• Anonym (L)
    Fri 16 Oct 2020 22:35
    1309 visningar
    82 svar
    +1
    82
    1309

    Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?

    Jag hade en relation som jag avslutade för ett par år sedan och efter det har jag inte känt mig motiverad att försöka igen.

    Jag tycker att det är rätt skönt att kunna göra som jag vill, ingen som lägger sig i och jag behöver inte vaxa benen. Jag kan sakna sex ibland men det är ofta bättre i fantasin än i verkligheten. Jag har haft mina passioner och tror inte att det kommer att hända igen. Jag har aldrig haft ONS och tänker inte börja nu så jag håller inte på med Tinder som en del av mina väninnor och jag kan inte riktigt hitta motivationen att nätdejta heller.

    Jag har en tonåring så jag är inte helt ensam men den dagen h*n flyttar hemifrån kommer det nog att kännas tomt. Det är det som gör mig fundersam över om det är bra att lägga ner det här med relationer helt. Det kanske blir tråkigare då. Jag har en del vänner men vi ses inte så ofta.

    Jag har en massa planer för bl.a. resor och det är förstås roligare att dela upplevelserna med någon. Jag kan säkert resa med en väninna någon gång men det flesta har män som de förstås vill vara med.

    Jag har några betydligt äldre kvinnliga bekanta och de verkar trivas bra med ensamheten. Det kanske är hormonerna, vad vet jag.

    Hur tänker ni kring det här? Kan ni tänker er att leva ensamma resten av livet eller tror ni att det blir för trist?

  • Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?
  • Anonym (Mia)
    Fri 16 Oct 2020 22:59
    #2

    Som du säger, du har ju ett barn. Nu vet jag inte hur er relation är, men många har ju en tight kontakt med sina vuxna barn och i framtiden kanske även barnbarn.

    Jag har börjat ställa in mig på att leva resten av mitt liv själv. Eller utan partner rättare sagt. Jag har en dotter som är mitt allt. Däremot män har jag blivit bränd av allt för många gånger.

    Jag tror absolut att man kan vara lycklig som singel. Du kanske har vänner och bekanta som kan göra dig lika lycklig som en partner skulle göra. Och sex kan man ha med sig själv.

  • Anonym (1)
    Fri 16 Oct 2020 23:02
    #3

    Man kan väl ha en kk så man får närhet och sex. Det blir ju bättre när det är samma person som man lär känna.

  • Anonym (Marit­ta)
    Fri 16 Oct 2020 23:10
    #4

    Vad är det som gör att du inte är motiverad att söka ny kärlek? Det har jag märkt att det blivit ett svepskäl bland mina väninnor att liksom slippa fejsa verkligheten i det sista kraschade förhållandet. Misstänker att många av mina väninnor blev sårade djupt att de liksom även tappade självförtroendet och gömmer sig bakom en massa påhittade klyschor för att slippa bli sårad igen.. Fast att de då sårar sig själva verkar inte riktigt sjunka in.

    Vi har varit flitiga på danstillställningar av olika slag och de har girigt tittat på snygga män och gillat närheten under dans men blivit i princip panikslagen av att de följt med till vår sittplats och velat bjuda på en drink, kaffe eller velat dansa igen. Eller ve och fasa velat träffas igen på samma ställe veckan därpå, då har det rapats klyschor på rad och pinsam stämning uppstår. De vill ha uppmärksamhet och komplimanger och närhet men kommer de för nära blir det panikslagna klyschor.. Och i samma andetag skrattas det lätt falskt om att de är nöjda singlar. Jag undrar det jag.... Jag känner mina vänner väldigt väl.

  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Fri 16 Oct 2020 23:15
    #5
    +1
    Anonym (1) skrev 2020-10-16 23:02:04 följande:

    Man kan väl ha en kk så man får närhet och sex. Det blir ju bättre när det är samma person som man lär känna.


    Nej. Majoriteten av kvinnor vill inte bara ha sex så. Så det var inget bra förslag. Läs trådstarten igen, så fattar du att ditt förslag inte passar henne.
  • Anonym (f)
    Fri 16 Oct 2020 23:21
    #6
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-16 22:46:48 följande:
    Tror inte heller du kommer få uppleva lika bra sex IRL som kvinnor fantiserar om, 50 Shades of Grey liksom. Om du inte haft ONS så är det försent att börja nu. De flesta som är sexuella har ONS, du bör istället ha siktet inställt på att bli en gammal nucka.
    Vilket idiotsvar. Dels var hon inte intresserad av ons, men varför skulle det vara försent om hon hade velat?

    Jag skaffade tinder och fick över 100 likes på 30 minuter. Jag vet inte hur gammal ts är och hur hon se rut, men det är LÄTT att få napp för en kvinna. Jag är själv 40+. 

    Det är faktiskt inte svårt att få seriösa förslag heller. Men man ska våga.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Fri 16 Oct 2020 23:24
    #8
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:
    Vilket idiotsvar. Dels var hon inte intresserad av ons, men varför skulle det vara försent om hon hade velat?
    Det kan man läsa mellan raderna.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Fri 16 Oct 2020 23:28
    #9
    -1
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:
    Jag skaffade tinder och fick över 100 likes på 30 minuter. Jag vet inte hur gammal ts är och hur hon se rut, men det är LÄTT att få napp för en kvinna. Jag är själv 40+. 
    Det visste jag inte om......     Alltid lär man sig nåt nytt..................... Kräks
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Fri 16 Oct 2020 23:38
    #10

    Jag har en bra relation med min tonåring och vi kommer alltid att vara tajta men h*n vill plugga utomlands och då blir det förstås tomt. Fast när h*n blir äldre kommer jag hoppas på barnbarn.

    Sedan har jag vissa intressen, främst friluftsliv, som mina väninnor inte är intresserade av. Då måste jag skaffa nya vänner vilket inte alltid är så enkelt i den här åldern.

    Jag känner igen det där med sårade kvinnor som är rädda för närhet men jag är nog tvärtom. Jag har haft ett par riktigt dåliga erfarenheter men då dejtade jag medvetet efteråt, trots att jag var rädd, eftersom jag inte ville bli ensam av rädsla. Mitt senaste ex var väldigt krävande på många sätt och visst kände jag en lättnad när det var över, fast inte så att jag är rädd av det skälet.

    Jag gillar sex men i en relation. Jag fäster mig lätt vid människor så jag skulle nog inte kunna ha en kk enbart för sex. Jag har haft en del riktigt bra sex förr men i mina senaste relationer har det varit lite trist, även om mannen har varit nöjda.

    50 shades of grey har jag inte ens läst för den verkar rätt ointressant, S&M i någon sorts vaniljtappning, men jag antar att det inlägget inte var seriöst menat.

  • Anonym (1)
    Fri 16 Oct 2020 23:42
    #11
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-16 23:15:35 följande:

    Nej. Majoriteten av kvinnor vill inte bara ha sex så. Så det var inget bra förslag. Läs trådstarten igen, så fattar du att ditt förslag inte passar henne.


    Nähä jag ville det iaf när jag var singel. Ville inte gå in i en relation just då men ville ha sex och närhet av en man. Perfekt tyckte jag. En period iaf.
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Fri 16 Oct 2020 23:45
    #12
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:

    Vilket idiotsvar. Dels var hon inte intresserad av ons, men varför skulle det vara försent om hon hade velat?

    Jag skaffade tinder och fick över 100 likes på 30 minuter. Jag vet inte hur gammal ts är och hur hon se rut, men det är LÄTT att få napp för en kvinna. Jag är själv 40+. 

    Det är faktiskt inte svårt att få seriösa förslag heller. Men man ska våga.


    Jag fyller snart 50 och ser väl ok ut, inga rynkor direkt (lever sunt) och fin figur, fast manlig bekräftelse har jag fått så det räcker och blir över i mina dar. Jag har inget behov av det längre. När jag har nätdejtat har jag fått många svar men jag har inget lust att hålla på med det heller.

    Ignorera sådana inlägg, det är någon som vill provocera bara, inget att bry sig om.
Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?