• Anonym (L)
    Fri 16 Oct 2020 22:35
    1304 visningar
    82 svar
    +1
    82
    1304

    Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?

    Jag hade en relation som jag avslutade för ett par år sedan och efter det har jag inte känt mig motiverad att försöka igen.

    Jag tycker att det är rätt skönt att kunna göra som jag vill, ingen som lägger sig i och jag behöver inte vaxa benen. Jag kan sakna sex ibland men det är ofta bättre i fantasin än i verkligheten. Jag har haft mina passioner och tror inte att det kommer att hända igen. Jag har aldrig haft ONS och tänker inte börja nu så jag håller inte på med Tinder som en del av mina väninnor och jag kan inte riktigt hitta motivationen att nätdejta heller.

    Jag har en tonåring så jag är inte helt ensam men den dagen h*n flyttar hemifrån kommer det nog att kännas tomt. Det är det som gör mig fundersam över om det är bra att lägga ner det här med relationer helt. Det kanske blir tråkigare då. Jag har en del vänner men vi ses inte så ofta.

    Jag har en massa planer för bl.a. resor och det är förstås roligare att dela upplevelserna med någon. Jag kan säkert resa med en väninna någon gång men det flesta har män som de förstås vill vara med.

    Jag har några betydligt äldre kvinnliga bekanta och de verkar trivas bra med ensamheten. Det kanske är hormonerna, vad vet jag.

    Hur tänker ni kring det här? Kan ni tänker er att leva ensamma resten av livet eller tror ni att det blir för trist?

  • Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?
  • Anonym (f)
    Sat 17 Oct 2020 10:54
    #53
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 10:12:39 följande:
    Men alla vet att kvinnor har lättare att få napp. Så varför en del kvinnor känner ett behov av att "skryta" om det förstår jag inte. Jag tror att om det inte hade varit så lätt för kvinnor att få napp, så skulle ni sakna det. Mycket.
    Om du menar mig så var det ett svar på ett elakt svar till ts om att det är försent för ts. 
  • Anonym (chris­tianFr­ej)
    Sat 17 Oct 2020 11:00
    #54

    TS, jag tycker inte du ska lämna tråden om du vill fortsätta prata om detta med kvinnor. Jag ska inte skriva mer här. Kvinnor förstår varann på ett annat sätt.

  • Anonym (Vanja­)
    Sat 17 Oct 2020 11:14
    #55

    Ja, jag längtar efter att träffa någon. Varit ensam i många år nu. Tyvärr kommer det dröja några år till innan jag har möjlighet att dejta. Men var sak har sin tid.

  • Anonym (W)
    Sat 17 Oct 2020 11:52
    #56

    Fantastiskt! Är både barn- och karlfri.

  • Anonym (roman­tiker)
    Sat 17 Oct 2020 12:13
    #57
    Anonym (Hanna) skrev 2020-10-17 10:28:25 följande:
    Det jag försökte få fram var att även om det är såsom du skriver att kvinnor som grupp har det lättare än män som grupp så är det ju lika jobbigt för den individ som är ofrivilligt ensam. Hon blir ju inte hjälpt av att andra kvinnor kan, eller att kvinnor statististiskt sätt har det lättare. Hon är ju inte statistiken utan en individ. Precis som att detär lika jobbigt att vara kronisk sjuk och 25 år även om gruppen 25åringar statistiskt sätt mer sällan är kroniskt sjuka än amdra åldersgrupper. (Inga jämförelser i övrigt).
    Bra kommentar. I min bekantskapskrets har har männen som grupp alltid haft lättare att hitta kärleken. Många av dem nästan drar sig för att gå hem med en kvinna av rädsla för att få dem på halsen direkt. De menar att kvinnor alltid blir kära i dem och att det kostar mer än det smakar, medan kvinnliga vänner många i medelåldern helt gett upp det här med kärlek och sex. Sexet för att de sällan eller aldrig erbjuds närhet och kärlek när de väl har det utan måste reduceras till en kropp,
    Såna problem har ju sällan män eftersom kvinnor faller mycket lättare och söker en långvarig relation där man delar liv och vardag. Män är fast i sextänket eftersom det är vad de prioriterar främst. Inte konstigt att kvinnor inte vill ligga med dem under såna premisser. I yngre åldrar har ju kvinnor så många fler män att välja på så även om de måste kyssa många grodor så dyker det ju upp förmodligen upp någon man som blir kära i dem förr eller senare. Men efter 40 minskas utbudet radikalt, för att inte tala om efter 50-60. Jag tror kvinnor förlikat sig med att leva själv och oftare satsar på nära relationer och familj, och blir relativt bra på att sysselsätta sig och hitta intressen på äldre dar. Män verkar vara precis tvärtom som grupp.


  • Anonym (roman­tiker)
    Sat 17 Oct 2020 12:18
    #58
    Anonym (f) skrev 2020-10-17 10:52:38 följande:
    Mitt ex som är man har inga problem att hitta nya kvinnor, och han är inte extremt snygg, han är bland annat lite överviktig. Dock har han en attraktiv personlighet, humor och vet hur han ska prata med kvinnor. 
    De enda män som jag ser har lite svårare med kvinnor är de som dricker för mycket alkohol och bosatt sig på barerna. Men de andra oavsett utseende lever alla i relationer eller dejtar mycket. De mår ju så bra bara de får lite sex ibland och  flera vill inte ha ett nytt förhållande eftersom de gjort barn och fru tidigare.

    På kvinnofronten verkar urvalet så snävt att de verkar sänka sina krav rejält många gånger och fastna med någon som är direkt dålig för dem, och nöjer sig med första bästa.
  • Anonym (mario­)
    Sat 17 Oct 2020 12:29
    #59
    Anonym (L) skrev 2020-10-17 10:43:34 följande:

    Det står klart och tydligt i rubriken att jag vänder mig till andra medelålders kvinnor och ändå dyker det upp en man som försöker få tråden att handla om honom, klassiskt. Nej, kvinnor har inte och kommer nog aldrig att få ha en egen mysig klubb utan att det dyker upp en man som ska mansplaina livet och hur kvinnor fungerar för - kvinnor.

    Livet är hårt och orättvist, det vet jag också genom flera svåra erfarenheter, men inte fan sitter jag och gnäller för det och hävdar att världen och män är skyldiga att göra mig lycklig. Det måste man fixa själv, det finns ingen kosmisk rättvisa, det kommer ingen som räddar dig och styr upp ditt liv. Det insåg vi andra när vi blev vuxna.

    Tack för alla andra svar i tråden! Men jag lämnar den nu och det är inte för att jag ?inte orkar höra sanningen? utan för att jag inte orkar bläddra igenom inlägg efter inlägg av ytterligare en manbabys forumterapi.

    Så besvära dig inte med att svara på det här inlägget, jag kommer inte att läsa ditt svar.


    Utan männens hjälp hade inte den här tråden kommit så högt upp och därmed nått fler kvinnor. Tänk på det!
  • Anonym (f)
    Sat 17 Oct 2020 12:41
    #60
    Anonym (romantiker) skrev 2020-10-17 12:18:57 följande:
    De enda män som jag ser har lite svårare med kvinnor är de som dricker för mycket alkohol och bosatt sig på barerna. Men de andra oavsett utseende lever alla i relationer eller dejtar mycket. De mår ju så bra bara de får lite sex ibland och  flera vill inte ha ett nytt förhållande eftersom de gjort barn och fru tidigare.

    På kvinnofronten verkar urvalet så snävt att de verkar sänka sina krav rejält många gånger och fastna med någon som är direkt dålig för dem, och nöjer sig med första bästa.
    Nu är det iof något som mitt ex också gör, hänger på barer och dricker mycket alkohol, men antar det finns kvinnor som gärna gör det också. 

    Jga tror det blir vanligare 40+ att inte vilja ha traditionella samborelationer och allt som kommer med det. Jag vill gärna ha en partner, men jag vill inte bo med en man igen i första taget. Jag vill inte dela familj med någon på det sättet längre heller, och kanske därför helst träffar någon som inte har små barn. Jag har betydligt högre krav på många sätt som äldre.

    Men samtidigt tror jag att jag är mycket mindre egoistisk än jag var som yngre också och har mycket mer att ge i en relation och har mer tolerans. 

    Problemet är väl för mig att attraheras av någon, sådant tar tid för mig tid som många inte verkar ha på dejtingapparna.
  • Anonym (Q)
    Sat 17 Oct 2020 13:46
    #61
    Anonym (christianFrej) skrev 2020-10-17 08:56:20 följande:

    Så otroligt löjligt. Alla män vet att kvinnor har lättare att få ligg. Minns en kvinna jag var intresserad av. Hon berättade att hon skulle ut på krogen och ragga upp en kille och ligga med. När jag inte svarade direkt, så blev hon sur. Hon ville ha en reaktion. Kvinnor är otroligt löjliga.


    Alltså, tagga ner lite. Om vi kvinnor är såå otroligt löjliga, så undrar jag, vad gör du här. Och varför vill du då ha sex med oss? Du måste ha gått på en rejäl diss. Är det någon som är löjlig, så är det du.
  • Anonym (Kvinn­a 1970)
    Sat 17 Oct 2020 14:45
    #61

    Känns bra just nu och saknar energi som krävs för att engagera sig i en ny människa. Tar då mycket kraft.

    Vill jag ha sex går det att ordna med några knapptryck på datorn. Haft många tillfälliga kontakter på senare år.

Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?