• Anonym (L)
    Fri 16 Oct 2020 22:35
    1309 visningar
    82 svar
    +1
    82
    1309

    Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?

    Jag hade en relation som jag avslutade för ett par år sedan och efter det har jag inte känt mig motiverad att försöka igen.

    Jag tycker att det är rätt skönt att kunna göra som jag vill, ingen som lägger sig i och jag behöver inte vaxa benen. Jag kan sakna sex ibland men det är ofta bättre i fantasin än i verkligheten. Jag har haft mina passioner och tror inte att det kommer att hända igen. Jag har aldrig haft ONS och tänker inte börja nu så jag håller inte på med Tinder som en del av mina väninnor och jag kan inte riktigt hitta motivationen att nätdejta heller.

    Jag har en tonåring så jag är inte helt ensam men den dagen h*n flyttar hemifrån kommer det nog att kännas tomt. Det är det som gör mig fundersam över om det är bra att lägga ner det här med relationer helt. Det kanske blir tråkigare då. Jag har en del vänner men vi ses inte så ofta.

    Jag har en massa planer för bl.a. resor och det är förstås roligare att dela upplevelserna med någon. Jag kan säkert resa med en väninna någon gång men det flesta har män som de förstås vill vara med.

    Jag har några betydligt äldre kvinnliga bekanta och de verkar trivas bra med ensamheten. Det kanske är hormonerna, vad vet jag.

    Hur tänker ni kring det här? Kan ni tänker er att leva ensamma resten av livet eller tror ni att det blir för trist?

  • Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?
  • sextio­talist
    Sat 17 Oct 2020 10:06
    #33
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 09:54:37 följande:

    Jag är bitter. En fråga: om ni kvinnor INTE hade lätt att få napp, tror ni att ni skulle vara bittra? Skulle ni vilja byta med män?


    Det finns garanterat kvinnor som inte får napp, det känns nog jobbigt om de vill ha en relation.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:12
    #34
    sextiotalist skrev 2020-10-17 10:06:33 följande:
    Det finns garanterat kvinnor som inte får napp, det känns nog jobbigt om de vill ha en relation.
    Men alla vet att kvinnor har lättare att få napp. Så varför en del kvinnor känner ett behov av att "skryta" om det förstår jag inte. Jag tror att om det inte hade varit så lätt för kvinnor att få napp, så skulle ni sakna det. Mycket.
  • Anonym (Hanna­)
    Sat 17 Oct 2020 10:17
    #35
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 10:12:39 följande:

    Men alla vet att kvinnor har lättare att få napp. Så varför en del kvinnor känner ett behov av att "skryta" om det förstår jag inte. Jag tror att om det inte hade varit så lätt för kvinnor att få napp, så skulle ni sakna det. Mycket.


    Även om kvinnor som grupp har lättare att finna någon (vet inte om det är så men om) så är det ju lika jobbigt för den enskilda individ som är ofrivilligt ensam. Det blir ju inte mindre jobbigt/tråkigt osv för att "andra kvinnor kan".
  • Anonym (Hanna­)
    Sat 17 Oct 2020 10:18
    #36

    Men den här tråden handlar väl inte om hur lätt eller svårt män respektive kvinnor har att träffa någon? Den är väl inte till för ännu en sådan diskussion (finns ju gott om såna trådar)?

  • sextio­talist
    Sat 17 Oct 2020 10:20
    #37
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 10:12:39 följande:

    Men alla vet att kvinnor har lättare att få napp. Så varför en del kvinnor känner ett behov av att "skryta" om det förstår jag inte. Jag tror att om det inte hade varit så lätt för kvinnor att få napp, så skulle ni sakna det. Mycket.


    De får väl skryta om det.

    Om du mår dåligt av det så rekommenderar jag att du inte läser sådana trådar eller skippa familjeliv och är på flashback istället och engerar dig i de trådar som kräks över kvinnor.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:21
    #38
    Anonym (Hanna) skrev 2020-10-17 10:17:06 följande:
    Även om kvinnor som grupp har lättare att finna någon (vet inte om det är så men om) så är det ju lika jobbigt för den enskilda individ som är ofrivilligt ensam. Det blir ju inte mindre jobbigt/tråkigt osv för att "andra kvinnor kan".
    Klart det är, alla vet det. Majoriteten av kvinnor har lättare att få napp än män.
    Och att få napp är viktigt för självförtroendet. Kvinnor älskar att få uppmärksamhet och känna sig bekräftade, åtråvärda. Skulle det försvinna, så skulle kvinnor inte tycka att det var så jävla kul. Nån kanske t om skulle bli bitter.
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 10:22
    #39
    Anonym (Hanna) skrev 2020-10-17 10:18:36 följande:

    Men den här tråden handlar väl inte om hur lätt eller svårt män respektive kvinnor har att träffa någon? Den är väl inte till för ännu en sådan diskussion (finns ju gott om såna trådar)?


    Sant. Tråden är för kvinnor. My bad.
  • Anonym (Maja,­+40)
    Sat 17 Oct 2020 10:23
    #40

    Jag trivs att vara ensamstående.Men vad har jag för val ?

  • Anonym (Hanna­)
    Sat 17 Oct 2020 10:24
    #41
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 10:22:36 följande:

    Sant. Tråden är för kvinnor. My bad.


    den är vinköad till kvinnor men gissar att även män är välkomna för ts om man skriver om trådens ämne.

    Men lite tråkigt att kapa tråden för att skriva om andra saker.

    Är du medelålders och singel och hur trivs du i så fall med det?
  • sextio­talist
    Sat 17 Oct 2020 10:25
    #42
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 10:22:36 följande:

    Sant. Tråden är för kvinnor. My bad.


    Ja, en medelålders kvinna frågar andra kvinnor i liknande situation.

    Troligen är svar från bittra män väldigt ointressanta i den frågeställningen.

    Är du lika engerad i frågor om mens, klimakteriet, förlossningar, graviditeter etc
Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?