• Anonym (Kaffedraken)

    Två månaders bebis sover hela tiden!

    Våran tvåmånaders bebis sover mer än 19 timmar per dygn!

    När han vaknar så tar det lång tid, gnäller somnar om, gnäller ammar somnar om, gnäller och sen är han vaken i fem högst tio min innan han börjar gnälla och är trött och somnar om. Under de minutrarna är han glad, ligger på mage, skrattar och gör ljud. Detta gör han högst tre gånger om dagen men oftast två.

    Han växer och äter som han ska men han är som sagt inte vaken länge innan han blir trött. Han är vaken nästan en timme på kvällen och har svårt att somna men då är han gnällig och vill bara amma och vara på en, sen somnar han för natten.

    Han sover även nästan hela natten, ammar en till två timmar per natt.

    Ska jag bara njuta? Han är så annorlunda mot storebror :s

  • Svar på tråden Två månaders bebis sover hela tiden!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Njut, mina tvillingar gjorde så. Vakentiden var endast runt mat. Från början bara minuter i taget sedan längre och längre stunder.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Njut! Min första var så nästan hela första året.. nu tar han igen det med råge.. aktiv all sin vakna tid men ändå forfarande duktig på att sova när han väl kommer till ro. Vissa barn behöver det helt enkelt... nu är lillebror har kommit börjar jag förstå mina vänner som sa att man aldrig fick något gjort för att bebisen alltid ska vara på en.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ellifant skrev 2020-10-16 12:31:54 följande:

    Njut! Min första var så nästan hela första året.. nu tar han igen det med råge.. aktiv all sin vakna tid men ändå forfarande duktig på att sova när han väl kommer till ro. Vissa barn behöver det helt enkelt... nu är lillebror har kommit börjar jag förstå mina vänner som sa att man aldrig fick något gjort för att bebisen alltid ska vara på en.


    Håller med detta inlägget!

    Min första bebis var precis så, sov i princip hela första halvåret mellan matningarna men sedan vid ett svängde det totalt och han är otroligt aktiv och pigg idag. Lillebror däremot - herregud!!! Jag hinner inte ens städa medan maken är på jobbet eftersom han varit vaken så jättemycket under sin bebistid och velat bli underhållen/myst med HELA tiden, inklusive i perioder halva nätterna. Trodde knappt inte heller på de som sa att bebistiden är jobbig och att man inte ?hinner? nåt innan jag fick lillebror, mitt svar var I stil med ?Men de bara äter och sover och bajsar, det fanns all tid i världen att göra annat!?. Nu får jag äta upp de orden.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Mitt andra barn var så, och det höll faktiskt i sig. När han började skolan sov han fortfarande 12 timmar/natt. Nu är han vuxen och sover sina 10 timmar varje natt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för alla fina svar!

    Så sålänge han äter och går upp i vikt så kan de sova hur mycket som helst?

    Det är när de är slöa och inte äter som det är ett problem?

    Känner mig mycket tryggare nu!

    Storebror var från första veckan vaken i timmar i sträck men skrek också massor (var väll trött och kom inte till ro) han sov bra på nätterna första månaden, sen vacklade han hysterisk minst tio gånger per natt tills han var ett och ett halvt.. idag är han fem och sover bra förutom att han vaknar tidigt.. att gå upp sju är sovmorgon. Men lillebror han ligger kvar själv i sin säng och sover.. sådana små kontraster va..

    Tack alla ??

Svar på tråden Två månaders bebis sover hela tiden!