• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    14008 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    14008

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (sådär­)
    Tue 20 Oct 2020 14:42
    +2
    Anonym (Anti-rosa bubblor) skrev 2020-10-20 14:18:30 följande:
    Om du hade varit deprimerad och en persons avslöjande skulle vara droppen som får dig att ta livet av dig. Hur kan du lägga det på personen som avslöjar och ger en chans att få dig att finna något bättre? En person som är otrogen och ständigt kommer undan med det kommer sannolikt fortsätta (för att hen kommer undan med det och ingen berättar). Hur hårt blir inte slaget för den person som levt i god tro i flera år utan vetskap vad partnern gjort bakom ryggen och det framkommer senare? För att inte tala om risken att aldrig våga älska och lita på en annan person igen.

    Borde inte risken bli betydligt större för att vilja ta självmord när man slösat bort flera år i ett liv baserat på lögn? Förr eller senare kan det uppdagas, och risken blir högre desto mer en partner kommer undan med det ( kanske till och med i form av en oönskad graviditet eller könssjukdom). Snacka om att få mattan under fötterna undandragen då!
    Ja, eller om man går och skaffar barn med någon som är otrogen. Om man vetat det innan så hade man kanske valt att inte skaffa barn med just den personen? Det scenariot är väl betydligt mer troligt och mindre långsökt än att någon skulle begå självmord.
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Tue 20 Oct 2020 14:49
    +1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-20 14:42:48 följande:
    Ja, eller om man går och skaffar barn med någon som är otrogen. Om man vetat det innan så hade man kanske valt att inte skaffa barn med just den personen? Det scenariot är väl betydligt mer troligt och mindre långsökt än att någon skulle begå självmord.
    Ja precis.. Jag hade blivit fruktansvärt deprimerad och ilsken om jag valt att slösa bort flera år med en otrogen man utan att få möjligheten att välja om jag vill ha det så eller få möjligheten att finna äkta lycka. Vi har trots allt begränsade år då det är enklare att finna en ny partner, så det gäller att inte kasta bort hela livet på ett felaktigt val. 
  • Tue 20 Oct 2020 19:07
    +2
    Anonym (1019) skrev 2020-10-20 09:35:32 följande:

    Jag håller helt med.

    Min mans otrohet var inte av så allvarlig karaktär att jag ville lämna honom men den sårade mig naturligtvis och tog mig hårt ändå. Tjejen som avslöjade det känner mig inte alls och känner inte till vår livssituation. Hon hade varit deprimerad och ville nu berätta för att lätta sitt samvete och för att hon tyckte att jag förtjänade att veta. Naturligtvis var hämnd och drama inkluderat i motivationen. Förtjänade är ett uttjatat ord i detta sammanhang. Förtjänade jag att må så dåligt? För det var det enda hennes avslöjande ledde till. Mittt förtjänande att veta var lika med att förtjäna att må dåligt. Hon var frisk från sin depression men tyckte att det var OK att riskera att skicka ner mig i en depression istället! Fy fan! Tänk om jag redan var deprimerad och detta fick mig att ta livet av mig? Det visste inte hon. Tänk om avslöjandet ledde till en skilsmässa och vår oskyldiga dotter tvingades gå igenom detta när hon istället hade kunnat ha den lyckliga familjen kvar? Varför riskera vår dotters lycka och trygghet. Nu blev det inte så men hon hade kunnat förstöra livet för hela familjen. Ja, det var min man som var otrogen men jag visste inte om det. Det såg dock hon till att ändra på. Som att det inte räckte att ligga med en gift man var hon tvungen att berätta det för frun också. Alla vill inte veta. Alla klarar inte av att få veta. Tänk på konsekvenserna. Tänk ett steg längre. Fria hellre än fäll. Fundera på varför du egentligen vill avslöja. Låt inte dina egna behov gå före.  Känner du inte personen och familjen så låt bli. Håll tyst!


    Du kan väl inte men allvar...

    Om ert liv hade gått åt helvete hade hela det ansvaret legat på din gubbe, ingen annan. Gissar att eftersom du valt att fortsätta väljer du att rikta ilskan mot din gubbes älskarinna.
  • Tue 20 Oct 2020 21:36
    +3
    Anonym (1019) skrev 2020-10-20 09:35:32 följande:
    Jag håller helt med.

    Min mans otrohet var inte av så allvarlig karaktär att jag ville lämna honom men den sårade mig naturligtvis och tog mig hårt ändå. Tjejen som avslöjade det känner mig inte alls och känner inte till vår livssituation. Hon hade varit deprimerad och ville nu berätta för att lätta sitt samvete och för att hon tyckte att jag förtjänade att veta. Naturligtvis var hämnd och drama inkluderat i motivationen. Förtjänade är ett uttjatat ord i detta sammanhang. Förtjänade jag att må så dåligt? För det var det enda hennes avslöjande ledde till. Mittt förtjänande att veta var lika med att förtjäna att må dåligt. Hon var frisk från sin depression men tyckte att det var OK att riskera att skicka ner mig i en depression istället! Fy fan! Tänk om jag redan var deprimerad och detta fick mig att ta livet av mig? Det visste inte hon. Tänk om avslöjandet ledde till en skilsmässa och vår oskyldiga dotter tvingades gå igenom detta när hon istället hade kunnat ha den lyckliga familjen kvar? Varför riskera vår dotters lycka och trygghet. Nu blev det inte så men hon hade kunnat förstöra livet för hela familjen. Ja, det var min man som var otrogen men jag visste inte om det. Det såg dock hon till att ändra på. Som att det inte räckte att ligga med en gift man var hon tvungen att berätta det för frun också. Alla vill inte veta. Alla klarar inte av att få veta. Tänk på konsekvenserna. Tänk ett steg längre. Fria hellre än fäll. Fundera på varför du egentligen vill avslöja. Låt inte dina egna behov gå före.  Känner du inte personen och familjen så låt bli. Håll tyst!
    Du resonerar helt galet.

    Du frikänner tydligen din man i all den här härvan. Det är inte han som har åstadkommit dina sårade känslor utan den andra personen som inte har lovat dig någonting, men på grund av dåligt samvete till slut har berättat för dig. Hur kan du inte förstå att den som har svikit dig är din man och att skulden hör hemma hos honom? Inte hos kondomföretaget, inte hos älskarinnan, inte hos någon budbärare - utan det är enbart hans val, hemska svek och handlingar mot dig, sina barn och sitt äktenskap som har fått dig att må dåligt!

    Låt mig berätta vad som händer med en otrogen person som inte blir påkommen. Jo, han fortsätter att bedra, ljuga, luras och leva ett dubbelliv. Varför ska personen inte fortsätta när det ger en kick och dessutom när partnern inte får veta och kan sätta ett stopp för det? Ju tidigare du får veta, desto bättre är det för alla inblandade, inte minst den otrogne som behöver få en realitycheck om hur man beter sig gentemot den man säger sig älska.

    Smärta är svårt. Det är lätt att man blir arg på doktorn som vill ge en sprutan. Men är man mognare än 2 år förstår man att det inte är doktorns fel att man måste ta sprutan, utan sjukdomens fel. Lägg skulden där den hör hemma.
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Tue 20 Oct 2020 21:49
    +1
    jrockyracoon skrev 2020-10-20 21:36:02 följande:
    Du resonerar helt galet.

    Du frikänner tydligen din man i all den här härvan. Det är inte han som har åstadkommit dina sårade känslor utan den andra personen som inte har lovat dig någonting, men på grund av dåligt samvete till slut har berättat för dig. Hur kan du inte förstå att den som har svikit dig är din man och att skulden hör hemma hos honom? Inte hos kondomföretaget, inte hos älskarinnan, inte hos någon budbärare - utan det är enbart hans val, hemska svek och handlingar mot dig, sina barn och sitt äktenskap som har fått dig att må dåligt!

    Låt mig berätta vad som händer med en otrogen person som inte blir påkommen. Jo, han fortsätter att bedra, ljuga, luras och leva ett dubbelliv. Varför ska personen inte fortsätta när det ger en kick och dessutom när partnern inte får veta och kan sätta ett stopp för det? Ju tidigare du får veta, desto bättre är det för alla inblandade, inte minst den otrogne som behöver få en realitycheck om hur man beter sig gentemot den man säger sig älska.

    Smärta är svårt. Det är lätt att man blir arg på doktorn som vill ge en sprutan. Men är man mognare än 2 år förstår man att det inte är doktorns fel att man måste ta sprutan, utan sjukdomens fel. Lägg skulden där den hör hemma.
    Eller arg på läkaren som måste ge en ett cancerbesked. Kanske bäst att läkaren låter bli enligt samma resonemang, för hen vet ju inte hur man mår psykiskt och om man tar livet av sig av ett sådant besked.
  • Anonym (L)
    Tue 20 Oct 2020 22:03
    Anonym (1019) skrev 2020-10-20 09:35:32 följande:

    Jag håller helt med.

    Min mans otrohet var inte av så allvarlig karaktär att jag ville lämna honom men den sårade mig naturligtvis och tog mig hårt ändå. Tjejen som avslöjade det känner mig inte alls och känner inte till vår livssituation. Hon hade varit deprimerad och ville nu berätta för att lätta sitt samvete och för att hon tyckte att jag förtjänade att veta. Naturligtvis var hämnd och drama inkluderat i motivationen. Förtjänade är ett uttjatat ord i detta sammanhang. Förtjänade jag att må så dåligt? För det var det enda hennes avslöjande ledde till. Mittt förtjänande att veta var lika med att förtjäna att må dåligt. Hon var frisk från sin depression men tyckte att det var OK att riskera att skicka ner mig i en depression istället! Fy fan! Tänk om jag redan var deprimerad och detta fick mig att ta livet av mig? Det visste inte hon. Tänk om avslöjandet ledde till en skilsmässa och vår oskyldiga dotter tvingades gå igenom detta när hon istället hade kunnat ha den lyckliga familjen kvar? Varför riskera vår dotters lycka och trygghet. Nu blev det inte så men hon hade kunnat förstöra livet för hela familjen. Ja, det var min man som var otrogen men jag visste inte om det. Det såg dock hon till att ändra på. Som att det inte räckte att ligga med en gift man var hon tvungen att berätta det för frun också. Alla vill inte veta. Alla klarar inte av att få veta. Tänk på konsekvenserna. Tänk ett steg längre. Fria hellre än fäll. Fundera på varför du egentligen vill avslöja. Låt inte dina egna behov gå före.  Känner du inte personen och familjen så låt bli. Håll tyst!


    Om det hade varit hennes man som kontaktat dig och talat om att din man varit otrogen hade det varit lika jobbigt tror du? Om han hade känt sig utnyttjad, ledsen, arg etc på sin fru och han kanske vetat att hon fortsatte träffa din man hade du då tyckt att det varit mer okej att få höra om det eller hade du hellre fortsatt leva i ovisshet? Tänker att i ditt fall var det ju bedragaren sim kontaktade dig. I ts fall så var det också ts som blivit bedragen som kontaktade ts fru som blivit lika bedragen som han. Tänker att det kanske är skillnad.
  • Anonym (Stina­)
    Tue 20 Oct 2020 22:21
    -2
    molly50 skrev 2020-10-20 11:20:54 följande:

    Det jag menar med det sista jag skrev är att lika lite som man kan veta hur mottagaren av information som otrohet kommer att reagerar på det,lika lite kan du veta p, informatören har för avsikt att hämnas eller bara berättar av omtanke.

    Otrohet är ju inte alltid något som berättas i förtroende.

    Det kan likaväl vara så att man råkar se sin väns partner med någon annan t ex.

    Jag har själv varit i den situationen och valde då att först berätta för vännens partner att jag visste vad han höll på med och gav honom då chansen att berätta själv.

    När han inte berättade så gjorde jag det.

    Min vän blev först både arg och ledsan,men efter lite betänketid så var hon bara tacksam.

    Jag har själv också fått berättat för mig om mitt ex otrohet.

    Och jag var bara tacksam. Det gav mig chansen att själv få välja om jag ville stanna hos min sambo eller gå. Jag valde det sistnämnda.

    Jag fick också veta att några andra vänner vetat om det utan att berätta.

    Och det kändes som ett dubbelt svek.

    Inte bara fick jag veta att min dåvarande sambo var otrogen. Jag fick även veta att mina vänner hållit honom om ryggen.

    För mig är det inte en riktig vän som gör så.

    Ärlighet varar längst.

    Och både min väninna och jag är lyckligt gifta idag.

    Så inget ont som inte har något gott med sig.


    Att avsikten är att hämnas hos TS rådet det inget tvivel om och du tänker minst sagt lite fel. Att hålla käften skapar inga problem men att lägga sig i kan skapa problem som man inte har en aning om och dessa konsekvenser kan vara helt förödande. Har som du förstår minst sagt svårt för människor av din typ som tycker sig ha någon gudomlig rätt att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Hur fan mår man då egentligen när man tittar sig själv i spegeln när man borstar tänderna. Jag skulle i alla fall vara kräksfärdig men du är förmodligen självgod nog att tycks att du är en fantastisk och god människa. Fy fan vad illa jag mår av att det finns människor som du som drunknar i självgodhet utan den minsta tanke på hur din självgodhet kan drabba andra.
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Tue 20 Oct 2020 23:42
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-20 22:21:38 följande:
    Att avsikten är att hämnas hos TS rådet det inget tvivel om och du tänker minst sagt lite fel. Att hålla käften skapar inga problem men att lägga sig i kan skapa problem som man inte har en aning om och dessa konsekvenser kan vara helt förödande. Har som du förstår minst sagt svårt för människor av din typ som tycker sig ha någon gudomlig rätt att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Hur fan mår man då egentligen när man tittar sig själv i spegeln när man borstar tänderna. Jag skulle i alla fall vara kräksfärdig men du är förmodligen självgod nog att tycks att du är en fantastisk och god människa. Fy fan vad illa jag mår av att det finns människor som du som drunknar i självgodhet utan den minsta tanke på hur din självgodhet kan drabba andra.
    Hålla käften skapar inga problem?
    Säg det till den som blivit lurad i flera år! Känslan av att ha blivit lurad, manipulerad och utnyttjad under en lång tid.

    Att hålla käften kan leda till värre dilemma om otroheten får pågå en längre tid. Risken ökar att den otrogna drar hem en könssjukdom eller att älskarinnan blir gravid. 

    Hennes självgodhet kan drabba andra? Ja för det är verkligen hennes fel att mannen är otrogen. Snacka om att lägga skuld på fel person! Det är säkert Mollys fel att mannen beter sig som en självisk idiot, och det är ju verkligen inte hans fel att han är otrogen. 

    Jag förstår inte hur de otrogna kan se sig själva i spegeln när dom borstar tänderna!
  • Anonym (leka med elden)
    Wed 21 Oct 2020 00:09

    Jag skulle också berätta. I syftet att ge igen. Lite kanske också för den andre bedragne personens skull, för att denne skulle slippa leva i lögn, men först och främst för att slå tillbaka. Leker man med elden så kan man bli bränd. Så enkelt är det.

  • Anonym (Stina­)
    Wed 21 Oct 2020 00:12
    -3
    Anonym (Anti-rosa bubblor) skrev 2020-10-20 23:42:21 följande:

    Hålla käften skapar inga problem?

    Säg det till den som blivit lurad i flera år! Känslan av att ha blivit lurad, manipulerad och utnyttjad under en lång tid.

    Att hålla käften kan leda till värre dilemma om otroheten får pågå en längre tid. Risken ökar att den otrogna drar hem en könssjukdom eller att älskarinnan blir gravid. 

    Hennes självgodhet kan drabba andra? Ja för det är verkligen hennes fel att mannen är otrogen. Snacka om att lägga skuld på fel person! Det är säkert Mollys fel att mannen beter sig som en självisk idiot, och det är ju verkligen inte hans fel att han är otrogen. 

    Jag förstår inte hur de otrogna kan se sig själva i spegeln när dom borstar tänderna!


    Att hålla käften och sköt sitt skapar inga problem för någon. Att vissa har något sjukligt behov av att känna sig retroaktivt kränkta och blanda bort korten men frågor om vem som är största banditen hör heller inte hit, frågan handlar om om TS gjorde rätt eller fel genom att springa runt och lätta sitt hjärta inget annat och där gjorde TS så jävla fel man bara kan göra. Men kan tycka vad man vill om personer som är otrogna men det berättigar inte på något sätt TS agerande. TS är en råtta med ett sjukligt behov av att hämnas svårare en så är det inte hur man klassar mannen som hade lite skoj med TS partner är en annan fråga och i alla fall så gjorde den mannen betydligt mindre fel än vad TS gjorde.
Svar på tråden Fruns älskare