• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13959 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13959

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 11:10
    +1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 10:56:41 följande:
    Nja, det är snarare att du överdriver de negativa konsekvenserna något enormt och drar fram extremt långsökta exempel på vad som skulle kunna hända och tar helt bort de positiva effekterna av ett avslöjande och det faktum att de absoluta majoriteten vill veta och är tacksamma över att ha fått veta sanningen.

    Det du säger är att man ska låta 9 av 10 gå ovetandes och fortsätta bli lurade år efter år och leva i en lögn på obestämd tid för att 1 av 10 inte vill veta. Det du säger är att mans ka utgå ifrån undantagen och inte majoriteten.

    Nej det är inte alls en bra idé.
    Dessutom håller inte ditt exempel med repet för att repet är felaktig vet du, du kan se det och avgöra vad du vill göra åt det vilket är precis vad man gör när man avslöjar en otrohet, ger personen en chans att förhålla sig till det och göra ett val (byta rep eller låta den vara).

    Att inte berätta motsvarar i ditt exempel att veta att repet är trasigt men mörka det och inte låta den som ska använda den veta det.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 11:11
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:05:25 följande:
    Säg det till personen som sitter på psykakuten efter ett självmordsförsök eller kvinna som sitter på vanliga akuten helt blåslagen är du snäll. Jag lyssnar inte på denna dumhet som du säkert förstår för jag som extemsportare (ja suspension i shibari, playpiersing och lite annat jag pysslar med klassar jag som extremsport när det gäller riskmedvetande.) Tänker minst sagt annorlunda och gör allt som står i min makt för att minimera risker för att andra skall råka illa ut.
    Som sagt långsökta och osannolika exempel. Varför drar du inte istället fram alla andra 9 av 10 som är glada över att ha fått veta sanningen så de slapp bli lurade och leva i en lögn?
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 11:15
    +2
    Anonym (1019) skrev 2020-10-21 10:55:34 följande:
    När du pratar om otrohet så tar du upp mångårig otrohet, dubbelliv och notoriskt otrogna personer. Det finns också otrohet som bara förekommer en gång och där den otrogna personen mår väldigt dåligt av det. Och det kanske inte är värt att få livet förstört för bara för att någon är sugen på att avslöja det. Det var sannerligen inte värt det för mig.
    Fast om ett engångsknull är så ofarligt och oskyldigt som du påstår, varför skulle du då få livet förstört av att få reda på det? Då skulle du väl bara skaka av dig det med... öh vadå det var ju bara en gång och lalla på som vanligt, eller?
  • Wed 21 Oct 2020 11:24
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 10:40:27 följande:
    Kan köpa att andra ser på otrohet på annat sätt men bristen på konsekvenstänk mår jag extremt dåligt av. Spelar ingen roll om 9 av 10 vill ha reda på det när konsekvenserna för den som inte vill ha reda på det av en eller annan orsak kan bli förödande. Samma sak när jag suspenderad folk i shibari. Ser jag ett rep som ser lite suspekt ut även om jag vet att i nio fall av tio skulle det gå bra att använda det repet så gör jag det inte med tanke på att konsekvenserna för den stackare som ramlar ner om repet brister är på tok för höga för att chansa.
    Och vilka tror du konsekvenserna blir för de 9 som vill veta,men fått reda på att de levt i en lögn,kanske under flera år?
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 10:43:10 följande:
    På vilket sätt då. Någon har lurat dig i kanske flera månader med det du idag vet är rena lögner.
    Det är skillnad för att det handlar inte om någon man delar sitt liv med och som man kanske har familj med.
    Det är en slags saga som de flesta barn får berättat för sig.
    Barn klarar också av att förstå att tomten inte existerar när de växer upp.
    Det kan vara svårare att acceptera att den partner och den kärlek man trodde att man hade inte existerar.
  • Anonym (Stina­)
    Wed 21 Oct 2020 11:32
    -2
    molly50 skrev 2020-10-21 11:24:26 följande:

    Och vilka tror du konsekvenserna blir för de 9 som vill veta,men fått reda på att de levt i en lögn,kanske under flera år?Det är skillnad för att det handlar inte om någon man delar sitt liv med och som man kanske har familj med.

    Det är en slags saga som de flesta barn får berättat för sig.

    Barn klarar också av att förstå att tomten inte existerar när de växer upp.

    Det kan vara svårare att acceptera att den partner och den kärlek man trodde att man hade inte existerar.


    Det spelar inte det minsta roll om 9 av 10 tycker att dom levt i en lögn när dom tittar tillbaka för det är bara hjärnspöken och inget som påverkar det som man faktiskt upplevt och känt under dessa år. Det är som sagt historia men det som kan hända för den tionde är mycket konkret. Är väldigt glad att jag inte har dig som klättringsparter eller som rigger när jag hänger i rep för ditt sätt att bedöma risker på och värdera risker är minst sagt livsfarligt.
  • Wed 21 Oct 2020 11:40
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:32:31 följande:
    Det spelar inte det minsta roll om 9 av 10 tycker att dom levt i en lögn när dom tittar tillbaka för det är bara hjärnspöken och inget som påverkar det som man faktiskt upplevt och känt under dessa år. Det är som sagt historia men det som kan hända för den tionde är mycket konkret. Är väldigt glad att jag inte har dig som klättringsparter eller som rigger när jag hänger i rep för ditt sätt att bedöma risker på och värdera risker är minst sagt livsfarligt.
    Återigen,hur vet du hur andra tänker? Är du en tankeläsare?
    Kan du svara på det eller är det bara vad du tror?

    Jag är lika glad att slippa ha dig som vän.
    För om ditt sätt att försöka minska risken för andra att råka illa ut är som du beskriver så vill jag inte ha dig varken som vän eller i närheten av mig eller min familj.
  • Wed 21 Oct 2020 11:44
    +1
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:32:31 följande:
    Det spelar inte det minsta roll om 9 av 10 tycker att dom levt i en lögn när dom tittar tillbaka för det är bara hjärnspöken och inget som påverkar det som man faktiskt upplevt och känt under dessa år. Det är som sagt historia men det som kan hända för den tionde är mycket konkret. Är väldigt glad att jag inte har dig som klättringsparter eller som rigger när jag hänger i rep för ditt sätt att bedöma risker på och värdera risker är minst sagt livsfarligt.
    Så om du tycker det är helt ok att en person blir mobbad medans majoriteten tycker det är fel så är det ändå dig man ska rätta sig efter? 'För bara du har rätt?
  • Anonym (Dina)
    Wed 21 Oct 2020 11:52
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:32:31 följande:
    Det spelar inte det minsta roll om 9 av 10 tycker att dom levt i en lögn när dom tittar tillbaka för det är bara hjärnspöken och inget som påverkar det som man faktiskt upplevt och känt under dessa år. Det är som sagt historia men det som kan hända för den tionde är mycket konkret. Är väldigt glad att jag inte har dig som klättringsparter eller som rigger när jag hänger i rep för ditt sätt att bedöma risker på och värdera risker är minst sagt livsfarligt.
    Så du tror på fullaste allvar att de 9/10 som hade velat veta inte kan reagera på samma sätt om de senare får reda på att andra vetat om att de blev bedragna?

    Du har en otrolig förmåga att BARA utgå från DIG när du resonerar. Jag tänker precis som Molly. Om min partner bedragit mig så har hen våldfört sig på den allra mest grundläggande principen i vår relation, ärlighet. Finns inte den grunden så rasar hela huset. I mina relationer är ärligheten grunden som hela huset står på och som man bygger ifrån. Relationen är inte värd ett skvatt för mig om ärligheten inte finns där. Huset finns inte utan grund.

    Jag förstår att du resonerar annorlunda. Det är helt okej. Men du kan verkligen inte tala för någon annan än dig själv i den här frågan. Precis som jag bara kan tala för mig själv. Konstigt nog verkar det vara fler som resonerar som jag.
    Jag tror i princip inte att folk vänder sig mot att du tänker annorlunda (än de flesta) utan att du med sådan ihärdig tvärsäkerhet tror dig att veta vad som är bäst för alla andra. På ett sätt är du precis samma skrot och korn som de som berättar om otrohet av hämnd. Du låter bli att berätta på grund av din egocentriska bild av att alla ska vara som du.
  • Anonym (Stina­)
    Wed 21 Oct 2020 11:56
    -1
    molly50 skrev 2020-10-21 11:44:00 följande:

    Så om du tycker det är helt ok att en person blir mobbad medans majoriteten tycker det är fel så är det ändå dig man ska rätta sig efter? 'För bara du har rätt?


    På vilket sätt är otrohet jämförbart med mobbning. Det man inte vet mår man inte dåligt av, att bli mobbad mår man dåligt av.
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Wed 21 Oct 2020 12:01
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:56:47 följande:
    På vilket sätt är otrohet jämförbart med mobbning. Det man inte vet mår man inte dåligt av, att bli mobbad mår man dåligt av.
    Mår du bra om du får veta att dina vänner i flera år snackat skit om dig bakom din rygg?
Svar på tråden Fruns älskare