• Anonym (Min åsikt)

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2020-10-14 20:11:48 följande:

    Att miljön kan och den kultur man lever i kan färga ens värderingar kan det säkert ligga något i.

    Jag skulle heller aldrig föra något vidare som en vän sagt till mig i förtroende.

    Men det är skillnad på det och på att avslöja någons otrohet,tycker jag.

    Men jag är,å andra sidan,en sådan som sätter andra före mig själv.

    Det har även skett på bekostnad av mitt eget mående ibland. Men det tar jag.

    Jag sviker inte mina vänner. Då mår jag hellre dåligt själv.


    Har tidigare offrat mig själv för andra men det är slut med det.

    Självklart skulle min mormor som var pingstvän och aktiv i detta gjort andra val och haft en annan regelbok i moralfrågor än vad jag har.

    Har levt ett swingersliv och har levt ut i BDSM-kretsar i tjugo år och vart property of i MC-kretsar sedan jag var 16. Självklart färgar det val och prioriteringar på gott och ont. Ångrar inget i dessa val och ett annat liv hade haft sin prövningar. Livet är inte alltid så enkelt som man vill.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 20:47:03 följande:
    Har tidigare offrat mig själv för andra men det är slut med det.

    Självklart skulle min mormor som var pingstvän och aktiv i detta gjort andra val och haft en annan regelbok i moralfrågor än vad jag har.

    Har levt ett swingersliv och har levt ut i BDSM-kretsar i tjugo år och vart property of i MC-kretsar sedan jag var 16. Självklart färgar det val och prioriteringar på gott och ont. Ångrar inget i dessa val och ett annat liv hade haft sin prövningar. Livet är inte alltid så enkelt som man vill.
    Nej,att livet inte alltid är enkelt kan jag hålla med om. Så är det ju för alla.
    Och visst har även jag ändrat min ståndpunkt litegrann genom åren.
    Efter att ha fått höra av vänner och andra i min närhet att jag måste tänka lite mer på mig själv och inte bara på andra så har jag lyssnat på det.
    Men min empati för andra kommer aldrig att förändras.
    Så jag kommer fortsätta att berätta för dem,som jag vet vlll veta,om de blir bedragna.
    Och det vet jag att de skulle göra för mig också.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2020-10-15 08:07:38 följande:

    Nej,att livet inte alltid är enkelt kan jag hålla med om. Så är det ju för alla.

    Och visst har även jag ändrat min ståndpunkt litegrann genom åren.

    Efter att ha fått höra av vänner och andra i min närhet att jag måste tänka lite mer på mig själv och inte bara på andra så har jag lyssnat på det.

    Men min empati för andra kommer aldrig att förändras.

    Så jag kommer fortsätta att berätta för dem,som jag vet vlll veta,om de blir bedragna.

    Och det vet jag att de skulle göra för mig också.


    Vi får helt enkelt enas om att vi aldrig kan bli ense i detta. Man har olika personlighet och sedan spelar andra faktorer också in. Så länge man kan vakna på morgonen och lägga handen på sitt hjärta och viska god morgon och jag älskar dig till sig själv får man var nöjd.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-15 08:24:09 följande:
    Vi får helt enkelt enas om att vi aldrig kan bli ense i detta. Man har olika personlighet och sedan spelar andra faktorer också in. Så länge man kan vakna på morgonen och lägga handen på sitt hjärta och viska god morgon och jag älskar dig till sig själv får man var nöjd.
    Ja,vi får göra det. 
    Vi kommer ändå aldrig att förstå oss på varandras ståndpunkter eller ändra oss.
    Att man ska älska sig själv kan jag dock skriva under på. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (BBW) skrev 2020-10-14 18:08:33 följande:
    Men jösses du är ta mig fan dummare än vad jag tidigare trott. Tror för ett ögonblick att du med en liten länk från Wikipedia kan tala om för mig att du har rätt moral och att jag har fel moral så borde du nog söka vård.
    Både språk och beteende är sinnebilden för riktiga WT...Obestämd
  • Anonym (Nja)
    jrockyracoon skrev 2020-10-13 21:35:50 följande:

    Otrohet är ett av de största moraliska svek du kan begå mot din partner.

    Du kan försöka vispa runt i grytan hur mycket du vill, men du kommer inte att förändra det faktumet ändå. Otrohet är fel eftersom man sviker den man säger sig älska.

    När man inte känner till otroheten känner man sig inte ledsen, men egentligen lever man inte ett äkta liv. Det kanske man också känner av litegrann. Om ingen berättar och man efter många år får veta sanningen finns risken att man inser att man i en stor del av sitt liv har levt i en lögn. Pusselbitarna faller på plats, och kanske har händelsen åstadkommit oreparabla skador med följden att man inte kan gå vidare i livet.

    Det finns andra hemligheter som människor har. Kanske någon t.ex. är en pedofil och våldtar fängslade barn i källaren på nätterna. Om vi antar att din partner vore sådan, skulle du föredra att få veta det tidigt, eller skulle du hellre leva "lycklig" men ovetandes? 


    Att våldta barn är ett grovt brott oavsett var eller när på dygnet det sker. Att ha sex med en person som vill ha sex är ett helt friskt beteende. Huruvida jag kan hantera att människor inte är hundraprocentigt öppna och ärliga med mig är upp till mig, men som regel är det inget jag förväntar mig, och för det allra mesta passar jag mig för att döma människor för hur de känner och tänker. Hittills har ytterst få haft för avsikt att just såra mig, deras tankar, känslor och vilja handlar extremt mycket oftare om dem själva, inte om mig. Förstår att det blir jobbigt om man går runt och tror att allt handlar om en själv. Det är verkligen något att jobba med, så blir smällar i livet lättare att ta, för de kommer att komma.
  • Anonym (Nja)
    molly50 skrev 2020-10-14 20:11:48 följande:

    Att miljön kan och den kultur man lever i kan färga ens värderingar kan det säkert ligga något i.

    Jag skulle heller aldrig föra något vidare som en vän sagt till mig i förtroende.

    Men det är skillnad på det och på att avslöja någons otrohet,tycker jag.

    Men jag är,å andra sidan,en sådan som sätter andra före mig själv.

    Det har även skett på bekostnad av mitt eget mående ibland. Men det tar jag.

    Jag sviker inte mina vänner. Då mår jag hellre dåligt själv.


    Så den dag din vän berättar att hen haft en affär de senaste åren ... ja, vad gör du då? Är det skillnad på folk och folk även i ditt liv?
  • AndreaBD

    Jag tycker det är rätt att göra det, men jag har tidigare varit med om att folk inte uppskattar det, de skjuter budbäraren så att säga. En otacksam uppgift. Bra att hon inte blev arg på dig istället, det gick ju bra.   

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Nja) skrev 2020-10-15 12:35:18 följande:
    Att våldta barn är ett grovt brott oavsett var eller när på dygnet det sker. Att ha sex med en person som vill ha sex är ett helt friskt beteende. Huruvida jag kan hantera att människor inte är hundraprocentigt öppna och ärliga med mig är upp till mig, men som regel är det inget jag förväntar mig, och för det allra mesta passar jag mig för att döma människor för hur de känner och tänker. Hittills har ytterst få haft för avsikt att just såra mig, deras tankar, känslor och vilja handlar extremt mycket oftare om dem själva, inte om mig. Förstår att det blir jobbigt om man går runt och tror att allt handlar om en själv. Det är verkligen något att jobba med, så blir smällar i livet lättare att ta, för de kommer att komma.
    Och så har vi då samma klassiska falska argumentation som vanligt.

    Man tar tar otrohet som innebär härlig sex för den som bedrar (ena sidan av myntet) och ett stor vidrigt jävla svek för den som bli bedragen (andra sidan av myntet). Och så skalar man av den fula sidan (svek, lögner och manipulation) och lägger fram frågeställningen som att den BARA handlar om sex... och alla som då tycker att det är fel med otrohet är då såklart är emot att folk har skön sex.

    Alltså, kan det bli mer patetiskt?

    Och så har vi nästa klassiska argument... otrohet är inte fel om man inte haft för avsikt att såra. Dvs man kan göra hur fan man vill mot andra människor fullt medveten om riskerna, och det är heeeelt ok så länge avsikten inte var att såra. Att du visste att det skulle såra och förnedra personen något enormt när skiten kom fram spelar ingen roll, bara din avsikt var att få dig ett knull så är det helt ok.

    Ibland undrar man hur fan vuxna människor kan resonera såhär snett?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-15 13:22:23 följande:
    Och så har vi då samma klassiska falska argumentation som vanligt.

    Man tar tar otrohet som innebär härlig sex för den som bedrar (ena sidan av myntet) och ett stor vidrigt jävla svek för den som bli bedragen (andra sidan av myntet). Och så skalar man av den fula sidan (svek, lögner och manipulation) och lägger fram frågeställningen som att den BARA handlar om sex... och alla som då tycker att det är fel med otrohet är då såklart är emot att folk har skön sex.

    Alltså, kan det bli mer patetiskt?

    Och så har vi nästa klassiska argument... otrohet är inte fel om man inte haft för avsikt att såra. Dvs man kan göra hur fan man vill mot andra människor fullt medveten om riskerna, och det är heeeelt ok så länge avsikten inte var att såra. Att du visste att det skulle såra och förnedra personen något enormt när skiten kom fram spelar ingen roll, bara din avsikt var att få dig ett knull så är det helt ok.

    Ibland undrar man hur fan vuxna människor kan resonera såhär snett?
    Det har jag undrat ända sedan jag började läsa FL.
Svar på tråden Fruns älskare