• Anonym (Bada)
    Thu 15 Oct 2020 16:37
    7223 visningar
    419 svar
    419
    7223

    Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?

    Jag undrar om ni tycker det är ok att en pojke på 9 snart 10 år med funktionshinder följer med sin mamma in på damernas på simhallen? Det är inte fråga om ett mentalt funktionshinder utan att han helt enkelt har ett kroppsligt funktionshinder som gör det svårt för honom att klara av ombyte och dusch på egen hand. Det finns ingen pappa som kan ta honom med in på herrarnas.

  • Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?
  • Anonym (I helvet­e heller­)
    Sat 17 Oct 2020 13:10
    Anonym skrev 2020-10-17 09:52:43 följande:

    Det vore en sk om handikappet "satt i huvudet" men en mentalt frisk pojke i den åldern ska inte, under några villkor, in i damernas omklädningsrum.

    Inte pga de vuxna kvinnorna i första hand utan för ev flickebarn som inte vill ha in några pojkar där.

    Personligen har jag inte varit i ett omklädningsrum sedan jag tvingades under skoltiden.


    Du framställer pojken som en farlig förövare. Jag tänker tvärtom att det är flickebarnen kommer att vara det största problemet när de, som typiskt för tjejer, kommer att stirra ut honom, viska om honom så han märker det och på andra sätt mobba honom pga hans funktionshinder och det faktum att hans mamma inte sett något annat alternativ än att ta in honom i damernas. Det är pojken som är offret, inte tjejerna.
  • Anonym (vet ej)
    Sat 17 Oct 2020 13:12
    -2
    Anfield12 skrev 2020-10-17 12:52:18 följande:
    För att det inte är en mänsklig rättighet att få bada på badhus och här går den större mängden kvinnors rätt till avskildhet och integritet före ett enskilt barns lust att bada.

    Jag har lite svårt att förstå den här extrema önskan att ingenting någonsin ska behöva avstås, oavsett hur obekvämt det blir för alla andra.
    Badhusen ska vara till för alla, precis som ett bibliotek eller en affär. Hur hade du resonerat om det visade sig att svarta personer inte fick vistas på badhusen för att det var bara till för vita? Nej det är ju inte mänsklig rättighet som du säger! Jäkla dumt sagt tycker jag om en som är funktionshindrad!
  • Anonym (E)
    Sat 17 Oct 2020 13:22
    Anonym (Hind) skrev 2020-10-17 09:29:26 följande:
    Nej, det är självklart inte okej, oavsett vad. Badhuset får hitta en lösning. Pojken kommer ju att fortsätta växa, och antagligen firtsätta vara funktionshindrad.

    Är det ok att en sextonårig pojke följer med in på damernas om han behöver hjälp med att klä sig? Självklart får badhuset hitta en lösning för detta och många andra fall med större barn som behöver hjälp.
    Nu var den 13åriga pojken som nämns i behov av dubbelassistans men ja TS barn kommer också att växa vilket gör att behovet av att hitta en lösning kvarstår.
  • Sven19
    Sat 17 Oct 2020 13:42
    Anonym (Frida) skrev 2020-10-17 13:37:40 följande:

    Jag burkade ha med mina två pojkar in på damernas fram tills dess att de var 13 år. De duschade alltid med badbyxorna på såklart, och sedan bytte om med handduk, precis som man gör om man åker ut och badar. Det valde de själva.

    Ibland hände det att det fanns jämngamla tjejer som stod och duschade där nakna, men det verkade inte vara ett problem för mina pojkar i alla fall. Det var en gång som en tös stod och duschade när vi kom in, och så visade det sig att hon gick i samma klass som min yngsta son, som då var 12 år. Men de hälsade snabbt och så gick vi vidare.  


    Man ska duscha UTAN badkläder och använda tvål. Otroligt äckligt att tro att man blir ren när man har kläder på sig.

    Låter inte klokt att ta med så gamla barn in i fel omklädningsrum. Förstår verkligen att tjejen ni större på försvann snabbt.
  • Anonym
    Sat 17 Oct 2020 13:58
    Anonym (I helvete heller) skrev 2020-10-17 13:10:12 följande:
    Du framställer pojken som en farlig förövare. Jag tänker tvärtom att det är flickebarnen kommer att vara det största problemet när de, som typiskt för tjejer, kommer att stirra ut honom, viska om honom så han märker det och på andra sätt mobba honom pga hans funktionshinder och det faktum att hans mamma inte sett något annat alternativ än att ta in honom i damernas. Det är pojken som är offret, inte tjejerna.
    Skulle nog säga att samtliga barn är offer om jag ska hårddra det.
    Men det förändrar inte faktum att damernas omklädningsrum är till för flickor och kvinnor.
  • Anonym (Biobo­nus)
    Sat 17 Oct 2020 14:01
    +2
    Anonym (Frida) skrev 2020-10-17 13:37:40 följande:

    Jag burkade ha med mina två pojkar in på damernas fram tills dess att de var 13 år. De duschade alltid med badbyxorna på såklart, och sedan bytte om med handduk, precis som man gör om man åker ut och badar. Det valde de själva.

    Ibland hände det att det fanns jämngamla tjejer som stod och duschade där nakna, men det verkade inte vara ett problem för mina pojkar i alla fall. Det var en gång som en tös stod och duschade när vi kom in, och så visade det sig att hon gick i samma klass som min yngsta son, som då var 12 år. Men de hälsade snabbt och så gick vi vidare.  


    Är man så medveten om sin nakenhet att man duschar med badbyxor och byter om under handduken så är man för stor för att byta om i fel omklädningsrum, oavsett ålder.Att ha pojkar som duschar i badbyxorna i damernas omklädningsrum är värre än att ha pojkar som duschar nakna där - då verkar det som att de enbart är där för att titta på nakna tjejer.

    Skämdes inte dina pojkar över att deras mamma inte lät dem byta om själva på herrarnas?
  • Anonym
    Sat 17 Oct 2020 14:08
    +2
    Anonym (Frida) skrev 2020-10-17 13:48:33 följande:
    Det var vi som försvann, hon stod och duschade när vi kom.

    Men för att svara på frågan. De ville inte duscha utan badbyxor inne på damernas, så då slapp de göra det. Det går ju att använda tvål under badbyxorna och att spruta vatten med slang utan att helt klä av sig. Det är en lösning som kan fungera någon gång per år. Men inget man gör dagligen så klart. Sedan brukade samtliga i familjen även duscha hemma senare samma dag också, den gången vi hade varit i simhallen.   
    De ville inte duscha nakna, lika med för gamla för fel omklädningsrum.

    Tvättade de sig så som du skriver?
    Annars är det en "lösning" som aldrig fungerar. Det är inte för sin egen skull man duschar innan badet. Trodde du det?
    Varför skriver du annars att ni duschar hemma senare samma dag? Vad spelar det för roll?

    Så samtliga i familjen duschar inte varje dag om ni inte varit i simhallen? Herrgud alltså, dina pojkar hade kanske inte duschat på flera dagar, lika med inte tvättat rumpa eller snopp. Sen duschar de med badbyxorna på.. ch hoppar i plurret där en massa andra människor sak bada?

    Fy fan vad äckligt!!!

    Jag lägger ingen skuld på dina pojkar men du, DU verkar vara lite   "eljest".
  • Anonym
    Sat 17 Oct 2020 14:11
    Anonym (Frida) skrev 2020-10-17 14:03:38 följande:
    Vet inte. De verkade inte bry sig så mycket. DE tyckte kanske att det var kul inne på damernas. Drömmer
    Jag hoppas du skämtar.
  • Sat 17 Oct 2020 14:16
    Anonym (Frida) skrev 2020-10-17 14:03:38 följande:

    Vet inte. De verkade inte bry sig så mycket. DE tyckte kanske att det var kul inne på damernas.


    Ja anledning är att han ville titta på tuttar. Fy fan att du kan tillåta nått sånt här.
  • Sat 17 Oct 2020 14:26
    Anonym (Frida) skrev 2020-10-17 14:20:43 följande:

    Sluta skämmas över din kropp. Du och andra visar er ändå nästan nakna när ni är på stranden.  


    Jag bryr mig inte själv men min dotter skulle nog aldrig åkt till ett badhus igen om det kom in en 12-13åring i duschen.

    Du skrev att dina barn väljer att följa med in på damernas. Med de tjejer som går till rätt omklädningsrum väljer inte att det ska komma in 13 åriga killar som ska glo.
Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?