• Anonym (Bada)
    Thu 15 Oct 2020 16:37
    7135 visningar
    419 svar
    419
    7135

    Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?

    Jag undrar om ni tycker det är ok att en pojke på 9 snart 10 år med funktionshinder följer med sin mamma in på damernas på simhallen? Det är inte fråga om ett mentalt funktionshinder utan att han helt enkelt har ett kroppsligt funktionshinder som gör det svårt för honom att klara av ombyte och dusch på egen hand. Det finns ingen pappa som kan ta honom med in på herrarnas.

  • Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?
  • Anonym
    Sat 24 Oct 2020 17:46
    +2
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-24 15:27:34 följande:
    Det beror på vilken ålder det handlar om och vad skälet är till varför pojken är där. Det räcker inte att EN känner sig obekväm om en 6-åring är där och byter om, det håller du väl med om? Men det finns säkert många flickor som kan känna ett obehag av det också. Detsamma om det är en pojke som har både mentala och fysiska funktionshinder och är äldre så kan det vara tjejer som känner obehag men jag själv tycker att när en pojke har så svåra besvär så ska det vara ok i högre åldrar. Jag tror inte heller det är troligt att tjejen går i den funktionshindrades hans klass heller eftersom han nog gå i en särskild klass.
    Nej, det beror på hur de som har kön efter omklädningsrum upplever det.

    Det räcker med att EN är obekväm. Varför skulle man vara tvungen att gå hem och strunta i att bada/simma för att en med motsatt kön måste vistas i omklädningsrummet?
    Svara på det..

    Jag kan eventuellt tänka att någon med svåra mentala handikapp skulle kunna passera nålsögat, men det handlar inte bara om mig. Utan ALLA i rummet måste godta det.

    Tycker du att det är ok med en 30-åring som är mentalt handikappad byter om i fel omklädningsrum också?
  • Anonym (vet ej)
    Sat 24 Oct 2020 23:38
    Anonym skrev 2020-10-24 17:46:55 följande:
    Nej, det beror på hur de som har kön efter omklädningsrum upplever det.

    Det räcker med att EN är obekväm. Varför skulle man vara tvungen att gå hem och strunta i att bada/simma för att en med motsatt kön måste vistas i omklädningsrummet?
    Svara på det..

    Jag kan eventuellt tänka att någon med svåra mentala handikapp skulle kunna passera nålsögat, men det handlar inte bara om mig. Utan ALLA i rummet måste godta det.

    Tycker du att det är ok med en 30-åring som är mentalt handikappad byter om i fel omklädningsrum också?
    Så om det är en som tycker att en 5-åring inte ska få byta om där, då är det det som gäller, han ska ut? Väldigt märkligt resonemang i så fall! Det finns grader i allting vet du.
  • Anonym
    Sun 25 Oct 2020 09:00
    +1
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-24 23:38:31 följande:
    Så om det är en som tycker att en 5-åring inte ska få byta om där, då är det det som gäller, han ska ut? Väldigt märkligt resonemang i så fall! Det finns grader i allting vet du.
    Svar, ja.

    Sen har jag svårt att tro att någon skulle störas av ett förskolebarn, men rent strikt är svaret ja på din fråga.

    Det finns inte grader i allting vet du. Eller kanske du kör lite, lite sådär i smyg på vänster sida av vägen också? För det finns grader i allting?

    Dummare påstående får man fan leta efter.
  • annaka­rlsson
    Sun 25 Oct 2020 09:12
    +1
    Anonym skrev 2020-10-25 09:00:09 följande:

    Svar, ja.

    Sen har jag svårt att tro att någon skulle störas av ett förskolebarn, men rent strikt är svaret ja på din fråga.

    Det finns inte grader i allting vet du. Eller kanske du kör lite, lite sådär i smyg på vänster sida av vägen också? För det finns grader i allting?

    Dummare påstående får man fan leta efter.


    Löjligt. Det finns regler på många badhus att det är ok att följa med till fel omklädningsrum fan tills man är i skolåldern. Dvs 7år.

    Sen är det inga problem med att ta med en 8åring som man inte litar på klarar att byta om själv.

    Det blir stora problem när man börjar närma sig 10.
  • Anonym
    Sun 25 Oct 2020 10:36
    annakarlsson skrev 2020-10-25 09:12:23 följande:
    Löjligt. Det finns regler på många badhus att det är ok att följa med till fel omklädningsrum fan tills man är i skolåldern. Dvs 7år.

    Sen är det inga problem med att ta med en 8åring som man inte litar på klarar att byta om själv.

    Det blir stora problem när man börjar närma sig 10.
    Om regeln på ditt badhus är sju år så det visst ett problem, och ett regelbrott, att ta med äldre barn.

    Det är inte din åsikt som gäller utan badhusets regler. DU tycker att problemen kommer när man närmar sig tio, men det spelar ingen roll!

    Så vem som är löjlig kan man ju diskutera.
  • annaka­rlsson
    Sun 25 Oct 2020 11:20
    Anonym skrev 2020-10-25 10:36:35 följande:

    Om regeln på ditt badhus är sju år så det visst ett problem, och ett regelbrott, att ta med äldre barn.

    Det är inte din åsikt som gäller utan badhusets regler. DU tycker att problemen kommer när man närmar sig tio, men det spelar ingen roll!

    Så vem som är löjlig kan man ju diskutera.


    Vad är det för regler på ditt badhus då?
  • Anonym
    Sun 25 Oct 2020 11:21
    annakarlsson skrev 2020-10-25 11:20:07 följande:
    Vad är det för regler på ditt badhus då?
    Ingen aning, jag gillar inte badhus eller omklädningsrum heller för den delen.
    Jag har för dåliga erfarenheter av sånt, och det lockar ju inte direkt mer när man läser här.
  • Anonym (vet ej)
    Sun 25 Oct 2020 13:10
    -1
    Anonym skrev 2020-10-25 11:21:16 följande:
    Ingen aning, jag gillar inte badhus eller omklädningsrum heller för den delen.
    Jag har för dåliga erfarenheter av sånt, och det lockar ju inte direkt mer när man läser här.
    Då kanske du inte ska yttra dig heller när du har så dålig erfarenhet!
  • annaka­rlsson
    Sun 25 Oct 2020 13:30
    +1
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-25 13:10:23 följande:

    Då kanske du inte ska yttra dig heller när du har så dålig erfarenhet!


    Alltid märkligt när folk som inte har någon koll alls uttalar sig så tvärsäkert.
  • Anonym
    Sun 25 Oct 2020 14:39
    +1
    Anonym (vet ej) skrev 2020-10-25 13:10:23 följande:
    Då kanske du inte ska yttra dig heller när du har så dålig erfarenhet!
    annakarlsson skrev 2020-10-25 13:30:29 följande:
    Alltid märkligt när folk som inte har någon koll alls uttalar sig så tvärsäkert.

    Det är ju pga dessa erfarenheter man får den känslan och åsikten!
    Att inte veta att man kan känna sig trygg i sitt rätta omklädningsrum.

    Det finns en anledning till att inte besöka badhuset, och det är inte för att man inte gillar att bada.

  • Anonym (vet ej)
    Sun 25 Oct 2020 15:01
    Anonym skrev 2020-10-25 14:39:16 följande:
    annakarlsson skrev 2020-10-25 13:30:29 följande:
    Alltid märkligt när folk som inte har någon koll alls uttalar sig så tvärsäkert.

    Det är ju pga dessa erfarenheter man får den känslan och åsikten!
    Att inte veta att man kan känna sig trygg i sitt rätta omklädningsrum.

    Det finns en anledning till att inte besöka badhuset, och det är inte för att man inte gillar att bada.
    Det finns en anledning till att DU inte gillar att besöka badhus. Försök håll det där, det är DINA åsikter.
Svar på tråden Ok att en pojke med funktionshinder följer med in på damernas?