• Thu 15 Oct 2020 18:36
    8924 visningar
    162 svar
    162
    8924

    Följas åt? Provera & letrozol

    Hej!

    I september fick jag äntligen vår tid till fertilitetsutredningen, efter 9 månaders väntan på den tiden.

    Jag och min sambo har försökt bli gravida sen dec -18, så snart 2 år. Idag 15/10 gjorde vi sista undersökningen och gick igenom provsvar, allt såg bra ut och läkaren trodde inte att det skulle bli några problem för oss. Och det får vi ju hoppas på. Det läkaren kom fram till var att jag förmodligen inte har ägglossning - åtminstone väldigt sällan. Och att jag även har oregelbunden mens. Fick som svar att jag har "super äggstockar" och ett amh värde på 110 ????

    Så idag den 15/10 började jag med provera och så blir det letrozol sen. Är det någon med som börjar med det idag, och kanske vill följas åt här för o se hur det går? Det hade varit kul ????

  • Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol
  • Fri 16 Oct 2020 11:57
    #1

    Vad skönt att ni äntligen fick tid och att allt ändå såg bra ut! ????

    Vi hade vårt första möte förra veckan och började på med provera, har nu 2 tabletter kvar och inväntar därefter mensen så jag kan börja på första kuren letrozole! Så spänd!! ????

    Har Pcos så har också också sjukt högt amh, 191 ????

    Hoppas det går vägen för oss båda på första försöket!! ????

  • Fri 16 Oct 2020 19:50
    #2

    Åh spännande!!! Ja jag är såå spänd. Kul att det snart är dags o ta letrozolkuren för dig! Själv är de ju bara 2 dagen med provera för mig. O jag ska ta i 12 dagar. Så har 10 dagar kvar... känns som en evighet haha! ;)

    Oj 191, de va inte illa heller!

    Ja vi får verkligen hoppas att vi båda lyckas på första försöket. Är så nervös och taggad samtidigt, hoppas det här verkligen går vägen :D

  • Fri 16 Oct 2020 21:47
    #3

    Jag är också så himla spänd och taggad!!! :D

    Jag började få min mens lite smått idag trots att jag har en tablett provera kvar, så jag börjar med letrozole redan på söndag! Känns så skönt att man faktiskt kan göra något som faktiskt kan resultera i en liten bebis äntligen!

    Haha ja jag förstår att det känns som en evighet, men det kommer gå snabbt och snart är du också på letrozolekuren! <3

  • Fri 16 Oct 2020 22:00
    #4

    Ja de känns verkligen så sjukt att man kan göra en liten bebis förhoppningsvis med hjälp av lite tabletter <3

    Åh hoppas mensen kommer snart så du kan börja med letrozolen! :D

    Ja vi får hoppas dessa 10 dagar går fort o att jag får mens direkt när de är slut så jag också kan börja med letrozolen <3

    Hoppas hoppas hoppas verkligen att vi lyckas på första försöket sen!!

  • Sun 18 Oct 2020 01:27
    #5

    Ja men verkligen, så sjukt! <3

    Ja jag hoppas också det och att letrozolen kommer funka bra för oss båda, jag har läst lite skräckexempel där de haft svårt att hitta rätt dos så att det antingen inte hänt någonting eller så har de haft typ 15 ägg som är på g. Hoppas det inte händer oss!!

    Alltså jag hoppas så mycket att vi båda lyckas på första försöket! Försöker inte ha för höga förväntningar men är väldigt svårt haha :p

  • Sun 18 Oct 2020 07:11
    #6

    Jasså, men gud! Det hoppas jag inte vi får vara med om!

    Haha ja det är verkligen svårt att inte ha höga förväntningar, när man längtar sådant :D

    Efter idag har jag bara 8 dagar kvar med provera, låt det gå fort xD

  • Tue 27 Oct 2020 11:15
    #10

    Hur går det för dig? Är du klar med proverabehandlingen? :)

    Jag var på vul idag och ett ägg hade växt så han trodde jag kommer ha ägglossning till helgen, sen blir det tillbaka och ta blodprov för att vara säker på att det har släppt :)

    Blev så himla glad att ett ägg hade växt! :D

  • Wed 28 Oct 2020 08:15
    #11

    Jodå tog min sista proveratablett i måndags så nu inväntar jag bara min mens :D

    Åh va kul att ett ägg växt. Vi får hoppas på att de släpper <3

    Jag har inte hört att jag ska ta blodprov efter väl för o se om de släppt. Men de kanske inte alla behöver.. hmm x)

    Men lycka till i helgen då ;)

  • Fri 30 Oct 2020 16:22
    #12

    Igår, torsdag kom äntligen mensen, så nu har jag bokad tid för vul den 10 november, så får man hoppas på de bästa

  • Sat 31 Oct 2020 23:02
    #13

    Åh vad kul! Jag håller tummarna för dig att letrozolen gör sitt nu! :)

    Här hemma väntar vi på positivt äl-test, ingenting ännu så hoppas på morgondagen :D

Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol