• Anonym (Skönt­)
    Sat 17 Oct 2020 18:53
    1671 visningar
    24 svar
    24
    1671

    Kan det finnas tillfällen då onani är bättre än att knulla

    Ibland kan jag tycka att det är skönare att onanera än att ha sex med sin partner. Då kan man koncentrera sig till 100% på sin egen njutning. Vid samlag med sin partner är det viktigt att hon får njuta fullt ut och då får jag själv stå tillbaka. Det bästa är en kombination. Knulla ibland och runka ibland. Är medelålders man gift sedan länge. Nån som håller med?

  • Svar på tråden Kan det finnas tillfällen då onani är bättre än att knulla
  • Sat 17 Oct 2020 19:24
    #1

    Ja hu, vissa ligg hade helt klart blivit bättre om jag istället stannat hemma och onanerat.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Sat 17 Oct 2020 19:28
    #2

    Det är klart att det är så i bland.
    Men sedan är det ju det där att sex ofta definieras med att knulla. Det kunde ju lika gärna vara så att man "onanerar" åt varandra. Så klart måste man ge, men man slipper det här med samspel och en del gymnastiska övningar.

  • Sat 17 Oct 2020 19:29
    #3

    Är ju två olika saker. Onani kan vara toppen innan man ska sova eller när man är sugen och bara vill komma. Att ha sex med sin partner är ju en helt annan upplevelse med samvaro, närhet och intimitet. Sen kanske det inte alltid leder till orgasm (Tyvärr) men det kan vara en härligt upplevelse ändå.

  • Anonym (C)
    Sat 17 Oct 2020 19:34
    #4

    Två helt olika saker. Det ena utesluter iofs inte det andra. Man vill både knulla och onanera..:)

  • Anonym (Fig)
    Sat 17 Oct 2020 19:55
    #5

    Levde i en lång reaktion där sexet var tråkigt. Ok men tråkigt. Han var nog inte så kåt av sig generellt. Då var det härligare att onanera än knulla. Nu är jag i en relation där mannen har en härlig kuk som han älskar att använda. Han älskar sex och att tillfredsställa mig. Nu väljer jag sex före onani alla gånger i veckan! Visst är onanera skönt, men han är skönare.

  • Anonym (ofta)
    Sat 17 Oct 2020 21:15
    #6

    Tycker ofta sex är alldeles för jobbigt. Onani är en ensamnjutning där jag kan gå all in och kommer endast då. Ibland känner jag dock för sex med en person jag är  starkt attraherad av eftersom det är en helhetsupplevelse med alla sinnen. Men orkar sällan ha sex och tröttnar snabbt.

  • Anonym (John)
    Sun 18 Oct 2020 06:52
    #7

    Absolut kan det vara bättre med bara onani ibland. Jag och min flickvän brukar onanera tillsammans ibland innan vi somnar. Ibland hjälper vi varandra, ibland leder det till sex ibland bara kommer vi på egen hand.

  • Anonym (Ruskp­rick)
    Wed 21 Oct 2020 17:23
    #9

    Nej. Eftersom jag är MAN så sätter jag på allt som rör sig.

  • Anonym (....)
    Thu 22 Oct 2020 07:46
    #10

    Eftersom jag som kvinna alltid får orgasm vid onani men långt ifrån varje gång vid sex när vi är två är det för mig betydligt mer givande att onanera än att ha sex. Förmodligen har jag fel partner eftersom jag vet hur härliga orgasmer jag får när jag är attraherad...

    Så just nu är onani att föredra. Är rätt säker på att många tjejer/kvinnor känner så eftersom många av oss får kämpa mer för att komma. Hur roligt är det att gång efter gång sluta ett samlag med att va otillfredsställda samtidigt som mannen alltid kommer? Inte konstigt många tröttnar :/

  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 22 Oct 2020 07:50
    #11
    +1

    Roligare att onanera för mig som kvinna, men så tror jag det är för de flesta kvinnor? Jag får alltid orgasm vid onani, sällan vid sex. Sex för mig har mer blivit något jag har för min partners njutning och inte min egen.

  • Anonym (Ruskp­rick)
    Thu 22 Oct 2020 07:52
    #12
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-10-22 07:50:37 följande:

    Roligare att onanera för mig som kvinna, men så tror jag det är för de flesta kvinnor? Jag får alltid orgasm vid onani, sällan vid sex. Sex för mig har mer blivit något jag har för min partners njutning och inte min egen.


    Är du inte avis på MÄN som sätter på allt som rör sig?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 22 Oct 2020 07:59
    #13
    Anonym (Ruskprick) skrev 2020-10-22 07:52:34 följande:

    Är du inte avis på MÄN som sätter på allt som rör sig?


    Hur många män kan sätta på allt som rör sig?
  • Anonym (Ruskp­rick)
    Thu 22 Oct 2020 08:03
    #14
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-10-22 07:59:27 följande:
    Hur många män kan sätta på allt som rör sig?
    Alla Ingen går säker.
  • Thu 22 Oct 2020 09:41
    #15
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-10-22 07:50:37 följande:

    Roligare att onanera för mig som kvinna, men så tror jag det är för de flesta kvinnor? Jag får alltid orgasm vid onani, sällan vid sex. Sex för mig har mer blivit något jag har för min partners njutning och inte min egen.


    Är det just att du gör det själv, eller har det med din partner att göra?
    Låt oss säga att du hade någon som gav dig oralsex i stället. Inte som förspel, utan målet är din njutning och din orgasm...inge förpliktelser efter.
    Hade det då varit lika givande och enkelt som vid onani, eller är det din egna fingerfärdighet som är poängen?
  • Anonym (ofta)
    Thu 22 Oct 2020 10:45
    #16
    Tukt skrev 2020-10-22 09:41:57 följande:
    Är det just att du gör det själv, eller har det med din partner att göra?
    Låt oss säga att du hade någon som gav dig oralsex i stället. Inte som förspel, utan målet är din njutning och din orgasm...inge förpliktelser efter.
    Hade det då varit lika givande och enkelt som vid onani, eller är det din egna fingerfärdighet som är poängen?
    Mina funderingar kring varför många kvinnor verkar föredrar onani och bara kan komma med sig själv är nog en kombination av att inte kunna slappna av psykologiskt och fullt ut med någon annan, och att deras orgasmer kräver väldigt specifik beröring, takt och tryck som få klarar av att hålla en längre tid. Jag kan vara ganska nära med någon ändå kommer det aldrig i mål för att de inte lyckas med det där sista och att det blir väldigt mekaniskt och inte så mycket känsla som jag behöver. Att onanera själv är ju en helt hängiven och avslappnad företeelse som man kan göra exakt när lusten eller behovet slår till. Sex med en partner kräver så mycket mer. Om jag bestämmer mig för att försöka komma medan jag har sex eller under samlag så blir inte känslan alls samma som när jag gör det själv och det måste handla om utlevelsen som liksom inte vågar ta sitt fulla utrymme.

    De verkar också variera stort hur kvinnors i kvinnors fysiska förmåga och lätthet att komma. Vissa påstår att de har så lätt att komma och kommer flera gånger och på olika sätt även vaginalt, medan andra inte kan alls eller bara på några få sätt. En man kan ju alltid komma och verkar väldigt okomplicerad i jämförelse, varför de också är helt besatta av sex mer än kvinnor.
  • Thu 22 Oct 2020 22:00
    #20
    Anonym (ofta) skrev 2020-10-22 10:45:15 följande:
    Mina funderingar kring varför många kvinnor verkar föredrar onani och bara kan komma med sig själv är nog en kombination av att inte kunna slappna av psykologiskt och fullt ut med någon annan, och att deras orgasmer kräver väldigt specifik beröring, takt och tryck som få klarar av att hålla en längre tid. Jag kan vara ganska nära med någon ändå kommer det aldrig i mål för att de inte lyckas med det där sista och att det blir väldigt mekaniskt och inte så mycket känsla som jag behöver. Att onanera själv är ju en helt hängiven och avslappnad företeelse som man kan göra exakt när lusten eller behovet slår till. Sex med en partner kräver så mycket mer. Om jag bestämmer mig för att försöka komma medan jag har sex eller under samlag så blir inte känslan alls samma som när jag gör det själv och det måste handla om utlevelsen som liksom inte vågar ta sitt fulla utrymme.

    De verkar också variera stort hur kvinnors i kvinnors fysiska förmåga och lätthet att komma. Vissa påstår att de har så lätt att komma och kommer flera gånger och på olika sätt även vaginalt, medan andra inte kan alls eller bara på några få sätt. En man kan ju alltid komma och verkar väldigt okomplicerad i jämförelse, varför de också är helt besatta av sex mer än kvinnor.
    Jag är också intresserad av "ämnet", lite därför jag frågar runt. Jag utgår då från ett dominansperspektiv där oralsex inte liksom är ett kul förspel, utan själva "grejen". Jag märker rätt stor skillnad där, men det är heller inte så enkelt att det liksom är "lösningen".
  • Anonym (ofta)
    Thu 22 Oct 2020 22:22
    #21
    Tukt skrev 2020-10-22 22:00:06 följande:
    Jag är också intresserad av "ämnet", lite därför jag frågar runt. Jag utgår då från ett dominansperspektiv där oralsex inte liksom är ett kul förspel, utan själva "grejen". Jag märker rätt stor skillnad där, men det är heller inte så enkelt att det liksom är "lösningen".
    Tror många kvinnor skulle bli väldigt stressade av ett sådant fokus.Kan förstå om responsen varierar då. Men en sak du bör ta med dig är nog hur komplicerat det kan vara för kvinnor att uppnå orgasm vid sex. Tydligen minst 30 % fast jag tror betydligt fler. Många vågar inte erkänna att de inte kan komma och fejkar ju istället, samtidigt som det är mycket prestige i att kunna komma och ha bra sexliv, varför man inte kan lita på va folk säger. När det kommer till killar har jag aldrig hört talas om en kille som inte gillar att bli avsugen, det verkar nästan heligt och mer värt än att ha samlag.
  • Thu 22 Oct 2020 23:56
    #22
    Anonym (ofta) skrev 2020-10-22 22:22:12 följande:
    Tror många kvinnor skulle bli väldigt stressade av ett sådant fokus.Kan förstå om responsen varierar då. Men en sak du bör ta med dig är nog hur komplicerat det kan vara för kvinnor att uppnå orgasm vid sex. Tydligen minst 30 % fast jag tror betydligt fler. Många vågar inte erkänna att de inte kan komma och fejkar ju istället, samtidigt som det är mycket prestige i att kunna komma och ha bra sexliv, varför man inte kan lita på va folk säger. När det kommer till killar har jag aldrig hört talas om en kille som inte gillar att bli avsugen, det verkar nästan heligt och mer värt än att ha samlag.
    Så kan det nog vara med det du kallar fokus.... fast samtidigt är det ju kvinnan själv som väljer om hon vill ha det eller ej.
    Min erfarenhet är just att det verkar betydligt lättare för kvinnor att slappna av då, eftersom rollerna och förväntningarna är så tydliga. Men det finns ändå en del som ändå inte kan, och det är det som är lite intressant.
  • Anonym (Bajje­)
    Fri 23 Oct 2020 00:09
    #23

    Finns tillfällen då det skönaste av allt på jorden är att slita. Känslan av att vara rejält skitnödig och sedan få klossa är gudomlig.

    Känner mig 10 år yngre efter att ha gjort det.

  • Anonym (ofta)
    Sat 24 Oct 2020 12:58
    #24
    +1
    Tukt skrev 2020-10-22 23:56:01 följande:
    Så kan det nog vara med det du kallar fokus.... fast samtidigt är det ju kvinnan själv som väljer om hon vill ha det eller ej.
    Min erfarenhet är just att det verkar betydligt lättare för kvinnor att slappna av då, eftersom rollerna och förväntningarna är så tydliga. Men det finns ändå en del som ändå inte kan, och det är det som är lite intressant.
    Vissa kvinnor kanske behöver den säkerheten för att komma, att nu kommer mannen att ligga här mellan mina lår även om det tar 3 timmar. Fast om man nu har svårt som kvinna och tar lång tid på sig märker man ju att den andra får ont i käkar, nacke,behöver byta ställning osv och då kan stressen börja igen.

    Jag tror att kemin och tilliten är den viktigaste aspekten mellan två som har sex.

    Att man känner sig fullt ut trygg och accepterad då ökar chansen och att man verkligen genuint känner den andres omsorg och intresse för min kropp och mitt välmående. Psykologi står bakom det mesta inom njutning, Det är ju i huvudet lusten ofta börjar, även om kvinnors lust också till stor del styrs av hormoner varje månad och ökar vissa tider och gör kroppen mer mottaglig och öppen för sex. Men vi är alla så otroligt olika, och tänk då att alla dessutom förändras med varje person de är med och upplever helt olika saker.
Svar på tråden Kan det finnas tillfällen då onani är bättre än att knulla