• Anonym (L)
    Fri 16 Oct 2020 22:35
    1312 visningar
    82 svar
    +1
    82
    1312

    Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?

    Jag hade en relation som jag avslutade för ett par år sedan och efter det har jag inte känt mig motiverad att försöka igen.

    Jag tycker att det är rätt skönt att kunna göra som jag vill, ingen som lägger sig i och jag behöver inte vaxa benen. Jag kan sakna sex ibland men det är ofta bättre i fantasin än i verkligheten. Jag har haft mina passioner och tror inte att det kommer att hända igen. Jag har aldrig haft ONS och tänker inte börja nu så jag håller inte på med Tinder som en del av mina väninnor och jag kan inte riktigt hitta motivationen att nätdejta heller.

    Jag har en tonåring så jag är inte helt ensam men den dagen h*n flyttar hemifrån kommer det nog att kännas tomt. Det är det som gör mig fundersam över om det är bra att lägga ner det här med relationer helt. Det kanske blir tråkigare då. Jag har en del vänner men vi ses inte så ofta.

    Jag har en massa planer för bl.a. resor och det är förstås roligare att dela upplevelserna med någon. Jag kan säkert resa med en väninna någon gång men det flesta har män som de förstås vill vara med.

    Jag har några betydligt äldre kvinnliga bekanta och de verkar trivas bra med ensamheten. Det kanske är hormonerna, vad vet jag.

    Hur tänker ni kring det här? Kan ni tänker er att leva ensamma resten av livet eller tror ni att det blir för trist?

  • Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?
  • Anonym (längt­ar)
    Sat 17 Oct 2020 15:17
    #62
    Anonym (Kvinna 1970) skrev 2020-10-17 14:45:54 följande:

    Känns bra just nu och saknar energi som krävs för att engagera sig i en ny människa. Tar då mycket kraft.

    Vill jag ha sex går det att ordna med några knapptryck på datorn. Haft många tillfälliga kontakter på senare år.


    Vilka knapptryck är det?
  • Anonym (längt­ar)
    Sat 17 Oct 2020 15:26
    #63

    Har varit singel i 14 år o är såååå trött på det.
    Tyvärr har jag inte ork att försöka träffa någon o jag tvivlar på att någon vill ha mig med nyupptäckt hjärtfel som gör att jag knappt orkar något som det är nu.
    Att man sen är fet med, gör det ju ännu svårare.
    Har gått ner massor så nu hänger huden o fettet som påsar o ser ut som 100 år gammalt.

    Min högsta önskan som liten, var man o många barn o slippa vara ensam mer, men istället träffade jag någon som knäckte mig totalt o när jag kom upp till ytan träffade jag en ny som gjorde precis likadant....han var lurig så jag märkte det inte fråns det var försent. Fick iaf ett barn som nu måste bo hos sin pappa pga min sjukdom.

    Jag hatar detta ensamlivet. 

  • Anonym (besaz­z)
    Sat 17 Oct 2020 15:43
    #64
    sextiotalist skrev 2020-10-17 08:02:02 följande:
    Och om hon vill ha det, varför inte?

    Om hon väljer ett liv hon mår bra i, fungerar bra, vad tillför en grinig gubbe (gubbe som beteende)?

    Varför får man inte ha ett mysigt, fluffig liv utan hårda kanter ?

    Eftersom ts har ett barn, gått igenom en separation så har hon garanterat mött många kanter i sitt liv.
    Men sluta mata bittertrollet som förstör hela tråden med sitt tjafs! Jag trodde verkligen du var smartare än så.
  • Anonym (Q)
    Sat 17 Oct 2020 15:59
    #65
    Anonym (besazz) skrev 2020-10-17 15:43:12 följande:

    Men sluta mata bittertrollet som förstör hela tråden med sitt tjafs! Jag trodde verkligen du var smartare än så.


    Du är inte speciellt trevlig, du heller.
  • Anonym (Kvinn­a 1970)
    Sat 17 Oct 2020 16:48
    #66
    Anonym (längtar) skrev 2020-10-17 15:17:48 följande:

    Vilka knapptryck är det?


    Har aldrig varit lättare att hitta ett knull. Tinder.
  • Anonym (Q)
    Sat 17 Oct 2020 17:05
    #67
    Anonym (Kvinna 1970) skrev 2020-10-17 16:48:55 följande:

    Har aldrig varit lättare att hitta ett knull. Tinder.


    Det kan jag hålla med om. Jag var för en väldigt kort period inne på HP och herregud, jag hade bara på ett dygn fått över 400 hundra svar. Och 90% handlade om att... vill du knulla. Jag tyckte det var jädrigt obehagligt, så jag gick ur efter bara en vecka. Det var många otrevliga och faktiskt på gränsen till hotfulla svar om en svarade att en inte var intresserad. Så sex är inte svårt att få, om det är det en vill ha. Men jag njuter av min frihet. Och är inget sugen på en man alls...

    för tillfället.
  • Anonym (Kvinn­a 1970)
    Sat 17 Oct 2020 17:53
    #67
    Anonym (Q) skrev 2020-10-17 17:05:29 följande:

    Det kan jag hålla med om. Jag var för en väldigt kort period inne på HP och herregud, jag hade bara på ett dygn fått över 400 hundra svar. Och 90% handlade om att... vill du knulla. Jag tyckte det var jädrigt obehagligt, så jag gick ur efter bara en vecka. Det var många otrevliga och faktiskt på gränsen till hotfulla svar om en svarade att en inte var intresserad. Så sex är inte svårt att få, om det är det en vill ha. Men jag njuter av min frihet. Och är inget sugen på en man alls...

    för tillfället.


    Jo, till en början blev jag rädd. Går att kulla med flera olika män om dagen om jag vill. Träffat både ungt och äldre.
  • Anonym (Q)
    Sat 17 Oct 2020 18:17
    #68
    Anonym (Kvinna 1970) skrev 2020-10-17 17:53:22 följande:

    Jo, till en början blev jag rädd. Går att kulla med flera olika män om dagen om jag vill. Träffat både ungt och äldre.


    Ja, det är helt otroligt. HP var som den värsta sexsidan. Så skulle en bli sugen, så är det att gå med på en sida igen. Tinder har jag aldrig provat, det kanske en skulle göra. Vi kvinnor har fått en helt annan position mot var det var förr. Och det retar en del män, har en börjat att förstå. Jag är numer en 50+, så en ser världen med lite andra ögon nu och en har fått en helt annan trygghet självkänsla, har jag fått i alla fall. Skål för oss kvinnor:))
  • Anonym (f)
    Sat 17 Oct 2020 19:28
    #69
    Anonym (Kvinna 1970) skrev 2020-10-17 17:53:22 följande:
    Jo, till en början blev jag rädd. Går att kulla med flera olika män om dagen om jag vill. Träffat både ungt och äldre.
    Jo, man känner sig ju dock inte särskilt utvald när man får en massa pm även utan bild och utan profiltext som kvinna.
  • Anonym (roman­tiker)
    Sat 17 Oct 2020 20:13
    #70
    Anonym (Kvinna 1970) skrev 2020-10-17 17:53:22 följande:
    Jo, till en början blev jag rädd. Går att kulla med flera olika män om dagen om jag vill. Träffat både ungt och äldre.
    Synd att något de flesta kvinnor inte vill ha finns överflöd av. Precis som reklam och junkfood.
  • Anonym (roman­tiker)
    Sat 17 Oct 2020 20:15
    #71
    Anonym (f) skrev 2020-10-17 19:28:13 följande:
    Jo, man känner sig ju dock inte särskilt utvald när man får en massa pm även utan bild och utan profiltext som kvinna.
    Nej det är hemskt. Också blir man dessutom kontaktad av en massa män utan varken presentation eller bild. Det kan vara vilka lunatics som helst bakom.
  • Anonym (Q)
    Sat 17 Oct 2020 21:20
    #72
    Anonym (romantiker) skrev 2020-10-17 20:15:13 följande:

    Nej det är hemskt. Också blir man dessutom kontaktad av en massa män utan varken presentation eller bild. Det kan vara vilka lunatics som helst bakom.


    Kan bara hålla med... hemskt.
  • Sat 17 Oct 2020 22:17
    #73
    +1

    Jag är fullt nöjd med att vara singel resten av livet. Har inget behov av en ny karl.

  • Anonym (56)
    Sun 18 Oct 2020 00:25
    #74

    Jag är 56 (ser dock betydligt yngre ut och är inte överviktig), och har i stort sett gett upp. Såklart har man sina drömmar, och sina små hemliga förälskelser... Men jag har insett att dom som har möjlighet att träffa i verkligheten nu, och som vill ha mig (ja, jag har försökt mycket både på dansställen och på Mötesplatsen, Happy Panncake och någon mer sajt) - är inte värda besväret s.a.s..                                                                                                                                                    De som är i lämplig ålder, är för det första inte tillräckligt attraktiva fysiskt för att få igång mig, och sedan brukar det alltid vara något annat problem också. För hög alkoholkonsumtion, snusande eller rökande, en jobbig tonårsdotter, ett efterhängset ex, politiska åsikter som jag inte kan med, intressen som jag inte kan dela, och ett ointresse från deras sida, att försöka lära sig något om mina intressen. Eller så är det en misstänksamhet, de måste säga på en gång att de inte tänker börja betala mina räkningar - fast jag inte haft en tanke på något sådant. Överhuvudtaget gringubb-beteenden.

    Utan då lever jag hellre ensam, får vara ifred, slipper anpassa mig till någon. Jag har två vuxna barn, och dom kommer jag ju alltid att ha - även om de skulle få för sig att bo utomlands en tid (vilket jag stödjer - bara de kommer tillbaka sedan!). Jag HAR dem i alla fall, och det finns telefon, mail, Skype. 

    I övrigt behöver jag inte mänsklig samvaro så mycket. Jag är rätt nöjd med att chatta på forum, titta på film, läsa romaner... 

  • Anonym (roman­tiker)
    Sun 18 Oct 2020 00:56
    #75
    Anonym (56) skrev 2020-10-18 00:25:23 följande:

    Jag är 56 (ser dock betydligt yngre ut och är inte överviktig), och har i stort sett gett upp. Såklart har man sina drömmar, och sina små hemliga förälskelser... Men jag har insett att dom som har möjlighet att träffa i verkligheten nu, och som vill ha mig (ja, jag har försökt mycket både på dansställen och på Mötesplatsen, Happy Panncake och någon mer sajt) - är inte värda besväret s.a.s..                                                                                                                                                    De som är i lämplig ålder, är för det första inte tillräckligt attraktiva fysiskt för att få igång mig, och sedan brukar det alltid vara något annat problem också. För hög alkoholkonsumtion, snusande eller rökande, en jobbig tonårsdotter, ett efterhängset ex, politiska åsikter som jag inte kan med, intressen som jag inte kan dela, och ett ointresse från deras sida, att försöka lära sig något om mina intressen. Eller så är det en misstänksamhet, de måste säga på en gång att de inte tänker börja betala mina räkningar - fast jag inte haft en tanke på något sådant. Överhuvudtaget gringubb-beteenden.

    Utan då lever jag hellre ensam, får vara ifred, slipper anpassa mig till någon. Jag har två vuxna barn, och dom kommer jag ju alltid att ha - även om de skulle få för sig att bo utomlands en tid (vilket jag stödjer - bara de kommer tillbaka sedan!). Jag HAR dem i alla fall, och det finns telefon, mail, Skype. 

    I övrigt behöver jag inte mänsklig samvaro så mycket. Jag är rätt nöjd med att chatta på forum, titta på film, läsa romaner... 


    Skulle kunnat vara mina ord det här! Din beskrivning av utbudet som 50+ kvinna är minst sagt nedslående. De stämmer på varje punkt. Sen är det "kanskemännen" de som aldrig kommer till skott trots lång kontakt. Vet inte hur många jag skrivit med som aldrig velat mer trots att de hört av sig hela tiden.

     Mitt problem är som ditt att jag inte faller för män som ser äldre ut, trots att jag själv börjar se mer sliten och trött ut i mina egna ögonoch säkert andras. Jag faller enbart för yngre män runt 30 utseendemässigt, både fysiskt  och energimässigt men vill egentligen ha en äldre mans hjärna och intellektuellt och livserfarenhet. Enbart sex är tomt och själlöst. Tycker också det är svårare att känna sig attraktiv och sexig i den här åldern kroppsligt, blir för medveten om alla ålderstecken som inte går att dölja. Känner mig mycket fulare och tycker andra är det också.

    Kan se mig själv förbli som ensamlevande resten av livet förmodligen, men lider inte egentligen av det eftersom jag har många intressen, vänner och alltid fullt upp. Jag njuter av att leva själv även om jag kan sakna det  där självklara sättet att bry sig som bara en kärlekspartner kan.

    Det är unikt och berikande med kärlek om den fungerar. Tryggheten ökar och ensamheten minskar, på bekostnad av spänning och livsutrymme.
  • Anonym (Ja)
    Sun 18 Oct 2020 16:41
    #76
    +1

    Jag trivs med singellivet och kommer att fortsätta leva så livet ut. Har många vänner jag umgås med när jag vill träffa folk, familj där det finns både barn och barnbarn även om jag själv är barnfri. Sex är inte värt besväret även om det händer att jag har kortare affärer ibland (helst på resor eftersom det då är med någon jag inte behöver fundera på om jag ska träffa igen).

  • Anonym (Kvinn­a 1970)
    Wed 21 Oct 2020 17:50
    #78
    +1

    Har stämt träff med en ug 27-åring på lördag.

    Livet har sina goda stunder.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 21 Oct 2020 18:23
    #79

    Nja. Både och, ibland är det ensamt, men det väger upp irritationsmomenten, kompromisser och liknande.

    Resa har jag gjort själv många gånger, det går utmärkt, jag har gott sällskap av böcker och andra resenärer jag träffar på utflykter. I vissa länder tycker lokalbefolkningen synd om mig och ska prata. Det negativa är att inte ha någon att dela upplevelsen med samt den mer utsatta positionen om något skulle hända samt att det blir lite dyrare. Fördelen är att inte kompromissa på någon punkt för att resesällskapet ska känna sig utanför. Vissa resor är jag överlycklig att få göra själv

    För det sociala är jag aktiv i en förening med fokus på sociala aktiviteter och lärande. Då jag senare i livet slutar arbeta ser jag att jag kommer vara mer aktiv/aktiv i fler föreningar.

Svar på tråden Medelålders singelkvinnor - trivs ni med ensamheten?