• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13966 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13966

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 15:08
    molly50 skrev 2020-10-14 15:00:49 följande:

    Jag hoppas också att du då inser at du hamnar betydligt lägre än så på min skala.

    Framförallt för att du anser det vara helt ok att såra den man påstår sig älska för sin egen egoistiska vinnings skull.

    Men jag antar att du aldrig har blivit bedragen själv någon gång.


    Blev bedragen i en tidigare relation. Inte mycket att orda om eller som man säger om Mc Donald No big deal. Det var sex på fyllan inte märkvärdigare än så.
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 15:11
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 15:08:03 följande:

    Jo, det är ju ganska uppenbart att du inte bryr dig om någon annan än dig själv. Men andra gör ju det. Och då vill man som sagt hjälpa den som blir förd bakom ljuset genom att berätta sanningen och ge personen en chans att själv välja.

    Dina exempel håller inte. Vad man ser på TV och vad man äter till frukost är någon man själv väljer. Att bli bedragen är inte något man själv väljer.

    Dina exempel skulle vara mer relevanta om du som granne såg grannen slinka ner gift i sin partners frukost och ändå välja att skita i att säga något till personen för att du inte bryr dig om andras relationer.


    Nu är du där igen med dina idiotiska paraller det är mig verkligen rätt olagligt att giftmörda. Att ha sex var inte olagligt senast jag kollade i lagboken.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 14 Oct 2020 15:12
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 15:08:49 följande:
    Blev bedragen i en tidigare relation. Inte mycket att orda om eller som man säger om Mc Donald No big deal. Det var sex på fyllan inte märkvärdigare än så.
    Det är väl klart att det inte är en big deal om du tycker det är ok att knulla andra. Om man inte är ok med det så är det ju en väldigt big deal för vem vill leva med någon som inte håller vad den lovar, ljuger och manipulerar?

    Vill du det? Är du ok med att din partner bryter sina löften? Är du om med att din partner ljuger för dig? Är du ok med att din partner manipulerar dig?
  • Anonym (sådär­)
    Wed 14 Oct 2020 15:14
    +2
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 15:11:59 följande:
    Nu är du där igen med dina idiotiska paraller det är mig verkligen rätt olagligt att giftmörda. Att ha sex var inte olagligt senast jag kollade i lagboken.
    Det är snarare din parallel som är idiotisk när du likställer någon man gör självmant med något man blir utsatt för utan sitt godkännande.
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 15:16
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 15:12:48 följande:

    Det är väl klart att det inte är en big deal om du tycker det är ok att knulla andra. Om man inte är ok med det så är det ju en väldigt big deal för vem vill leva med någon som inte håller vad den lovar, ljuger och manipulerar?

    Vill du det? Är du ok med att din partner bryter sina löften? Är du om med att din partner ljuger för dig? Är du ok med att din partner manipulerar dig?


    Vad får dig att tro att jag skulle vara ok med det.

    Vi har väldigt bestämda regler runt vad som är ok och inte ok att göra. Med dom gäller för oss och inga andra och det sköter vi helt själva. Andra sköter sitt vad är det som är svårt med detta.
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 15:18
    -1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 15:14:36 följande:

    Det är snarare din parallel som är idiotisk när du likställer någon man gör självmant med något man blir utsatt för utan sitt godkännande.


    Det är fortfarande något som händer i någon annans relation, vad är problemet det är inte mitt problem och inte min sak att rota i har du extremt svårt att fatta eller spelar du bara du för att du tycker att det är kul.
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 15:21
    molly50 skrev 2020-10-14 15:05:21 följande:

    Jag pratar inte om just ditt förhållande utan generellt.

    Men om vi nu ska ta ditt förhållande. Är du ok med att din partner sårar dig också? Eller att du sårar honom?

    Eller är det bara ok så länge det inte sker i ditt förhållande?


    Vi har som sagt regler och dom bryter man självklart inte emot är det konstigt tycker du. Det är vår ensak andra sköter sina ensaker. Inte speciellt komplicerat.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 14 Oct 2020 15:22
    +2
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 15:16:14 följande:
    Vad får dig att tro att jag skulle vara ok med det.

    Vi har väldigt bestämda regler runt vad som är ok och inte ok att göra. Med dom gäller för oss och inga andra och det sköter vi helt själva. Andra sköter sitt vad är det som är svårt med detta.
    För att du sitter och tar det i försvar när andra gör det kanske?

    Problemet är bara när andra inte sköter sitt men lurar sin partner att tro att den gör det. Då kan det ju vara ganska bra att även den andra får reda på det så personen oxå kan sköta sitt.

    Skillnaden ligger nog i att du skiter i om någon annan blir lurad, du bryr dig bara om dig själv medan andra faktiskt bryr sig om andra människor och vill hjälpa dem slippa bli lurade... det kallas civilkurage.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 14 Oct 2020 15:24
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 15:18:54 följande:
    Det är fortfarande något som händer i någon annans relation, vad är problemet det är inte mitt problem och inte min sak att rota i har du extremt svårt att fatta eller spelar du bara du för att du tycker att det är kul.
    japp, som sagt, vissa bryr sig om andra, och andra gör inte det.
  • Anonym (BBW)
    Wed 14 Oct 2020 15:25
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-14 15:22:18 följande:

    För att du sitter och tar det i försvar när andra gör det kanske?

    Problemet är bara när andra inte sköter sitt men lurar sin partner att tro att den gör det. Då kan det ju vara ganska bra att även den andra får reda på det så personen oxå kan sköta sitt.

    Skillnaden ligger nog i att du skiter i om någon annan blir lurad, du bryr dig bara om dig själv medan andra faktiskt bryr sig om andra människor och vill hjälpa dem slippa bli lurade... det kallas civilkurage.


    Oj då. Jag lägger mitt civilkurage och energi på viktigare saker än vem som råkar ha sex med vem.
Svar på tråden Fruns älskare