• Anonym (Bada)

    Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?

    Jag undrar om ni tycker det är ok att en pojke på 9 snart 10 år med funktionshinder följer med sin mamma in på damernas på simhallen? Det är inte fråga om ett mentalt funktionshinder utan att han helt enkelt har ett kroppsligt funktionshinder som gör det svårt för honom att klara av ombyte och dusch på egen hand. Det finns ingen pappa som kan ta honom med in på herrarnas.

  • Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?
  • Anonym (Vuxen)
    Mia1984 skrev 2020-10-22 20:20:42 följande:
    Nej men att ingen tidigare har tittat på hennes kropp. Och den gången var det en kille som tittade på brösten.
    Bedrövligt :(
  • Anonym (Bada)
    Mia1984 skrev 2020-10-22 18:39:18 följande:
    Jag hade nog ingen tanke på det innan eftersom det aldrig varit några problem tidigare,
    Ok så ni har varit OK med att pojkar i den åldern varit där förut så längre de inte tittat på andra?
  • Mia1984
    Anonym (Bada) skrev 2020-10-23 13:31:44 följande:

    Ok så ni har varit OK med att pojkar i den åldern varit där förut så längre de inte tittat på andra?


    Ja vi har inte tänkt på det tidigare. Va nog lite försiktigare efter detta hände.

    Förstår att andra kan tycka det är jobbigt.
  • Anonym (Bada)
    Mia1984 skrev 2020-10-23 13:37:50 följande:
    Ja vi har inte tänkt på det tidigare. Va nog lite försiktigare efter detta hände.

    Förstår att andra kan tycka det är jobbigt.
    Ja det förstår jag med, men jag tror faktiskt det är en minoritet som tycker det om man är 10 år och yngre.
  • Anonym
    Anonym (Bada) skrev 2020-10-23 18:35:54 följande:
    Ja det förstår jag med, men jag tror faktiskt det är en minoritet som tycker det om man är 10 år och yngre.
    Det räcker att EN person känner sig obekväm.
  • Anonym (vet ej)
    Anonym skrev 2020-10-24 11:29:17 följande:
    Det räcker att EN person känner sig obekväm.
    Det beror på vilken ålder det handlar om och vad skälet är till varför pojken är där. Det räcker inte att EN känner sig obekväm om en 6-åring är där och byter om, det håller du väl med om? Men det finns säkert många flickor som kan känna ett obehag av det också. Detsamma om det är en pojke som har både mentala och fysiska funktionshinder och är äldre så kan det vara tjejer som känner obehag men jag själv tycker att när en pojke har så svåra besvär så ska det vara ok i högre åldrar. Jag tror inte heller det är troligt att tjejen går i den funktionshindrades hans klass heller eftersom han nog gå i en särskild klass.
  • AnnaSturesson
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-24 15:27:34 följande:

    Det beror på vilken ålder det handlar om och vad skälet är till varför pojken är där. Det räcker inte att EN känner sig obekväm om en 6-åring är där och byter om, det håller du väl med om? Men det finns säkert många flickor som kan känna ett obehag av det också. Detsamma om det är en pojke som har både mentala och fysiska funktionshinder och är äldre så kan det vara tjejer som känner obehag men jag själv tycker att när en pojke har så svåra besvär så ska det vara ok i högre åldrar. Jag tror inte heller det är troligt att tjejen går i den funktionshindrades hans klass heller eftersom han nog gå i en särskild klass.


    Är det ett fysiskt handikapp så brukar man ju gå i en vanlig. Klass.
  • Anonym (vet ej)
    AnnaSturesson skrev 2020-10-24 15:39:43 följande:
    Är det ett fysiskt handikapp så brukar man ju gå i en vanlig. Klass.
    Jag skrev både fysiskt och mentalt.
  • Törstiga tuppen

    Det är hög tid att du kommer på någon annan lösning för din son, för även om han har ett handikapp så kan han inte vara med inne på damernas. Om bara ett par år är han 12 och i hög grad sexuellt intresserad av flickor.
    Nu vet vi ju inte hur stort handikapp din son har men det kanske kan lösas med enklare kläder ( utan dragkedjor eller knappar ) tex. Annars får du be en manlig bekant, bror, morfar. 

Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?