• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13965 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13965

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Wed 21 Oct 2020 10:34
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 10:21:23 följande:
    Otrohet är inte jordens undergång. Folk som kan råka illa ut rent fysiskt eller psykiskt av andras behov av att lägga sig i ser jag dock som en katastrof. Jag skyddar i alla fall 100 gånger hellre en person som har sex vid sidan om än en person som har ett sjukligt behov av att lägga näsan i blöt i andras relationer utan att tänka på eller bry sig om vad det kan få för konsekvenser.

    Om nu inte otrohet är jordens undergång eller så farligt, så är det märkligt att du ändå utgår från att det kan leda till självmord och kriser. Det sjukaste av allt är att du därefter lägger skulden av denna otrohet på den som berättar om det. Inte den som utförde handlingen. 

    Jag är väldigt glad att jag inte har vänner som resonerar som dig. Du lägger ingen som helst vikt i hur deprimerad och vilken kris det kan orsaka en människa som blivit lurad och bedragen i flera år för att ingen talat om vad som pågått. För att Inte tala om vetskapen att människor runt omkring valt att hålla den otrogna bakom ryggen genom att inte berätta. För mig hade det varit tusen gånger värre än att jag hade fått möjligheten att välja om jag velat stanna eller hitta en partner som har samma värderingar som mig.

  • Wed 21 Oct 2020 10:34
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 10:25:33 följande:
    Men den känslan är och förblir en efterhandskonstruktion. Har du också slutat att uppskatta tomtens besök när du var fyra år bara för att du nu vet att det var din pappa som var tomten och att han ljög friskt om att köpa tidningen.
    Så bara för att jag tänker annorlunda än du så måste det vara en efterhandskonstruktion?
    Alla som inte tänker som du har fel?

    Det där med tomten går inte ens att jämföra.
    Det är en helt annan sak.
  • Anonym (Stina­)
    Wed 21 Oct 2020 10:40
    -2
    molly50 skrev 2020-10-21 10:30:20 följande:

    Tror du den som är otrogen bryr sig om vilka konsekvenser det kan få för den h*n bedrar?

    För dig är kanske otrohet ingen big deal. Men du måste inse att det kan vara det för andra.

    Jag inser att du tycker det är jordens undergång att berätta för att skydda någon från att bli lurad och bedragen.

    Men du verkar inte kunna ta att andra tycker annorlunda.


    Kan köpa att andra ser på otrohet på annat sätt men bristen på konsekvenstänk mår jag extremt dåligt av. Spelar ingen roll om 9 av 10 vill ha reda på det när konsekvenserna för den som inte vill ha reda på det av en eller annan orsak kan bli förödande. Samma sak när jag suspenderad folk i shibari. Ser jag ett rep som ser lite suspekt ut även om jag vet att i nio fall av tio skulle det gå bra att använda det repet så gör jag det inte med tanke på att konsekvenserna för den stackare som ramlar ner om repet brister är på tok för höga för att chansa.
  • Anonym (Stina­)
    Wed 21 Oct 2020 10:43
    -2
    molly50 skrev 2020-10-21 10:34:19 följande:

    Så bara för att jag tänker annorlunda än du så måste det vara en efterhandskonstruktion?

    Alla som inte tänker som du har fel?

    Det där med tomten går inte ens att jämföra.

    Det är en helt annan sak.


    På vilket sätt då. Någon har lurat dig i kanske flera månader med det du idag vet är rena lögner.
  • Anonym (1019)
    Wed 21 Oct 2020 10:44
    -2
    jrockyracoon skrev 2020-10-20 21:36:02 följande:
    Du resonerar helt galet.

    Du frikänner tydligen din man i all den här härvan. Det är inte han som har åstadkommit dina sårade känslor utan den andra personen som inte har lovat dig någonting, men på grund av dåligt samvete till slut har berättat för dig. Hur kan du inte förstå att den som har svikit dig är din man och att skulden hör hemma hos honom? Inte hos kondomföretaget, inte hos älskarinnan, inte hos någon budbärare - utan det är enbart hans val, hemska svek och handlingar mot dig, sina barn och sitt äktenskap som har fått dig att må dåligt!

    Låt mig berätta vad som händer med en otrogen person som inte blir påkommen. Jo, han fortsätter att bedra, ljuga, luras och leva ett dubbelliv. Varför ska personen inte fortsätta när det ger en kick och dessutom när partnern inte får veta och kan sätta ett stopp för det? Ju tidigare du får veta, desto bättre är det för alla inblandade, inte minst den otrogne som behöver få en realitycheck om hur man beter sig gentemot den man säger sig älska.

    Smärta är svårt. Det är lätt att man blir arg på doktorn som vill ge en sprutan. Men är man mognare än 2 år förstår man att det inte är doktorns fel att man måste ta sprutan, utan sjukdomens fel. Lägg skulden där den hör hemma.
    Du vet ingenting. Jag resonerar ur egen erfarenhet. Nog fan vet jag att det är min man som varit otrogen och att han bär skulden. Jag är knappast dum nog att inte förstå det. Otroheten med dess omfång och dess uppkomst är noga utredd. I mitt fall hade jag dock inte velat veta och det hade jag hade sluppit om hon inte lagt sig i vårt liv och avslöjat det. Där bär hon skulden. Gällande vad som händer med en otrogen som inte blir avslöjad spekulerar du bara och drar alla över en kam. Det finns de som vet att de gjort fel och inte gör om det. Alla otrogna är inte notoriska skitstövlar. Och återigen, inte alla bedragna vill veta.
  • Anonym (1019)
    Wed 21 Oct 2020 10:47
    Anonym (L) skrev 2020-10-20 22:03:33 följande:
    Om det hade varit hennes man som kontaktat dig och talat om att din man varit otrogen hade det varit lika jobbigt tror du? Om han hade känt sig utnyttjad, ledsen, arg etc på sin fru och han kanske vetat att hon fortsatte träffa din man hade du då tyckt att det varit mer okej att få höra om det eller hade du hellre fortsatt leva i ovisshet? Tänker att i ditt fall var det ju bedragaren sim kontaktade dig. I ts fall så var det också ts som blivit bedragen som kontaktade ts fru som blivit lika bedragen som han. Tänker att det kanske är skillnad.
    Ja, det skulle nog varit skillnad. Jag hade i mitt fall fortfarande inte velat veta men jag hade haft mycket större förståelse för avslöjandet åtminstone.
  • Anonym (1019)
    Wed 21 Oct 2020 10:55
    Anonym (Anti-rosa bubblor) skrev 2020-10-20 14:18:30 följande:
    Om du hade varit deprimerad och en persons avslöjande skulle vara droppen som får dig att ta livet av dig. Hur kan du lägga det på personen som avslöjar och ger en chans att få dig att finna något bättre? En person som är otrogen och ständigt kommer undan med det kommer sannolikt fortsätta (för att hen kommer undan med det och ingen berättar). Hur hårt blir inte slaget för den person som levt i god tro i flera år utan vetskap vad partnern gjort bakom ryggen och det framkommer senare? För att inte tala om risken att aldrig våga älska och lita på en annan person igen.

    Borde inte risken bli betydligt större för att vilja ta självmord när man slösat bort flera år i ett liv baserat på lögn? Förr eller senare kan det uppdagas, och risken blir högre desto mer en partner kommer undan med det ( kanske till och med i form av en oönskad graviditet eller könssjukdom). Snacka om att få mattan under fötterna undandragen då!
    När du pratar om otrohet så tar du upp mångårig otrohet, dubbelliv och notoriskt otrogna personer. Det finns också otrohet som bara förekommer en gång och där den otrogna personen mår väldigt dåligt av det. Och det kanske inte är värt att få livet förstört för bara för att någon är sugen på att avslöja det. Det var sannerligen inte värt det för mig.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 10:56
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 10:40:27 följande:
    Kan köpa att andra ser på otrohet på annat sätt men bristen på konsekvenstänk mår jag extremt dåligt av. Spelar ingen roll om 9 av 10 vill ha reda på det när konsekvenserna för den som inte vill ha reda på det av en eller annan orsak kan bli förödande. Samma sak när jag suspenderad folk i shibari. Ser jag ett rep som ser lite suspekt ut även om jag vet att i nio fall av tio skulle det gå bra att använda det repet så gör jag det inte med tanke på att konsekvenserna för den stackare som ramlar ner om repet brister är på tok för höga för att chansa.
    Nja, det är snarare att du överdriver de negativa konsekvenserna något enormt och drar fram extremt långsökta exempel på vad som skulle kunna hända och tar helt bort de positiva effekterna av ett avslöjande och det faktum att de absoluta majoriteten vill veta och är tacksamma över att ha fått veta sanningen.

    Det du säger är att man ska låta 9 av 10 gå ovetandes och fortsätta bli lurade år efter år och leva i en lögn på obestämd tid för att 1 av 10 inte vill veta. Det du säger är att mans ka utgå ifrån undantagen och inte majoriteten.

    Nej det är inte alls en bra idé.
  • Anonym (1019)
    Wed 21 Oct 2020 10:56
    -1
    trooper69 skrev 2020-10-20 19:07:21 följande:
    Du kan väl inte men allvar...

    Om ert liv hade gått åt helvete hade hela det ansvaret legat på din gubbe, ingen annan. Gissar att eftersom du valt att fortsätta väljer du att rikta ilskan mot din gubbes älskarinna.
    Gissa på du...
  • Anonym (Stina­)
    Wed 21 Oct 2020 11:05
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 10:56:41 följande:

    Nja, det är snarare att du överdriver de negativa konsekvenserna något enormt och drar fram extremt långsökta exempel på vad som skulle kunna hända och tar helt bort de positiva effekterna av ett avslöjande och det faktum att de absoluta majoriteten vill veta och är tacksamma över att ha fått veta sanningen.

    Det du säger är att man ska låta 9 av 10 gå ovetandes och fortsätta bli lurade år efter år och leva i en lögn på obestämd tid för att 1 av 10 inte vill veta. Det du säger är att mans ka utgå ifrån undantagen och inte majoriteten.

    Nej det är inte alls en bra idé.


    Säg det till personen som sitter på psykakuten efter ett självmordsförsök eller kvinna som sitter på vanliga akuten helt blåslagen är du snäll. Jag lyssnar inte på denna dumhet som du säkert förstår för jag som extemsportare (ja suspension i shibari, playpiersing och lite annat jag pysslar med klassar jag som extremsport när det gäller riskmedvetande.) Tänker minst sagt annorlunda och gör allt som står i min makt för att minimera risker för att andra skall råka illa ut.
Svar på tråden Fruns älskare