• Anonym (Bada)
    Thu 15 Oct 2020 16:37
    7225 visningar
    419 svar
    419
    7225

    Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?

    Jag undrar om ni tycker det är ok att en pojke på 9 snart 10 år med funktionshinder följer med sin mamma in på damernas på simhallen? Det är inte fråga om ett mentalt funktionshinder utan att han helt enkelt har ett kroppsligt funktionshinder som gör det svårt för honom att klara av ombyte och dusch på egen hand. Det finns ingen pappa som kan ta honom med in på herrarnas.

  • Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?
  • Anonym (yppe ju)
    Thu 22 Oct 2020 12:06
    Anonym (Ja jag blir obekväm (40+)) skrev 2020-10-22 10:06:27 följande:

    What, det är väl super spännande att se flickorna i sin egen ålder och hur deras kroppar börjar förvandlas. Så jag tror nog att även det är intressant.


    Anonym (Nope) skrev 2020-10-22 09:23:25 följande:
    Det är inte ovanligt att tjejer i mellanstadieåldern har bröst.
    Det är antagligen precis lika intressant för en 11 år gammal flicka att få se snoppen på en 11 år gammal pojke, som det är för en 11 år gammal pojke att få se snippan/brösten på en 11 år gammal flicka. Flickor är inte mindre intresserade eller benägna att glo. Vill bara klargöra det. Vill även klargöra att det antagligen inte spelar någon större roll om den som blir stirrad på har kommit in i puberteten eller inte, det är nog rätt så intressant oavsett vad. 

  • Thu 22 Oct 2020 12:28
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-22 11:59:53 följande:

    Men hur säker är du på hur gammal han var? En del pojkar kan se äldre ut än de är.

    Men förstår obehaget för din 11-åring! Fast om han bara kollade en kort stund är det förlåtligt tycker jag, alltså att han uppförde sig och han var nog där av en anledning. I annat fall kanske hans mamma som inte vågar släppa honom till herrarnas än.


    Läser man i tråden så kan man tro att pojkar är inne på damernas i glor hela tiden. Så upplever inte jag det utan det har hänt en gång. Det var därför jag tog upp det. Istället för alla påhittade exempel som är här.

    Är ju svårt att säga hur gammal han va men gissar nog på 10. Mamman hade nog fullt upp med mindre syskon och det var ganska länge han tittade. Det va som sagt inget hon upptäckte själv.
  • Thu 22 Oct 2020 12:30
    Anonym (yppe ju) skrev 2020-10-22 12:06:21 följande:

    Det är antagligen precis lika intressant för en 11 år gammal flicka att få se snoppen på en 11 år gammal pojke, som det är för en 11 år gammal pojke att få se snippan/brösten på en 11 år gammal flicka. Flickor är inte mindre intresserade eller benägna att glo. Vill bara klargöra det. Vill även klargöra att det antagligen inte spelar någon större roll om den som blir stirrad på har kommit in i puberteten eller inte, det är nog rätt så intressant oavsett vad. 


    Tor nog det är mer intressant att titta på riktigt bröst än på en 7åring som ser ut som pojken själv.
  • Anonym (Ja jag blir obekvä­m (40+))
    Thu 22 Oct 2020 12:37
    +2
    Anonym (yppe ju) skrev 2020-10-22 12:06:21 följande:
    Anonym (Nope) skrev 2020-10-22 09:23:25 följande:
    Det är inte ovanligt att tjejer i mellanstadieåldern har bröst.
    Det är antagligen precis lika intressant för en 11 år gammal flicka att få se snoppen på en 11 år gammal pojke, som det är för en 11 år gammal pojke att få se snippan/brösten på en 11 år gammal flicka. Flickor är inte mindre intresserade eller benägna att glo. Vill bara klargöra det. Vill även klargöra att det antagligen inte spelar någon större roll om den som blir stirrad på har kommit in i puberteten eller inte, det är nog rätt så intressant oavsett vad. 
    Ja absolut, nyfikenheten går åt båda hållen. Därav att man ska hålla till i "sitt eget" omklädningsrum när man är i skolåldern.
  • Anonym (vet ej)
    Thu 22 Oct 2020 13:04
    +1
    Mia1984 skrev 2020-10-22 12:28:10 följande:
    Läser man i tråden så kan man tro att pojkar är inne på damernas i glor hela tiden. Så upplever inte jag det utan det har hänt en gång. Det var därför jag tog upp det. Istället för alla påhittade exempel som är här.

    Är ju svårt att säga hur gammal han va men gissar nog på 10. Mamman hade nog fullt upp med mindre syskon och det var ganska länge han tittade. Det va som sagt inget hon upptäckte själv.
    Men du skrev tidigare att det nog inte var hans mening att stirra på det sättet. Och nu skriver du att han tittade ganska länge, då låter det ju som hans mening. Hur menar du att det inte var hans mening?
  • Anonym (Bada) Trådstartaren
    Thu 22 Oct 2020 13:14
    Anonym (Ja jag blir obekväm (40+)) skrev 2020-10-22 09:02:57 följande:
    Ja jag blir obekväm med att främmande 10-åriga killar ser mig naken!

    Inom familjen har jag inga problem att vara naken över könsgränserna och går naken sovrum-garderob-dusch och duschar och badar badkar ihop när vi känner för det (son 8 år och dotter 10 år).  Men jag visar mig inte naken för sonens kompisar här hemma, byter visserligen om inför dem på stranden, men då med en handduk runt midjan. 

    Framförallt i ett omklädningsrum där jag förväntar mig att möta andra kvinnor, flickor och möjligen småpojkar. Men i och med skolåldern tycker jag att de är för stora. 
    Varför blir du obekväm av att en liten pojke skulle se dig naken? Han är säkerligen inte där för att spana in äldre kvinnor, utan för att bada!
  • Thu 22 Oct 2020 13:23
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-22 13:04:10 följande:

    Men du skrev tidigare att det nog inte var hans mening att stirra på det sättet. Och nu skriver du att han tittade ganska länge, då låter det ju som hans mening. Hur menar du att det inte var hans mening?


    Han tittade en stund men säkert inte mening att stirra på det sättet. Detta hände för några år sedan.
  • Sven19
    Thu 22 Oct 2020 13:44
    Mia1984 skrev 2020-10-22 12:30:15 följande:

    Tor nog det är mer intressant att titta på riktigt bröst än på en 7åring som ser ut som pojken själv.


    Din tjej hade väl fått bröst då?
  • Anonym (Ja jag blir obekvä­m (40+))
    Thu 22 Oct 2020 13:58
    +1
    Anonym (Bada) skrev 2020-10-22 13:14:47 följande:
    Varför blir du obekväm av att en liten pojke skulle se dig naken? Han är säkerligen inte där för att spana in äldre kvinnor, utan för att bada!
    Jag blir det och tycker att det räcker. Misstänker att jag inte är ensam om det, men då blir man ifrågasatt och javisst är han där för att bada MEN det är fortfarande något som gör mig obekväm. 

    Jag har som sagt inget problem att vara naken blad folk jag i familjen eller med mina vänninor, men jag tycker inte att det är bekvämt i badhusens duschar och om det då är skolpojkar där är det än värre.
  • Anonym (yppe ju)
    Thu 22 Oct 2020 14:00
    +1
    Mia1984 skrev 2020-10-22 12:30:15 följande:
    Tor nog det är mer intressant att titta på riktigt bröst än på en 7åring som ser ut som pojken själv.
    Fast en tjej har inte bara bröst utan en vagina. Vad får dig och tro att en pojke bara skulle vara intresserad av en flickas bröst?
    Ställer du en naken flicka i 9-12 års åldern framför en pojke i samma ålder så kommer pojken i 9 fall av 10 vara intresserad av att titta på hennes kropp. Och även det motsatta om det är en naken pojke.

    Hur kan man bli förvånad eller fundersam över att ett barn kollar in ett annat barn? Jag skulle bli väldigt förvånad av det motsatta.  

Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?