• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    14282 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    14282

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 17:53
    -2
    molly50 skrev 2020-10-16 17:48:05 följande:

    Om man inte kan prata med sin partner,hur ska förhållandet fungera då,menar du?


    Det gör det inte, därför hittar man sätt att överleva på.

    I den bästa av världar lämnar man en sådan relation men så fungera det inte alltid. Det kan finnas barn och annat med i bilden som gör att man härdar ut och då kan otrohet vara den ventil man behöver. Det är väldigt enkelt att i PowerPoint rita blockscheman med enkla och tydliga val men så enkelt är inte livet alla gånger.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 18:06
    Anonym (Anti-rosa bubblor) skrev 2020-10-16 17:53:42 följande:

    Intressant, har du varit otrogen med ?sådär? eftersom du vet hur hen är?

    Kan inte vara roligt att vara kompis med dig, som tycker det är okej att ljuga, bedra och manipulera folk. Stackars dina vänner.

    Bara lite av samma resonemang som du för.


    Nej jag har aldrig vart otrogen men min flickvän har vart det. Mina kompisar klagar inte och dom är helt kapabla att klara sina liv utan att jag lägger näsan i blöt och det stora flertalet har heller ingen önskan att lägga sig i mitt liv utan litar på att jag är vuxen nog att ta hand om mig själv och min relation.
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 18:09
    molly50 skrev 2020-10-16 17:35:54 följande:
    Ja,om man har en överenskommelse om att leva i tvåsamhet.
    Vill man något annat så får man väl öppna käften och tala om det.
    Mmm men Stina vill ju inte svara på frågan om att ligga med andra med sin partners medgivande och utan är samma sak :)

    Och det är ju klart att hon inte vill för det är ju så mycket enklare att bara babbla på om sex och skoj. 
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 18:12
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 18:06:14 följande:
    Nej jag har aldrig vart otrogen men min flickvän har vart det. Mina kompisar klagar inte och dom är helt kapabla att klara sina liv utan att jag lägger näsan i blöt och det stora flertalet har heller ingen önskan att lägga sig i mitt liv utan litar på att jag är vuxen nog att ta hand om mig själv och min relation.
    Dina argument och ditt sätt att argumentera talar inte direkt för någon som är vuxen. 
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 18:26
    -1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 18:09:07 följande:

    Mmm men Stina vill ju inte svara på frågan om att ligga med andra med sin partners medgivande och utan är samma sak :)

    Och det är ju klart att hon inte vill för det är ju så mycket enklare att bara babbla på om sex och skoj. 


    För att svara på den frågan så vet jag inte. Har aldrig gjort det och kommer förmodligen aldrig att göra det men enligt min flickvän så gav det en extra dimension av spänning att göra det, hon jämförde det med adrenalinpålaget med att stå på Västerbron med en fallskärm på ryggen, man vet att det är dumt men påslaget gör att man är beredd att ta risken. Förmodar att du aldrig stått på räcket på Västerbron så du kanske har svårt att förstå även detta.
  • Anonym (sådär­)
    Fri 16 Oct 2020 18:51
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 18:26:56 följande:
    För att svara på den frågan så vet jag inte. Har aldrig gjort det och kommer förmodligen aldrig att göra det men enligt min flickvän så gav det en extra dimension av spänning att göra det, hon jämförde det med adrenalinpålaget med att stå på Västerbron med en fallskärm på ryggen, man vet att det är dumt men påslaget gör att man är beredd att ta risken. Förmodar att du aldrig stått på räcket på Västerbron så du kanske har svårt att förstå även detta.
    Så du menar att du själv måste gjort det för att kunna förstå skillnaden mellan att ligga med andra med din partners medgivande och utan?  Är det likadant med fallskärmshoppning? Du måste prova att hoppa från västerbron med och utan fallskärm för att förstå skillnaden?

    Jag frågade om det är skillnad på att ligga med andra med och utan sin partners medgivande och om det är ok att gå bakom ryggen på sin partner, sljuga för sin partner och manipulera sin partner?

    Och du svarar med en förklaring för hur det kan kännas att vara otrogen. Det är väl inget svar?
  • Fri 16 Oct 2020 19:12
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-16 17:53:55 följande:
    Det gör det inte, därför hittar man sätt att överleva på.

    I den bästa av världar lämnar man en sådan relation men så fungera det inte alltid. Det kan finnas barn och annat med i bilden som gör att man härdar ut och då kan otrohet vara den ventil man behöver. Det är väldigt enkelt att i PowerPoint rita blockscheman med enkla och tydliga val men så enkelt är inte livet alla gånger.
    Men då får man väl försöka prata med varandra och reda ut ev problem då.
    Mår man så dåligt i sitt förhållande att man behöver en ventil så måste man ju göra något åt det.
    Att man har problem i förhållandet är ingen ursäkt för att vara otrogen.
  • Fri 16 Oct 2020 19:14
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 18:09:07 följande:
    Mmm men Stina vill ju inte svara på frågan om att ligga med andra med sin partners medgivande och utan är samma sak :)

    Och det är ju klart att hon inte vill för det är ju så mycket enklare att bara babbla på om sex och skoj. 
    Ja,vi lär nog inte få något rakt svar på den frågan av henne.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 19:15
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-16 18:51:06 följande:

    Så du menar att du själv måste gjort det för att kunna förstå skillnaden mellan att ligga med andra med din partners medgivande och utan?  Är det likadant med fallskärmshoppning? Du måste prova att hoppa från västerbron med och utan fallskärm för att förstå skillnaden?

    Jag frågade om det är skillnad på att ligga med andra med och utan sin partners medgivande och om det är ok att gå bakom ryggen på sin partner, sljuga för sin partner och manipulera sin partner?

    Och du svarar med en förklaring för hur det kan kännas att vara otrogen. Det är väl inget svar?


    Jag har aldrig legat utan min partners medgivande om vi bortser från en liten dum grej med en kille och en tjej när jag var 14 och killen trodde att vi var exklusiva, han trodde det jag var av en annan uppfattning, Min flickvän har haft sex med andra utan mitt medgivande och det var självklart lite jobbigt att reda ut men inte något stort trauma så vi har för länge sedan kramats och talat ut om detta. Jämfört med när vi var nära att förlora min flickväns dotter i cancer och när jag förlorade mina föräldrar och min mormor i en trafikolycka så är otroheten en bagatell kan du äntligen försöka fatta att otoheten som du råkade ut för var tydligen ett trauma i ditt liv i mitt liv var den grej min flickvän gjorde ingen stor sak. Vi är helt enkelt lite olika där och har därför väldigt olika synsätt sedan kan du tro att du har patent på moral och att din moral är den enda rätta hur mycket du vill. Kan bara säga välkommen ut i den stora världen den sker inte framför skärmen och Wikipedia.
  • Anonym (Stina­)
    Fri 16 Oct 2020 19:20
    -1
    molly50 skrev 2020-10-16 19:12:26 följande:

    Men då får man väl försöka prata med varandra och reda ut ev problem då.

    Mår man så dåligt i sitt förhållande att man behöver en ventil så måste man ju göra något åt det.

    Att man har problem i förhållandet är ingen ursäkt för att vara otrogen.


    I din lilla rosa värld är det kanske så. I min värld är det inte så enkelt alla gånger.

    Förmodar att du inte jobbat i organisationer för att hjälpa offer för våld i när relationer. Kan garantera att det ger lite perspektiv och dessa perspektiv är inte alltid rosa dunkuddar och enkla val.
Svar på tråden Fruns älskare