• Anonym (Min åsikt)
    Mon 12 Oct 2020 15:27
    13988 visningar
    435 svar
    -1 +10
    435
    13988

    Fruns älskare

    När det kom fram att min fru varit otrogen så kontaktade jag självklart mannens fru och informerade henne.

    Hon blev så klart förossad/ledsen/arg osv men hon tackade mig för att jag meddelade henne detta.

    Jag läser här att flera resonerar som så att "jag lägger mig inte i deras förhållande"? Varför?

    För mig var det självklart att informera henne om vilket arsel hennes man var!!

    Åsikter, hur gjorde du eller hur skulle du göra...?

  • Svar på tråden Fruns älskare
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Wed 21 Oct 2020 12:04
    +1
    Anonym (Anti-rosa bubblor) skrev 2020-10-21 12:01:56 följande:
    Mår du bra om du får veta att dina vänner i flera år snackat skit om dig bakom din rygg?
    Eller hade du velat veta om det Innan, så du fick valet att dumpa dessa vänner och hitta nya?
  • Anonym (1019)
    Wed 21 Oct 2020 12:13
    -2
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 11:11:51 följande:
    Som sagt långsökta och osannolika exempel. Varför drar du inte istället fram alla andra 9 av 10 som är glada över att ha fått veta sanningen så de slapp bli lurade och leva i en lögn?
    Förmodligen för att det räcker med att den 1 av 10 tar livet av sig för att hålla tyst. 
  • Anonym (Anti-­rosa bubblo­r)
    Wed 21 Oct 2020 12:14
    +2
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:05:25 följande:
    Säg det till personen som sitter på psykakuten efter ett självmordsförsök eller kvinna som sitter på vanliga akuten helt blåslagen är du snäll. Jag lyssnar inte på denna dumhet som du säkert förstår för jag som extemsportare (ja suspension i shibari, playpiersing och lite annat jag pysslar med klassar jag som extremsport när det gäller riskmedvetande.) Tänker minst sagt annorlunda och gör allt som står i min makt för att minimera risker för att andra skall råka illa ut.
    Fast det gör du ju verkligen Inte. Du bortser från att det nog är större chans att en person kan vilja ta självmord efter att ha blivit lurad i flera år än att få plåstret bortryckt innan den investerat för mycket av sitt liv och sina känslor. 

    Du verkade medvetet bortse från det jag skrev i ett tidigare inlägg. Det är märkligt att du å ena sidan anser att otrohet inte är jordens undergång medan du i samma veva hävdar att det kan vara droppen som får folk att hamna i kris och kanske tar självmord.
  • Anonym (1019)
    Wed 21 Oct 2020 12:18
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 11:15:05 följande:
    Fast om ett engångsknull är så ofarligt och oskyldigt som du påstår, varför skulle du då få livet förstört av att få reda på det? Då skulle du väl bara skaka av dig det med... öh vadå det var ju bara en gång och lalla på som vanligt, eller?
    Jag sade inte att det var ofarligt och skyldigt så lägg inte ord i munnen på mig. Det är däremot inte något jag lämnar min man för.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 12:19
    +3
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:56:47 följande:
    På vilket sätt är otrohet jämförbart med mobbning. Det man inte vet mår man inte dåligt av, att bli mobbad mår man dåligt av.
    Ja Stina, bara man inte får veta något så är det ju helt och att göra precis vafan man vill mot andra människor... du kan sno deras pengar, pissa i deras kaffe, loska i deras mat, knulla deras partner, snacka skit bakom ryggen på dem och plåga deras husdjur. För bara man inte får veta så har det ju aldrig skett enligt dig och då är det ju helt ok med precis vad som helst.

    Vilka härliga värderingar du har {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 12:29
    +2
    Anonym (1019) skrev 2020-10-21 12:18:25 följande:
    Jag sade inte att det var ofarligt och skyldigt så lägg inte ord i munnen på mig. Det är däremot inte något jag lämnar min man för.
    Nähe, så vad var din poäng då att påpeka att ett engångsknull inte är lika illa som flera års bedrägeri?

    Om du inte tycker det är lika så kommer väl inte det "förstöra ditt liv"?

    Du gör misstaget att tro att det är upp till budbäraren att avgöra hur rätt eller fel det är. Det är det inte. Det är upp till den som får veta sanningen att avgöra hur illa man tycker det är och vad man ska göra av det. Det ENDA budbäraren gör är att ge dig en CHANS att förhålla dig till det och välja för det hade du inte kunnat göra utan att veta sanningen.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 12:32
    Anonym (Anti-rosa bubblor) skrev 2020-10-21 12:14:54 följande:
    Fast det gör du ju verkligen Inte. Du bortser från att det nog är större chans att en person kan vilja ta självmord efter att ha blivit lurad i flera år än att få plåstret bortryckt innan den investerat för mycket av sitt liv och sina känslor. 

    Du verkade medvetet bortse från det jag skrev i ett tidigare inlägg. Det är märkligt att du å ena sidan anser att otrohet inte är jordens undergång medan du i samma veva hävdar att det kan vara droppen som får folk att hamna i kris och kanske tar självmord.
    Haha, det är lite av Stinas kännetecken att förvränga det som skrivs ta bort allt hon inte gillar och svara på det hon tycker passar henne bäst istället för det du faktiskt skrev.

    Hennes sätt att argumentera är lika oetiska som hennes värderingar. 
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 12:35
    +3
    Anonym (1019) skrev 2020-10-21 12:13:13 följande:
    Förmodligen för att det räcker med att den 1 av 10 tar livet av sig för att hålla tyst. 
    Och alla som tar livet av sig när de får veta det 10 år försent ska man då såklart skita i menar du?
  • Anonym (leka med elden)
    Wed 21 Oct 2020 13:59
    +2

    Ja, det är kanske oschysst att berätta för någon som helst inte vill veta. Om det har gått lång tid sedan otrohet uppdagades då är det kanske i ordning att inte gräva upp gamla skelett. Däremot, i hettans stund, när känslorna är på topp, då är det lite mycket att begära att någon annans eventuella oförmåga att hantera verkligheten skulle trumpa egen hämndbegär. För det är mänskligt och förståeligt att ge igen, under lagliga ramar, anser jag.

  • Wed 21 Oct 2020 14:19
    +3
    Anonym (Stina) skrev 2020-10-21 11:56:47 följande:
    På vilket sätt är otrohet jämförbart med mobbning. Det man inte vet mår man inte dåligt av, att bli mobbad mår man dåligt av.
    Tomten och trasiga rep är inte heller jämförbara med otrohet. 
    Så varför klaga på andras jämförelser när dina egna inte håller?

    Var det inte du som skrev tidigare att alla som blir bedragna känner på sig att något pågår bakom deras rygg?
    Hur går det ihop med att det man inte vet mår man inte dåligt av?
Svar på tråden Fruns älskare