroligt korkat och intetsägande svar.

    På vilket sätt menar du att gå bakom ryggen på sin partner, svika, ljuga och manipulera är detsamma som att "sköta sin relation"? Består inte en parrelationen av två parter och borde inte båda partner då vara överens om gränserna?

    Varför undviker du hela tiden frågan om att knulla runt med sin partners medgivande och utan sin partners medgivande är samma sak?
  • Anonym (BBW)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 13:51:25 följande:

    Gösses vilket otroligt korkat och intetsägande svar.

    På vilket sätt menar du att gå bakom ryggen på sin partner, svika, ljuga och manipulera är detsamma som att "sköta sin relation"? Består inte en parrelationen av två parter och borde inte båda partner då vara överens om gränserna?

    Varför undviker du hela tiden frågan om att knulla runt med sin partners medgivande och utan sin partners medgivande är samma sak?


    Har du extremt svårt för att fatta vad folk skriver eller tycker du bara att det är kul att trolla.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 13:55:28 följande:
    Har du extremt svårt för att fatta vad folk skriver eller tycker du bara att det är kul att trolla.
    Har du extremt svårt att fatta raka frågor eller snackar du bara skit för att slippa svara på dem?

    1) Är att knulla andra med sin partners medgivande samma sak som utan sin partners medgivande?

    2) Är det ok att gå bakom ryggen på sin partner?

    3) Är det ok att ljuga för sin partner?

    4) Är det ok att manipulera sin partner?
  • Anonym (Starka känslor)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 14:01:34 följande:
    Har du extremt svårt att fatta raka frågor eller snackar du bara skit för att slippa svara på dem?

    1) Är att knulla andra med sin partners medgivande samma sak som utan sin partners medgivande?

    2) Är det ok att gå bakom ryggen på sin partner?

    3) Är det ok att ljuga för sin partner?

    4) Är det ok att manipulera sin partner?
    Tror inte BBW kommer att svara på detta.

    Hon har duckat rätt bra hittills och gömt sig bakom en fasad av hög moral och rätt värdegrund där det absolut fulaste som finns (i hennes snedvridna sinne)  är att lägga sig i en annan människas förhållande.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 14:01:34 följande:

    Har du extremt svårt att fatta raka frågor eller snackar du bara skit för att slippa svara på dem?

    1) Är att knulla andra med sin partners medgivande samma sak som utan sin partners medgivande?

    2) Är det ok att gå bakom ryggen på sin partner?

    3) Är det ok att ljuga för sin partner?

    4) Är det ok att manipulera sin partner?


    Men jösses vad korkad du måste vara. Har du inte fattat att vad som händer i andras relationer inte är mitt problem och inget jag varken bryr mig om eller lägger energi på. Vad dom gör mot varandra och vilka regler som har är helt upp till dom att reda ut och inget jag varken vill, kan eller får lägga mig i så läge det dom gör inte är olagligt. Hur jävla svårt kan det vara att fatta detta.
Svar på tråden Fruns älskare