• Anonym (Liten tjej)
    Sat 17 Oct 2020 07:59
    906 visningar
    36 svar
    36
    906

    Män, ska kvinnan ni dejtar helst ha stor ekonomisk trygghet?

    Fråga till er män som är ute och dejtar. Hur ställer ni er till att kvinnan har god ekonomi? Kanske tjänar det dubbla än er, äger fastigheter och företag, osv? Blir ni avskräckta, spelar det ingen roll eller känns det som ett plus? När ni dejtar, försöker ni luska eller fundera kring om personen äger sitt eget boende eller inte tex? Är nyfiken då jag upplever att mina singelkompisar-tjej verka lägga ganska stor vikt vid detta..

  • Svar på tråden Män, ska kvinnan ni dejtar helst ha stor ekonomisk trygghet?
  • Sat 17 Oct 2020 20:13
    #11
    Anonym (Liten tjej) skrev 2020-10-17 20:00:01 följande:

    Ok. Är detta en fråga ni försöker ta reda på tidigt i dejtandet? Mina tjejkompisar gräver ganska fort kring såna här saker. Om dejten äger boendet, etc.


    Jag skulle inte bry mig om hon ägde sitt boende eller inte men misstänker att det skulle komma fram på något sätt under de första dejterna. Mycket viktigare att hon har en stabil ekonomi.
  • Anonym (Singe­ltjeje­r)
    Sat 17 Oct 2020 20:20
    #12
    Anonym (Hmm) skrev 2020-10-17 12:50:30 följande:

    En nivå jag vägrar kliva under är att hon skall kunna stå för 50%. av våra gemensamma utgifter, man gör helt enkelt rätt för sig.

    Sen om hon tjänar, x2, x5 eller x100 mer än mig är i övrigt irrelevant så länge det inte innebär en för hög fokus på det materiella och "att göra karriär". Våra värden som människor finns inte att finna i det vi äger eller vilken titel vi sitter med.


    Annars får vi sitta ensam om vi inte kan betala exakt 50/50.Pengarna är viktigast !
  • Sat 17 Oct 2020 20:27
    #13
    Anonym (Hmm) skrev 2020-10-17 12:50:30 följande:

    En nivå jag vägrar kliva under är att hon skall kunna stå för 50%. av våra gemensamma utgifter, man gör helt enkelt rätt för sig.

    Sen om hon tjänar, x2, x5 eller x100 mer än mig är i övrigt irrelevant så länge det inte innebär en för hög fokus på det materiella och "att göra karriär". Våra värden som människor finns inte att finna i det vi äger eller vilken titel vi sitter med.


    Då handlar det ju om att lägga sig på en nivå där den som tjänar mindre klarar av det. Helst kanske till och med på en nivå där den mindre bemedlade kan, i en period, ta 100% av de gemensamma utgifterna.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Pojke­nMedGu­ldbyxo­rna)
    Sat 17 Oct 2020 20:42
    #14

    Nej, behöver hon inte ha.

    Räcker med att hon har rika föräldrar.

  • Anonym (Ronny Ronnys­son)
    Sat 17 Oct 2020 21:51
    #15

    Japp, en rik en ska rä va. Så jag kan sitta på bänken i parkis hela dan och ändå harä gött.

  • Anonym (Ricke­RikCar­toonNe­twork)
    Sat 17 Oct 2020 22:37
    #16

    Ja du, när jag var liten diskuterade min mor alltid om hur bökigt det var att lyfta patienter i vården, knepiga arbetstider och far som bar sönder leder & rygg med kylskåp från våning 5 till bottenplan. Båda yrkade på att utbilda sig för bästs leverne men sitter nu med tjänstemanna jobb som kräver att man gör övertid å presterar.

    Men så tänkte jag som liten det mest logiska ur hela skiten; Jag önskar jag blir arbetslös! Hur jädra mycket tid över som helst till kärlek, dra 2 pack cigaretter på en balkong i en lgh å leva på soss med världens bästa knubbigaste dam med en liten hund :D

    Okej seriöst sagt, nej det spelar ingen roll. För min del så länge jag ser att människan har nåt mål med sitt liv vid sidan av vårt kärleksliv. Då är jag nöjd :)

  • Anonym (Hmm)
    Sun 18 Oct 2020 00:05
    #17
    Anonym (Liten tjej) skrev 2020-10-17 20:00:01 följande:

    Ok. Är detta en fråga ni försöker ta reda på tidigt i dejtandet? Mina tjejkompisar gräver ganska fort kring såna här saker. Om dejten äger boendet, etc.


    Oerhört oattraktivt beteende av dina tjejkompisar måste jag säga. Lite golddiggers sådär.
  • Sun 18 Oct 2020 00:21
    #18

    Personligen så lägger jag benen på ryggen så fort det uppdagas att den jag "jobbar på" lever i ekonomisk kaos.
    Nästintill alltid går detta hand i hand med någon form av psykisk ohälsa, som i sin tur lett till en redig oreda med arbetslöshet, långa o många sjukskrivningar, samt ett djupt bidragsberoende.

    Jag vill ha en partner som är stabilt självförsörjande o har ett eget liv. Hon ska ha en trygg anställning med en stabil inkomst, samt ha sin ekonomi i ordning generellt.

    Jag skulle inte bli skrämd om det uppdagades att en tilltänkt partner hade varken mer tillgångar eller högre inkomster än mig själv.

  • Anonym (Liten tjej) Trådstartaren
    Sun 18 Oct 2020 05:08
    #19
    Anonym (Hmm) skrev 2020-10-18 00:05:26 följande:

    Oerhört oattraktivt beteende av dina tjejkompisar måste jag säga. Lite golddiggers sådär.


    Instämmer. Vet inte om det kanske beror på att de själva inte lever i överflöd ekonomiskt och önskar hitta någon som kan bidra med en viss livsstil. Har inte frågat. Men blev nyfiken om män tänker liknande. Vill man gärna få snålskjuts som vissa av mina vänner eller är det mer avskräckande med någon som har väldigt god ekonomi och kanske lever en annan livsstil med resor, aktiviteter, som man själv inte har råd att bekosta...
  • Anonym (carre­ra)
    Sun 18 Oct 2020 16:17
    #20
    Anonym (Hmm) skrev 2020-10-18 00:05:26 följande:
    Oerhört oattraktivt beteende av dina tjejkompisar måste jag säga. Lite golddiggers sådär.
    Eller vill man bara veta om karln ljuger som en häst travar för att inte slösa tid?

    Min mors väninna som är välbeställd änka råkade ut för en riktig solovårare, han var snyggt klädd och reste mer än gärna till henne på dejtweekend. Påstod att han bodde på en viss adress i ett dyrt boende som han ägde men bodde i verkligheten i en liten skitig etta och var ett as i största allmänhet.

    Hans pitch var att hon skulle låta honom sälja sitt hus och det skulle först "renoveras" för dyra pengar av kompisar till honom...
Svar på tråden Män, ska kvinnan ni dejtar helst ha stor ekonomisk trygghet?