• Anonym (Bada)
    Thu 15 Oct 2020 16:37
    7123 visningar
    419 svar
    419
    7123

    Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?

    Jag undrar om ni tycker det är ok att en pojke på 9 snart 10 år med funktionshinder följer med sin mamma in på damernas på simhallen? Det är inte fråga om ett mentalt funktionshinder utan att han helt enkelt har ett kroppsligt funktionshinder som gör det svårt för honom att klara av ombyte och dusch på egen hand. Det finns ingen pappa som kan ta honom med in på herrarnas.

  • Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?
  • Anonym (Nope)
    Thu 22 Oct 2020 09:22
    Anonym (Z) skrev 2020-10-21 10:19:34 följande:
    Hur tycker du att flickorna ska bada? Om de inte kan byta om på damernas? Var ska de då byta om? På herrarnas med vuxna män och pojkar? Eller de kanske inte får bada eftersom de har behov av kroppslig integritet?
    I en gammal tråd på samma tema var det någon som tyckte att tjejer som känner sig obekväma med killar i damernas omklädningsrum borde byta om på toaletten.
  • Anonym (Nope)
    Thu 22 Oct 2020 09:23
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-21 23:10:20 följande:
    Om han hade intresset för att stirra där inne så tror jag det fanns större intresse att kolla in vuxna kvinnor än barn i hans egen ålder. Bröst brukar väl vara det som intresserar killar som närmar sig puberteten mest. Ett problem hur som helst om han kollade in andra.
    Det är inte ovanligt att tjejer i mellanstadieåldern har bröst.
  • Thu 22 Oct 2020 09:34
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-21 23:10:20 följande:

    Om han hade intresset för att stirra där inne så tror jag det fanns större intresse att kolla in vuxna kvinnor än barn i hans egen ålder. Bröst brukar väl vara det som intresserar killar som närmar sig puberteten mest. Ett problem hur som helst om han kollade in andra.


    Det har hänt en gång av alla de gånger som jag har varit på badhuset. Sen tror man nog att alla stirrar men i verkligheten är det knappt nån som gör det.

    Hon va 11 och han fastnade med blicken på hennes bröst. Tor inte det va meningen att stirra på det sättet.
  • Anonym (Ja jag blir obekvä­m (40+))
    Thu 22 Oct 2020 10:04
    +1
    Anonym (Nope) skrev 2020-10-22 09:22:02 följande:
    I en gammal tråd på samma tema var det någon som tyckte att tjejer som känner sig obekväma med killar i damernas omklädningsrum borde byta om på toaletten.

    Jamen det är ju givet att det blir så, att den som är inne i sitt eget avsedda omklädningsrum ska behöva byta om på toaletten... Skrikandes


     

  • Anonym (Ja jag blir obekvä­m (40+))
    Thu 22 Oct 2020 10:06
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-21 23:10:20 följande:
    Om han hade intresset för att stirra där inne så tror jag det fanns större intresse att kolla in vuxna kvinnor än barn i hans egen ålder. Bröst brukar väl vara det som intresserar killar som närmar sig puberteten mest. Ett problem hur som helst om han kollade in andra.

    What, det är väl super spännande att se flickorna i sin egen ålder och hur deras kroppar börjar förvandlas. Så jag tror nog att även det är intressant.

  • Thu 22 Oct 2020 10:49
    Anonym (Ja jag blir obekväm (40+)) skrev 2020-10-22 10:06:27 följande:

    What, det är väl super spännande att se flickorna i sin egen ålder och hur deras kroppar börjar förvandlas. Så jag tror nog att även det är intressant.


    En ung kille tittar nog inte på gamla tanter...
  • Anonym (vet ej)
    Thu 22 Oct 2020 11:53
    Anonym (Ja jag blir obekväm (40+)) skrev 2020-10-22 10:06:27 följande:

    What, det är väl super spännande att se flickorna i sin egen ålder och hur deras kroppar börjar förvandlas. Så jag tror nog att även det är intressant.


    Ja när tjejer börjar få bröst så är det nog intressant för 10-åringar. Men det jag menade var att jag tror inte det finns nåt större intresse i att se en ung tjej som inte börjat få bröst. 7-8-åriga tjejer ser ju mer eller mindre ut som pojkar i den åldern. För en 8-åring t ex så tror jag det finns en nyfikenhet på hur vuxna kvinnor ser ut för de är annorlunda än dem själva, men inte något sexuellt intresse. 10-11-åring kanske det är annorlunda för.
  • Anonym (vet ej)
    Thu 22 Oct 2020 11:56
    AnnaSturesson skrev 2020-10-22 10:49:58 följande:
    En ung kille tittar nog inte på gamla tanter...
    De kan nog tutta på dem på många olika vis beroende på ålder. Har de t ex nästan aldrig sett andra kvinnor nakna så kanske de tänker "jaha det är så här gamla tanter ser ut under kläderna". Just att barn tittar behöver inte betyda att det är nåt snuskigt i tankarna.
  • Anonym (vet ej)
    Thu 22 Oct 2020 11:59
    Mia1984 skrev 2020-10-22 09:34:35 följande:
    Det har hänt en gång av alla de gånger som jag har varit på badhuset. Sen tror man nog att alla stirrar men i verkligheten är det knappt nån som gör det.

    Hon va 11 och han fastnade med blicken på hennes bröst. Tor inte det va meningen att stirra på det sättet.
    Men hur säker är du på hur gammal han var? En del pojkar kan se äldre ut än de är.

    Men förstår obehaget för din 11-åring! Fast om han bara kollade en kort stund är det förlåtligt tycker jag, alltså att han uppförde sig och han var nog där av en anledning. I annat fall kanske hans mamma som inte vågar släppa honom till herrarnas än.
  • Anonym (yppe ju)
    Thu 22 Oct 2020 12:01
    Mia1984 skrev 2020-10-21 14:31:50 följande:

    Har nog bara hänt mig en gång att pojkar som följt in till damernas har hittat på tjejerna.

    Såg att han tittade på min dotter men hon märkte det aldrig själv.


    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-21 16:17:19 följande:
    Ok, men upplevde du det som ett stort problem, iom att det bara hände en gång? Pratade du med mamman om det?

    Ursäkta mitt grova/fula ordval nu, men vilket jävla idiotresonemang!

    Först har vi en som beklagar sig och reflekterar över att ett barn  som är över 10 år gammal tittar lite extra när personen i fråga har en helt naken jämngammal individ av motsatt kön framför sig. Sedan kommer nästa person och undrar om föräldern som la märke till detta tog upp detta med barnets föräldrar. Snillen spekulerar på hög nivå. 

    Klart som fan att en pojke som är äldre än 9 år kommer titta på flickans bröst/snippa, samt det motsatta att en flicka i samma ålder kommer titta på den nakna pojkens snopp. Allt annat hade ju förvånat. Och klart som fan att man inte tar upp och diskuterar det med vare sig barnen eller föräldrarna. 

     
Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?