• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    14241 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    14241

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 16:35
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 16:26:03 följande:

    Det är väl just tydligheten som lyser med sin frånvaro... bara en massa trams hit och dit men inga raka svar. Vem tror du att du lurar? ALLA i denna tråd har ju fattat exakt varför du vägrar svara på frågorna och spelar dum när det passar dig.

    Och på samma sätt sitter du och låtsas som att du inte förstå poängen i liknelser.

    Ditt sätt att argumentera är lika cynisk och falsk som dina moraliska värderingar.


    Kan förstå att din partner behövde lite lugn och ro och sökte sig till lite skoj vid sidan om. Du har aldrig funderat över varför det som hände i er relation hände. För mig är det i alla fall rätt uppenbart.

    För min del så satte jag mig ner och pratade med min flickvän och genom att se att det fanns helt naturliga förklaringar till att hon sökte bekräftelse på annat håll växte vi båda två i detta. Alla har inte förmågan att se sin del utan trampar runt i offerkoftan och tycker att alla borde tycka synd om mig i detta. I ditt fall tycker jag inte ett dugg synd om dig och jag betvivlar starkt att du försöker dra några lärdomar av det som hände i din relation.
  • Fri 16 Oct 2020 16:46
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 15:32:16 följande:
    Otrohet i sig har jag idag inga stora problem med detta hände när jag var mycket yngre och det var en yoga lärare som var tillsammans med en av mina bästa vänner och utnyttjade det band som blir mellan lärare och elever och i detta fall rätt unga elever. Enligt min mening inte helt genuint samtycke utan rätt mycket att utnyttja sin position därav mitt agerande som blev riktigt bra då han slutade med detta och han sökte också hjälp för sitt sexmissbruk.
    Men då är det ju inte otrohet det handlar om.
    Men det är ändå inte fel att berätta att man vet vad personen håller på med i det fallet heller.
  • Fri 16 Oct 2020 16:53
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 16:35:38 följande:
    Kan förstå att din partner behövde lite lugn och ro och sökte sig till lite skoj vid sidan om. Du har aldrig funderat över varför det som hände i er relation hände. För mig är det i alla fall rätt uppenbart.

    För min del så satte jag mig ner och pratade med min flickvän och genom att se att det fanns helt naturliga förklaringar till att hon sökte bekräftelse på annat håll växte vi båda två i detta. Alla har inte förmågan att se sin del utan trampar runt i offerkoftan och tycker att alla borde tycka synd om mig i detta. I ditt fall tycker jag inte ett dugg synd om dig och jag betvivlar starkt att du försöker dra några lärdomar av det som hände i din relation.
    Varför denna victimblaming?
    Den som väljer att vara otrogen har ansvar för sina egna handlingar.
    Har man problem med något i förhållandet så pratar man med sin partner om det alt gör slut om det inte funkar.
    Att kunna prata med varandra är lika viktigt före en ev otrohet som innan.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 17:20
    -2
    molly50 skrev 2020-10-16 16:53:15 följande:

    Varför denna victimblaming?

    Den som väljer att vara otrogen har ansvar för sina egna handlingar.

    Har man problem med något i förhållandet så pratar man med sin partner om det alt gör slut om det inte funkar.

    Att kunna prata med varandra är lika viktigt före en ev otrohet som innan.


    Tycker du själv att det är konstigt om en partner söker sig till lite skoj vid sidan om i detta fall. Jag gör det i alla fall inte.
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 17:29
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 17:20:46 följande:
    Tycker du själv att det är konstigt om en partner söker sig till lite skoj vid sidan om i detta fall. Jag gör det i alla fall inte.
    Ja tänk sån fint allt blir när man sätter finare namn på saker och tar bort den fula sidan...

    Tycker du själv att det är rätt att svika, ljuga för och manipulera sin partner för att ha lite skoj?

    Som sagt inte undra på att du vägrar svara på frågorna, allt blir så så enkelt när man kan låtsas om att det bara handlar om "skoj"... eller hur Stina?
  • Fri 16 Oct 2020 17:35
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 17:20:46 följande:
    Tycker du själv att det är konstigt om en partner söker sig till lite skoj vid sidan om i detta fall. Jag gör det i alla fall inte.
    Ja,om man har en överenskommelse om att leva i tvåsamhet.
    Vill man något annat så får man väl öppna käften och tala om det.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 17:40
    -1
    molly50 skrev 2020-10-16 17:35:54 följande:

    Ja,om man har en överenskommelse om att leva i tvåsamhet.

    Vill man något annat så får man väl öppna käften och tala om det.


    Och det tycker du känns som en framkomlig väg i detta fall.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 17:41
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 17:29:44 följande:

    Ja tänk sån fint allt blir när man sätter finare namn på saker och tar bort den fula sidan...

    Tycker du själv att det är rätt att svika, ljuga för och manipulera sin partner för att ha lite skoj?

    Som sagt inte undra på att du vägrar svara på frågorna, allt blir så så enkelt när man kan låtsas om att det bara handlar om "skoj"... eller hur Stina?


    Sex är skoj men kanske inte med dig.
  • Fri 16 Oct 2020 17:48
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 17:40:03 följande:
    Och det tycker du känns som en framkomlig väg i detta fall.
    Om man inte kan prata med sin partner,hur ska förhållandet fungera då,menar du?
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Fri 16 Oct 2020 17:53
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 17:41:43 följande:
    Sex är skoj men kanske inte med dig.
    Intressant, har du varit otrogen med ?sådär? eftersom du vet hur hen är?

    Kan inte vara roligt att vara kompis med dig, som tycker det är okej att ljuga, bedra och manipulera folk. Stackars dina vänner.

    Bara lite av samma resonemang som du för.
Svar på tråden Fruns älskare