• Crash Man

    Vad är din åsikt om manliga feminister?

    Om du träffar en man som stolt proklamerar att han är feminist, vad är då din första tanke. Tänker du att det är en person som står upp för jämnställdhet eller tror du att det är ett sexuellt rovdjur som försöker kamoflera sig.

    Efter det framkommit att feministiska män som journalist på aftonbladet, känd ståuppkomiker och polischef blivit anklagade för flertalet våldtäkter så tycker jag personligen att det börjar ringa varningsklockor när män kallar sig för feminister. Det finns även exempel från mitt eget liv då min morbror och min systers förre detta pojkvän visat sig inte vara så pass feministiska som de påstått. Dessa två är inga våldtäktsmän, men de var knappast d3 shyssta feministkillar som de påstod sig vara. Så den slutsatsen jag dragit är att feministmän är inte mer för jämnställdhet än vad anti-feminister är.

    Vad tycker du?

  • Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?
  • Ascendere

    Jag tänkte att det är lite som att vara ensamkommande flykting och gilla SD...

    Eller låginkomsttagare och rösta på Moderaterna.

    Ja ni fattar, man har manipulerats med resonemang i stil med ?ja nu råkar det vara bra för mig, men mest av allt är det bra för DIG!?

  • Drottningen1970
    Ascendere skrev 2020-10-16 15:57:51 följande:

    Jag tänkte att det är lite som att vara ensamkommande flykting och gilla SD...

    Eller låginkomsttagare och rösta på Moderaterna.

    Ja ni fattar, man har manipulerats med resonemang i stil med ?ja nu råkar det vara bra för mig, men mest av allt är det bra för DIG!?


    Du tänker att jåmlikhet och rättvisa mellan könen är dåligt för män?
  • Ascendere
    Drottningen1970 skrev 2020-10-16 15:59:28 följande:

    Du tänker att jåmlikhet och rättvisa mellan könen är dåligt för män?


    Det finns en variant av feminism som kallas särartsfeminism, det synsättet kan jag hålla med om till stora delar.
  • Aurora Borrealis

    Tänker att det är en man som växt upp utan sin biologiska pappa, av en stark mamma och omgiven av endast systrar och har haft någon stark tjej som partner. Han har hört vad alla dessa kvinnor han älskar har fått för problem pga män. Och jämfört själv.

  • Magical

    Jag tänker att det är vettigt och fullt normalt att önska att alla människor har det jämställt, ses som lika värda, får samma lön för samma arbete osv. Jag tycker därmed att det är ganska konstigt om jag möter en person (kön spelar ingen roll) som säger den inte är feminist. 

  • Magical
    Ascendere skrev 2020-10-16 15:57:51 följande:

    Jag tänkte att det är lite som att vara ensamkommande flykting och gilla SD...

    Eller låginkomsttagare och rösta på Moderaterna.

    Ja ni fattar, man har manipulerats med resonemang i stil med ?ja nu råkar det vara bra för mig, men mest av allt är det bra för DIG!?


    Hur menar du då? Hur kan det vara dåligt med lika lön för lika arbete, ses som jämlika människor i samhället osv?
  • Xlr8

    Vem är hans nästa offer eller stackars den där mentalt efterblivna mannen.

  • Xlr8
    Magical skrev 2020-10-16 16:10:49 följande:

    Jag tänker att det är vettigt och fullt normalt att önska att alla människor har det jämställt, ses som lika värda, får samma lön för samma arbete osv. Jag tycker därmed att det är ganska konstigt om jag möter en person (kön spelar ingen roll) som säger den inte är feminist. 


    Feminism som den agera är inte samma som jämställdhet. Jämställdhet är jag villig att stå bakom men önskar att någon skjuter mig om jag blir så hjärndöd att jag stödjer den Feminism som bedrivs idag.
  • Ascendere
    Magical skrev 2020-10-16 16:11:44 följande:
    Hur menar du då? Hur kan det vara dåligt med lika lön för lika arbete, ses som jämlika människor i samhället osv?
    Det är det där "osv" som jag inte håller med om...
Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?