• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    14002 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    14002

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 15:26
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 14:51:43 följande:

    Om du svarar på frågorna så kommer det framgå med all tydlighet.

    Men det är ju precis därför du vägrar svara på dem, eller hur Stina?


    Sluta upprepa dig till dumhet. Allt handlar om att din partner ville ha sex med någon annan än dig. Det är vad det handlade om det för självklart med sig vissa konsekvenser med att kanske behövs gå bakom ryggen och kanske fara med lite osanning svårare än så är det inte.
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 15:26
    Anonym (jisses) skrev 2020-10-16 15:18:32 följande:
    Jag har inte påstått att det inte är viktigt, jag tycker bara att jämförelsen med att våldta barn är osmaklig eftersom det är en handling som är så oerhört mycket vidrigare än otrohet på flera plan.
    Det är kanske inte så konstigt att man tar till vidriga exempel för att belysa vikten av att avslöja sanningar när man har med personer som konsekvent försöker snacka bort alla slags exempel genom att tolka dem bokstavligen.

    Oavsett om du tycker den ena handlingen är vidrigare än det andra så är ju själva poängen fortfarande högst relevant. Så varför lägga så mycket fokus på vidrighetsgraden i jämförelsen istället för poängen?
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 15:28
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 15:26:10 följande:
    Sluta upprepa dig till dumhet. Allt handlar om att din partner ville ha sex med någon annan än dig. Det är vad det handlade om det för självklart med sig vissa konsekvenser med att kanske behövs gå bakom ryggen och kanske fara med lite osanning svårare än så är det inte.
    Haha... och så slingrar du dig undan frågorna igen... hmmm undrar varför Stina?
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 15:32
    molly50 skrev 2020-10-16 15:19:03 följande:

    Jag undrar också varför du kände ett behov av att berätta för din vän att du visste om otroheten,om du inte hade för avsikt att själv berätta?

    Du tycker ju inte ens att otrohet är fel.


    Otrohet i sig har jag idag inga stora problem med detta hände när jag var mycket yngre och det var en yoga lärare som var tillsammans med en av mina bästa vänner och utnyttjade det band som blir mellan lärare och elever och i detta fall rätt unga elever. Enligt min mening inte helt genuint samtycke utan rätt mycket att utnyttja sin position därav mitt agerande som blev riktigt bra då han slutade med detta och han sökte också hjälp för sitt sexmissbruk.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 15:36
    -1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 15:28:21 följande:

    Haha... och så slingrar du dig undan frågorna igen... hmmm undrar varför Stina?


    Inte på något sätt. Om du läser vad som står så står svaret på alla frågor i mina i lägg. Om du inte kan tolka detta så är det inte mitt problem så sluta upp med att upprepa frågor som du fått klara och tydliga svar på för länge sedan om du tänker till lite.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 15:37
    -1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 15:26:54 följande:

    Det är kanske inte så konstigt att man tar till vidriga exempel för att belysa vikten av att avslöja sanningar när man har med personer som konsekvent försöker snacka bort alla slags exempel genom att tolka dem bokstavligen.

    Oavsett om du tycker den ena handlingen är vidrigare än det andra så är ju själva poängen fortfarande högst relevant. Så varför lägga så mycket fokus på vidrighetsgraden i jämförelsen istället för poängen?


    Vilken poäng. Det är ju bara trams som du skriver.
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 16:01
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 15:36:01 följande:
    Inte på något sätt. Om du läser vad som står så står svaret på alla frågor i mina i lägg. Om du inte kan tolka detta så är det inte mitt problem så sluta upp med att upprepa frågor som du fått klara och tydliga svar på för länge sedan om du tänker till lite.
    Jasså. jag ser inget svar på någon fråga?
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 16:03
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 15:37:37 följande:
    Vilken poäng. Det är ju bara trams som du skriver.
    Att just du låtsas inte förstå poängen precis som du låtsas inte förstå frågorna du fått förvånar mig inte ett dugg.... 
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 16:17
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 16:01:42 följande:

    Jasså. jag ser inget svar på någon fråga?


    Hur jävla tydlig måste man vara för att du skall fatta. Lögner, att gå bakom ryggen och liknande är en naturlig del i en otrohet och är något som berör dom inblandade inga andra. Således skiter jag fullständigt i den delen av andras relationer och det som händer i min relation tar jag ansvar för och löser tillsammans med min partner och ingen annan. Att jämföra det med våldtäkter och annat är så dumt så det går inte att beskriva. Skall man göra en jämförelse om vikten vad som händer i grannens sovrum så länge det handlar om sex under samtycke så är det lika intressant som om du dricker ditt kaffe med eller utan socket. Att det som händer i ditt sovrum är centrum i din lilla värld för stå för dig, jag skiter fullständigt i vad som händer där och jag hoppas att du skiter i vad som händer i mitt. Hoppa att detta var tydligt nog så att även du fattar.
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 16:26
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 16:17:05 följande:
    Hur jävla tydlig måste man vara för att du skall fatta. Lögner, att gå bakom ryggen och liknande är en naturlig del i en otrohet och är något som berör dom inblandade inga andra. Således skiter jag fullständigt i den delen av andras relationer och det som händer i min relation tar jag ansvar för och löser tillsammans med min partner och ingen annan. Att jämföra det med våldtäkter och annat är så dumt så det går inte att beskriva. Skall man göra en jämförelse om vikten vad som händer i grannens sovrum så länge det handlar om sex under samtycke så är det lika intressant som om du dricker ditt kaffe med eller utan socket. Att det som händer i ditt sovrum är centrum i din lilla värld för stå för dig, jag skiter fullständigt i vad som händer där och jag hoppas att du skiter i vad som händer i mitt. Hoppa att detta var tydligt nog så att även du fattar.
    Det är väl just tydligheten som lyser med sin frånvaro... bara en massa trams hit och dit men inga raka svar. Vem tror du att du lurar? ALLA i denna tråd har ju fattat exakt varför du vägrar svara på frågorna och spelar dum när det passar dig.

    Och på samma sätt sitter du och låtsas som att du inte förstå poängen i liknelser.

    Ditt sätt att argumentera är lika cynisk och falsk som dina moraliska värderingar.
Svar på tråden Fruns älskare