• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13975 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13975

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Wed 14 Oct 2020 14:40
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 13:01:22 följande:
    Det är dina känslor och hur du värderar. Där är vi som du förstår väldigt olika. Säger inte att ditt sätt att se på saken är fel men försök inte att få mig att ändra på hur jag ser på saker och hur jag värderar olika handlingar i vad som är värst.

    Jag förstår hur du känner och värderar men jag kan inte för mitt liv ta till mig det och göra det till mina värderingar.

    Jag vet att vi haft denna diskussion vid flera tillfällen och att vi aldrig kan komma till någon gemensam värdegrund i detta.

    Jag respekterar ditt sätt att se på det hela och hoppas att vi kan enas om att var oense utan att det behöver bli någon pajkastning som vi tyvärr haft vid flera tillfällen.

    Tycker att du är på tok för trevlig och skärpt för att vilja ha pajkastning med dig igen.
    Ja,och jag tycker att även du blandar in dina egna känslor i detta.
    Du skriver ju också vad du tycker om det TS har gjort.
    Och jag kan inte heller,för mitt liv,förstå hur man se det som så fult att ge en annan människa en chans att själv få välja hur hon ska leva sitt liv.
    Och jag tycker också det är fel att dra slutsatsen att dte absolut måste vara av ren och skär hämnd,för att man själv ser det så.
    Trots att TS hävdar motsatsen.
    Jag tycker också att du verkar blanda ihop ditt öppna förhållande med otrohet.
    Så dessa saker behöver vi inte diskutera.
    Men jag är genuint nyfiken på hur du kan anse det vara helt ok att ljuga för och bedra sin partner under flera års tid,medans det är så fruktansvärt fult att avslöja det?
    Vill man ha ett öppet förhållande så får man väl stå för det.

    För övrigt så tackar jag för det du skrev om mig. Jag tar det som en komplimang.
    Och jag vill inte heller ägna mig åt pajkastning.
    Jag är bara nyfiken på hur du tänker och varför du inte kan svara på varför du försvarar otrohet?
  • Wed 14 Oct 2020 14:43
    +1
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 13:08:20 följande:
    Jag skiter långt ifrån i min partner men det är vår relation ingen annans. Andra har sina relationer och den får och skall dom sköta själva. Vad är det som är så svårt att ta till sig i detta. Att du tycket att skvallerkärringar inte är jordens avskum får stå för dig försök inte att få mig att se på så kallade skvallerkärringar på annat sätt än vad jag gör för du kommer att misslyckas fatalt.
    Jag tycker det beror på vad det skvallras om också.
    Att avslöja någons otrohet kan jag inte se som skvaller.
    Snarare att berätta sanningen.
    Sen är det upp till den som får den sanningen serverad att bestämma vad h*n ska göra av den.
    Att det är "elakt" mot den som bedrar struntar jag fullkomligt i. För det är ingenting jämfört med vad den som är otrogen gör.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 14 Oct 2020 14:50
    +2
    Anonym (Starka känslor) skrev 2020-10-14 14:19:54 följande:
    Tror inte BBW kommer att svara på detta.

    Hon har duckat rätt bra hittills och gömt sig bakom en fasad av hög moral och rätt värdegrund där det absolut fulaste som finns (i hennes snedvridna sinne)  är att lägga sig i en annan människas förhållande.
    Ja, det tror jag inte heller hon kommer göra.

    Hon är ett typexempel på hur man kan ha otroligt sunkiga värderingar och intala sig själv att man är moralisk och har en god värdegrund. Och allt bygger på att man kan ljuga för sig själv och undvika att svara på såna här enkla frågor.

    Egentligen är det ganska tragiskt, jag har sett många nyfrälsta polymänniskor sitta och argumentera på samma sätt. Det verkar som att man har ett behov av att få sig själv att framstå som "normal" genom att ta alla som knullar någon annan än sin partner i försvar oavsett hur det går till. Man plockar bort sveket. lögnerna och manipulationen ur ekvationen och får det att enbart handla om sex och menar på att man försvarar människors sätt till sex. Men det tragiska är att det finns ju egentligen ingen anledning att få sig själv att framstå som ok för man gör ju inget fel när man ligger med andra med sin partners medgivande och ingen har heller ifrågasatt det, det som ifrågasätts och kritiseras är inte att man knullar någon annan än sin partner utan att man sviker, ljuger och manipulerar sin partner.

    Mer sansade människor som lever i öppna förhållanden förstår skillnaden och är oxå negativt inställda till otrohet av samma anledning.
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 14:51
    -2
    molly50 skrev 2020-10-14 14:43:58 följande:

    Jag tycker det beror på vad det skvallras om också.

    Att avslöja någons otrohet kan jag inte se som skvaller.

    Snarare att berätta sanningen.

    Sen är det upp till den som får den sanningen serverad att bestämma vad h*n ska göra av den.

    Att det är "elakt" mot den som bedrar struntar jag fullkomligt i. För det är ingenting jämfört med vad den som är otrogen gör.


    Vi är som sagt extremt olika och jag hoppas att du inser att du då på min skala är bland råttor och löss.

    Den som är otrogen har inte gjort något värre än att ha sex med någon annan än sin partner. Man kan ju hoppas att det var riktigt bra sex. Håll rent framför den egna dörren och låt andra hålla rent framför sina egna ända tills den dag som dom ber om hjälp är en bra grundregel.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 14 Oct 2020 14:52
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 14:28:07 följande:
    Men jösses vad korkad du måste vara. Har du inte fattat att vad som händer i andras relationer inte är mitt problem och inget jag varken bryr mig om eller lägger energi på. Vad dom gör mot varandra och vilka regler som har är helt upp till dom att reda ut och inget jag varken vill, kan eller får lägga mig i så läge det dom gör inte är olagligt. Hur jävla svårt kan det vara att fatta detta.
    Mer snack och inga svar med andra ord?

    Hur svårt kan det vara, frågorna är ju ganska enkla. Varför vill du inte svara på dem?
  • Wed 14 Oct 2020 14:55
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 14:28:07 följande:
    Men jösses vad korkad du måste vara. Har du inte fattat att vad som händer i andras relationer inte är mitt problem och inget jag varken bryr mig om eller lägger energi på. Vad dom gör mot varandra och vilka regler som har är helt upp till dom att reda ut och inget jag varken vill, kan eller får lägga mig i så läge det dom gör inte är olagligt. Hur jävla svårt kan det vara att fatta detta.
    Men du kan väl ändå svara på om du tycker att det är ok att ljuga för och såra sin partner?
    För det lär väl vara något man inte heller gör i ett öppet förhållande?
    Snarare tvärtom så är väl ärlighet,om möjligt,ännu viktigare i en sådan relation?
  • Wed 14 Oct 2020 15:00
    +1
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 14:51:47 följande:
    Vi är som sagt extremt olika och jag hoppas att du inser att du då på min skala är bland råttor och löss.

    Den som är otrogen har inte gjort något värre än att ha sex med någon annan än sin partner. Man kan ju hoppas att det var riktigt bra sex. Håll rent framför den egna dörren och låt andra hålla rent framför sina egna ända tills den dag som dom ber om hjälp är en bra grundregel.
    Jag hoppas också att du då inser at du hamnar betydligt lägre än så på min skala.
    Framförallt för att du anser det vara helt ok att såra den man påstår sig älska för sin egen egoistiska vinnings skull.
    Men jag antar att du aldrig har blivit bedragen själv någon gång.
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 15:02
    molly50 skrev 2020-10-14 14:55:22 följande:

    Men du kan väl ändå svara på om du tycker att det är ok att ljuga för och såra sin partner?

    För det lär väl vara något man inte heller gör i ett öppet förhållande?

    Snarare tvärtom så är väl ärlighet,om möjligt,ännu viktigare i en sådan relation?


    Vad som är ok och inte ok i andras relationer är inte min sak. Vi har våra regler och dom gäller för oss och inga andra. Lika lite som jag bryr mig om vad min granne äter till frukosten eller tittar på för tv-program bryr jag mig om vem som har sex med vem hos dom och vilka regler som har runt detta och hur dom hanterar när någon bryter mot deras uppsatta regler.
  • Wed 14 Oct 2020 15:05
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 15:02:00 följande:
    Vad som är ok och inte ok i andras relationer är inte min sak. Vi har våra regler och dom gäller för oss och inga andra. Lika lite som jag bryr mig om vad min granne äter till frukosten eller tittar på för tv-program bryr jag mig om vem som har sex med vem hos dom och vilka regler som har runt detta och hur dom hanterar när någon bryter mot deras uppsatta regler.
    Jag pratar inte om just ditt förhållande utan generellt.
    Men om vi nu ska ta ditt förhållande. Är du ok med att din partner sårar dig också? Eller att du sårar honom?
    Eller är det bara ok så länge det inte sker i ditt förhållande?
  • Anonym (sådär­)
    Wed 14 Oct 2020 15:08
    +1
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 15:02:00 följande:
    Vad som är ok och inte ok i andras relationer är inte min sak. Vi har våra regler och dom gäller för oss och inga andra. Lika lite som jag bryr mig om vad min granne äter till frukosten eller tittar på för tv-program bryr jag mig om vem som har sex med vem hos dom och vilka regler som har runt detta och hur dom hanterar när någon bryter mot deras uppsatta regler.
    Jo, det är ju ganska uppenbart att du inte bryr dig om någon annan än dig själv. Men andra gör ju det. Och då vill man som sagt hjälpa den som blir förd bakom ljuset genom att berätta sanningen och ge personen en chans att själv välja.

    Dina exempel håller inte. Vad man ser på TV och vad man äter till frukost är någon man själv väljer. Att bli bedragen är inte något man själv väljer.

    Dina exempel skulle vara mer relevanta om du som granne såg grannen slinka ner gift i sin partners frukost och ändå välja att skita i att säga något till personen för att du inte bryr dig om andras relationer.
Svar på tråden Fruns älskare