• Anonym (L)
    Fri 16 Oct 2020 22:35
    1302 visningar
    82 svar
    +1
    82
    1302

    Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?

    Jag hade en relation som jag avslutade för ett par år sedan och efter det har jag inte känt mig motiverad att försöka igen.

    Jag tycker att det är rätt skönt att kunna göra som jag vill, ingen som lägger sig i och jag behöver inte vaxa benen. Jag kan sakna sex ibland men det är ofta bättre i fantasin än i verkligheten. Jag har haft mina passioner och tror inte att det kommer att hända igen. Jag har aldrig haft ONS och tänker inte börja nu så jag håller inte på med Tinder som en del av mina väninnor och jag kan inte riktigt hitta motivationen att nätdejta heller.

    Jag har en tonåring så jag är inte helt ensam men den dagen h*n flyttar hemifrån kommer det nog att kännas tomt. Det är det som gör mig fundersam över om det är bra att lägga ner det här med relationer helt. Det kanske blir tråkigare då. Jag har en del vänner men vi ses inte så ofta.

    Jag har en massa planer för bl.a. resor och det är förstås roligare att dela upplevelserna med någon. Jag kan säkert resa med en väninna någon gång men det flesta har män som de förstås vill vara med.

    Jag har några betydligt äldre kvinnliga bekanta och de verkar trivas bra med ensamheten. Det kanske är hormonerna, vad vet jag.

    Hur tänker ni kring det här? Kan ni tänker er att leva ensamma resten av livet eller tror ni att det blir för trist?

  • Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:27
    #23
    Anonym (L) skrev 2020-10-16 23:38:05 följande:

    Jag känner igen det där med sårade kvinnor som är rädda för närhet men jag är nog tvärtom. Jag har haft ett par riktigt dåliga erfarenheter men då dejtade jag medvetet efteråt, trots att jag var rädd, eftersom jag inte ville bli ensam av rädsla. Mitt senaste ex var väldigt krävande på många sätt och visst kände jag en lättnad när det var över, fast inte så att jag är rädd av det skälet.

    Jag gillar sex men i en relation. Jag fäster mig lätt vid människor så jag skulle nog inte kunna ha en kk enbart för sex. Jag har haft en del riktigt bra sex förr men i mina senaste relationer har det varit lite trist, även om mannen har varit nöjda.

    50 shades of grey har jag inte ens läst för den verkar rätt ointressant, S&M i någon sorts vaniljtappning, men jag antar att det inlägget inte var seriöst menat.


    Det som är bra för kvinnor på såna här forum är att ni kan uttrycka att ni känner er sårade, utan att förlöjligas. Ni kan dela tankar med kvinnor med liknande erfarenheter. Det känns bra helt enkelt.
    Det med 50 Shades var inte helt oseriöst menat. Kvinnor längtar efter spännande män, och få ge sig hän. De flesta vanliga män är otillräckliga.
  • Anonym (??)
    Sat 17 Oct 2020 09:38
    #24
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 07:52:47 följande:
    Fast den här tråden handlar om TS. Inte de andra kvinnorna, som är olika henne.
    Hon vill ha en massa uppmuntran, så att allt känns varmt, mysigt och fluffigt. Inga hårda kanter inte. Det blir nog gemytligt i er lilla klubb Hjärta
    Fast du själv har skrivit inlägg som inte passar in med TS trådstart, där du generaliserar friskt om "hur kvinnor är" . Nu plötsligt försöker du mästra andra? 
  • Anonym (??)
    Sat 17 Oct 2020 09:38
    #25
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 09:27:15 följande:
    Det som är bra för kvinnor på såna här forum är att ni kan uttrycka att ni känner er sårade, utan att förlöjligas. Ni kan dela tankar med kvinnor med liknande erfarenheter. Det känns bra helt enkelt.
    Det med 50 Shades var inte helt oseriöst menat. Kvinnor längtar efter spännande män, och få ge sig hän. De flesta vanliga män är otillräckliga.
    Om du tror att 50 shades är ngt slags drömideal för kvinnor så har du helt fått det om bakfoten. Varför hakar du fast dig på den skithistorien ens? Är du 15 år? 
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:44
    #26
    Anonym (??) skrev 2020-10-17 09:38:57 följande:
    Om du tror att 50 shades är ngt slags drömideal för kvinnor så har du helt fått det om bakfoten. Varför hakar du fast dig på den skithistorien ens? Är du 15 år? 
    Kvinnor drömmer om sånt de inte kan få i verkligheten. Det är därför 50 Shades blev så stort. En fantasi, verklighetsflykt. Och så tar de en titt på hur män är i verkligheten. Otillräckliga, en besvikelse.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:46
    #27
    Anonym (??) skrev 2020-10-17 09:38:04 följande:
    Fast du själv har skrivit inlägg som inte passar in med TS trådstart, där du generaliserar friskt om "hur kvinnor är" . Nu plötsligt försöker du mästra andra? 
    Nja, jag ser hur kvinnor skriver med varann i såna här trådar. Det blir som en liten klubb. Lite småmysigt.
    Men det är nog skönt att få lura sig själv lite, så man slipper verkligheten.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 09:54
    #28
    Anonym (f) skrev 2020-10-16 23:21:00 följande:
    Vilket idiotsvar. Dels var hon inte intresserad av ons, men varför skulle det vara försent om hon hade velat?

    Jag skaffade tinder och fick över 100 likes på 30 minuter. Jag vet inte hur gammal ts är och hur hon se rut, men det är LÄTT att få napp för en kvinna. Jag är själv 40+. 

    Det är faktiskt inte svårt att få seriösa förslag heller. Men man ska våga.
    Jag är bitter. En fråga: om ni kvinnor INTE hade lätt att få napp, tror ni att ni skulle vara bittra? Skulle ni vilja byta med män?
  • Anonym (45)
    Sat 17 Oct 2020 09:57
    #29

    Nä jag trivs inte som ensam. Jag vill träffa någon och dela saker med. Mina vänner har aldrig ork eller råd och hitta på saker. Jag vill resa mer, gå ut och äta o allmänt njuta av livet. Men det är inte så enkelt och träffa någon vid denna åldern, så det blir rätt ensamt trots barn.

    Varje gång jag försöker och jag träffar någon som jag finner trevlig och intressant så slutar det med besvikelse och sämre självkänsla. Vet faktiskt inte vad jag kan göra annorlunda. Ingen verkar vilja umgås eller lära känna djupare allt är bara ett konstigt spel. Kanske är det mig det är fel på.

  • sextio­talist
    Sat 17 Oct 2020 10:02
    #30
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 09:46:18 följande:

    Nja, jag ser hur kvinnor skriver med varann i såna här trådar. Det blir som en liten klubb. Lite småmysigt.

    Men det är nog skönt att få lura sig själv lite, så man slipper verkligheten.


    Vi lever i verkligheten. Jag har varit singel i fem år, jag lever i en lång relation. Det är min verklighet. Min verklighet är att det finns män som inte fixar självständiga kvinnor, min verklighet är att det finns män som tycker självständiga kvinnor är toppen

    Min verklighet är att det finns män och kvinnor som går på minor när det gäller relationer, min verklighet är att det finns män och kvinnor som hittar sin själsfrände.

    I min verklighet finns alla typer av människor, både svin och pärlor och allt däremellan.

    Ts är nyseparerad, är på väg att landa, för tillfället är hon inte sugen på en ny relation (sunt i mina ögon). Hon har tankar kring singellivet som medelålders.

    Utifrån de jag känner, så trivs många kvinnor med detta liv. De har ett bra liv, något som du uppenbarligen har svårt att acceptera. Om jag hade blivit singel idag, så hade jag nog valt att förbli särbo.

    Både min mamma och mormor blev änkor tidigt. Båda har blivit uppvaktade, men valde singellivet.

    Varför lurar vi varandra?

    För att vi delar våra erfarenheter, både bra och dåliga, att man klarar leva ett bra singelliv som kvinna.

    Det är DU som är besviken på ditt liv, det är dig kvinnorna uppenbarligen ratar.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:05
    #31
    sextiotalist skrev 2020-10-17 10:02:54 följande:
    Det är DU som är besviken på ditt liv, det är dig kvinnorna uppenbarligen ratar.
    Sant, jag är en av de otillräckliga männen.
  • Anonym (Hanna­)
    Sat 17 Oct 2020 10:06
    #32
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 09:44:29 följande:

    Kvinnor drömmer om sånt de inte kan få i verkligheten. Det är därför 50 Shades blev så stort. En fantasi, verklighetsflykt. Och så tar de en titt på hur män är i verkligheten. Otillräckliga, en besvikelse.


    Har svårt att tro att särskillt många kvinnor (ens de som gillade böckerna) vill ha det på riktigt. Utan det var väl just verklighetsflykt som du skriver, fantasi, underhållning osv. Precis som den mesta annan underhållning. Man ser ju inte på en rysare eller skräckfilm för att man själv skulle vilja uppleva sakerna i de filmerna heller.

    Underhållning är underhållning,
Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?