• Thu 15 Oct 2020 04:15
    2870 visningar
    47 svar
    47
    2870

    14 årig dotter vill sova hos kille

    Vår 14åriga dotter vill sova hos en kille i hennes ålder. Jag känner spontant nej, vi vet inte vem han eller föräldrarna är och det är några mil dit han bor (2-3). Jag har erbjudit att han kan få sova här istället men det blev ett absolut NEJ.

    Jag tycker att det svåra är att hon alltid kräver mycket tydliga argument för varför vi säger nej. När vi förklarar så accepterar och eller förstår hon inte våra motiveringar, hur mkt jag än försöker förklara så argumenterar hon emot och situationen blir alltid explosiv från hennes sida.

    Hon mot-argumenterar tills jag inte har några svar kvar lixom.

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden 14 årig dotter vill sova hos kille
  • Anonym (Behöv­er inte sova över..­..)
    Thu 15 Oct 2020 14:48
    #21

    Att ni inte känner killen eller föräldrarna räcker som anledning, hon vill nog inte att hem honom till er för att hon tycker att ni är pinsamma, det tycker man liksom i den åldern.

    Men om de vill ha sex så har de det ändå, räcker med att man är ensamma hemma någon gång eller på någon fest eller vad som helst, det stoppar du inte med att inte låta henne sova över.

    Själv hade jag sex innan jag första gången sov över hos någon kille men minns ändå vilken underbar känsla det var när man fick sova över, man kände sig stor och vuxen även om man absolut inte var det, det var mysigt och tog förhållandet till en helt annan nivå och det var inte sexet det handlade om

  • Anonym (Nja)
    Thu 15 Oct 2020 15:18
    #22
    Anonym (Behöver inte sova över....) skrev 2020-10-15 14:48:00 följande:

    Att ni inte känner killen eller föräldrarna räcker som anledning, hon vill nog inte att hem honom till er för att hon tycker att ni är pinsamma, det tycker man liksom i den åldern.

    Men om de vill ha sex så har de det ändå, räcker med att man är ensamma hemma någon gång eller på någon fest eller vad som helst, det stoppar du inte med att inte låta henne sova över.

    Själv hade jag sex innan jag första gången sov över hos någon kille men minns ändå vilken underbar känsla det var när man fick sova över, man kände sig stor och vuxen även om man absolut inte var det, det var mysigt och tog förhållandet till en helt annan nivå och det var inte sexet det handlade om


    Jag hade också sex betydligt långt innan det blev några övernattningar... Förlorade oskulden vid 13 - vid 16 fick vi sova hos varandra.
  • Thu 15 Oct 2020 15:28
    #23

    Hon är 14 år och bestämmer alltså inte såna saker själv. Ett nej ärt ett nej och tyckler inte ni ska behöva ge en bra förklaring varför. Om hon ändå inte vill fatta.

  • Anonym (bumer­ang)
    Thu 15 Oct 2020 15:37
    #24
    +1

    Att ha sex vid 13 är verkligen för tidigt. Man riskerar att ett 13-årigt barn får ett barn. Och varför måste de sova över hos varandra. De kan väl umgås hur mycket de vill över dagen och sedan åka hem och sova. Här har föräldrarna ett ansvar både när det gäller att bestämma och och förklara. 

  • Anonym (Mimmi­)
    Thu 15 Oct 2020 16:10
    #25
    Anonym (Nja) skrev 2020-10-15 15:18:39 följande:
    Jag hade också sex betydligt långt innan det blev några övernattningar... Förlorade oskulden vid 13 - vid 16 fick vi sova hos varandra.
    Jag hade sex långt efter att det blev övernattningar. Kände inget behov av att sova med en kille förrän jag var över 20.

    Bra att TS sätter gränser för sin dotter.
  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Thu 15 Oct 2020 17:02
    #26
    Anonym (K) skrev 2020-10-15 14:09:17 följande:
    Men då är det väl ta mig tusan bättre att säga att hon inte ska ha sex?! Är det något problem att säga det rakt ut till sitt barn? Och förklara att risken finns att hon hamnar i en pressad situation, ger med sig etc.
    Haha ja för det kommer ju hjälpa :) "Säg till dottern att hon får sova över men inte ha sex så kommer hon inte att ha sex heller!" Eller hur.... Och att låta henne sova över ökar dessutom risken mångfalt att hon just ska hamna i en situation där hon inte törs säga nej.
  • Anonym (Snart samma sits?)
    Thu 15 Oct 2020 17:11
    #27

    Urk. Jag sitter snart i samma sits. Min son är 12 och hans kompis (tjej) är jämnårig. Hon bor rätt långt ifrån så det har alltid blivit naturligt att hon sover över eller han sover över där när de ses och då har de sovit i samma rum. Inte sett det som ett problem tidigare, ej heller hennes föräldrar men jag vetifan hur jag skall hantera det i fortsättningen.

  • Anonym (frida­)
    Thu 15 Oct 2020 18:43
    #28

    Är det sex du oroar dig för så har de sex om de vill ändå. Jag började ha sex med min man när jag var 13. Men enligt mina föräldrar så kunde vi inte ha sex eftersom att jag inte fick sova över med honom. De sa att när jag var 16 år så kunde jag få börja sova över med honom. Då var jag redan gravid. 

  • Anonym (K)
    Thu 15 Oct 2020 20:57
    #29
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2020-10-15 17:02:07 följande:

    Haha ja för det kommer ju hjälpa :) "Säg till dottern att hon får sova över men inte ha sex så kommer hon inte att ha sex heller!" Eller hur.... Och att låta henne sova över ökar dessutom risken mångfalt att hon just ska hamna i en situation där hon inte törs säga nej.


    Det hjälpte mig.
  • Anonym (?)
    Thu 15 Oct 2020 21:15
    #30
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-10-15 16:10:36 följande:
    Jag hade sex långt efter att det blev övernattningar. Kände inget behov av att sova med en kille förrän jag var över 20.

    Bra att TS sätter gränser för sin dotter.
    Fast vad har ditt beteende med TS dotter att göra? Hon är ju uppenbarligen inte som du, utan längtar redan nu efter att sova med en kille.

    Det kan väl inte vara så att du tycker att alla borde vara som du och vänta tills tjugoårsåldern? Att du är ett föredöme? Jag får lite den känslan av ditt inlägg.
Svar på tråden 14 årig dotter vill sova hos kille